نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

تاریخ شروع فیلمبرداری فیلم Star Wars: Episode IX اعلام شد

لوکاس فیلم سرانجام تاریخ شروع فیلمبرداری و تولید فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) را اعلام کرد.

کمتر از هشت ماه دیگر فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) به روی‌ پرده‌های سینما خواهد رفت و بدون شک یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ است. با این حال، طرفداران مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) در انتظار فیلم Star Wars: Episode IX که آخرین قسمت از سه گانه ری محسوب می‌شود نیز هستند. به مناسبت چهلمین سالگرد مجموعه جنگ ستارگان شماره جدید مجله ونتی فر (Vanity Fair) به فیلم Star Wars: The Last Jedi اختصاص داده شده است. چند روز پیش این مجله چهار تصویر روی جلد از این فیلم مورد انتظار منتشر کرد و اخیرا نیز ویدیو جدیدی از پشت صحنه تولید و فیلمبرداری و تصاویر جدیدی از بازیگران، عوامل و شخصیت‌های این فیلم منتشر کرده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون،‌ کمپانی لوکاس فیلم تاریخ شروع فیلمبرداری و تولید فیلم Star Wars: Episode IX را مشخص و اعلام کرده است.

مجله ونتی فر علاوه بر اطلاعات و تصاویر جدیدی که از فیلم Star Wars: The Last Jedi منتشر کرده، اطلاعات بسیار کم و البته جدیدی نیز از فیلم Star Wars: Episode IX به اشتراک گذاشته است. در ابتدا قرار بود شخصیت پرنسس لیا حضور پر رنگ و مهمی در این فیلم داشته باشد، اما با توجه به فوت کری فیشر در دی ماه گذشته، لوکاس فیلم تصمیم به تغییراتی در تاریخ شروع فیلمبرداری این فیلم گرفته است تا به درک بهتری از داستان فیلم Star Wars: Episode IX دست پیدا کند. این کمپانی در حال حاضر سرگرم تغییرات در داستان این فیلم است و به‌زودی کار نوشتن فیلمنامه اصلی براساس داستان و روایت جدید آغاز خواهد شد. فیلمبرداری فیلم Star Wars: Episode IX برای حدود ۸ ماه دیگر برنامه ریزی شده است و تیم نویسندگان زمان کافی برای ایجاد تغییرات را خواهند داشت.

Carrie Fisher in Star Wars: The Last Jedi

به این ترتیب فیلمبرداری و تولید فیلم Star Wars: Episode IX رسما از ماه ژانویه ۲۰۱۸ (دی-بهمن امسال) آغاز خواهد شد. فیلمبرداری و تولید فیلم Star Wars: The Last Jedi از ماه فوریه سال ۲۰۱۶ آغاز و تا اواسط تابستان طول کشید و در حال حاضر جان ویلیامز کار ضبط موسیقی متن این فیلم را آغاز کرده است. حال که رایان جانسون زمان بیشتری را برای تکمیل این فیلم در اختیار دارد شاهد مراحل پس از تولید نسبتا طولانی فیلم The Last Jedi نیز هستیم. در صورتی که تغییری در تاریخ اکران فیلم Star Wars: Episode IX ایجاد نشود، کالین ترورو، کارگردان این فیلم باید زمان بیشتری را برای تکمیل این فیلم صرف کند تا فیلم در زمان برنامه‌ریزی شده آماده انتشار شود.

فیلم Star Wars: Episode IX قرار است در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) به روی پرده برود. همچنین فیلم Star Wars: The Last Jedi برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده