نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

گزارش مالی سی دی پراجکت رد در سه ماهه اول 2017

کمپانی سی‌دی پراجکت رد، سازنده بازی‌هایی چون The Witcher 3، گزارش مالی خود در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

سی‌دی پراجکت رد، کمپانی بازیسازی لهستانی و سازنده آثاری چون The Witcher 3، گزارش مالی خود در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ را منتشر کرد. بر این اساس درآمد کلی این کمپانی با ۱۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته، به رقم ۹۹.۳ میلیون PLN (تقریبا ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار دلار) رسیده است. درآمد بخش بازی این کمپانی، با اینکه در این بازه بازی جدیدی منتشر نکرده، اما ۱۰ درصد رشد داشته است. همچنین درآمد بخش GOG سی‌دی پراجکت هم ۶۳ درصد در مقایسه با سال گذشته، بیش‌تر شده است.

سی‌دی پراجکت همچنین از حیث سود نیز شرایط خیلی خوبی در این سه ماهه داشته و سود خالص این شرکت با رشدی ۴۰ درصدی به ۴۰ میلیون PLN (تقریبا ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار) رسیده است. یکی از دلایل فروش و سود خوب این شرکت، عملکرد موفق بازی The Witcher 3: Wild Hunt اعلام شده که در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته، فروش بیش‌تری را ثبت کرده است. مارسین ایوینسکی، رییس سی‌دی پراجکت رد، ضمن اعلام این خبر گفت که سود حاصل از فروش این بازی و بسته‌های الحاقی آن نیز در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته افزایش داشته است و این در حالی است که قیمت ویچر 3 کاهش داشته است.

ایوینسکی همچنین از عملکرد خوب دیگر بازی این شرکت یعنی بازی Gwent خبر داد و اعلام کرد که این بازی رایگان (Free-to-Play) سود خوبی را کسب کرده است. سی‌دی پراجکت رد برای اینکه بتواند این بازی را بیش از پیش محبوب‌تر کند، قصد دارد در آینده پشتیبانی از زبان چینی و دیگر زبان‌ها را به بازی اضافه کرده و همچنین حالت‌های بازی جدیدی را برای این اثر معرفی کند. تبلیغات بیش‌تر و برگزاری رویداد‌ها و تورنومنت‌های مختلف هم از دیگر برنامه‌های سی‌دی پراجکت برای این بازی هستند. علاوه بر این قرار است در آینده شاهد اضافه شدن یک بخش داستانی پولی نیز به این بازی رایگان باشیم.

در پایان هم سی‌دی پراجکت اعلام کرد که در سه ماهه نخست ۲۰۱۷، به میزان ۱۶ میلیون PLN (تقریبا ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار) روی بازی‌های جدید از جمله Cyberpunk 2077 سرمایه‌گذاری کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده