// چهار شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

کمپانی Alphacool بلوک آبی Eisblock XPX را معرفی کرد

Alphacool از بلوک‌های آبی XPX Eisblock برای استفاده در خنک‌کننده‌های مایع رونمایی کرد.

کمپانی آلمانی آلفاکول (Alphacool)، تولیدکننده‌ی انواع خنک‌کننده برای سیستم‌های کامپیوتری، بلوک آبی جدیدی به نام XPX Eisblock معرفی کرد. این بلوک‌های آبی خاص در دو مدل شفاف و مات عرضه خواهند شد. به نظر می‌رسد Eisblock XPX همان‌طور که وعده داده شده،‌ خنک‌کنندگی کارآمدی را برای پردازنده فراهم کند. Eisblock XPX ظاهر بسیار گیرایی دارد.

با توجه به محصولاتی که در گذشته از این کمپانی دیده‌ایم، تردیدی در ادعای آن‌ها مبنی بر عملکرد خوب و باکیفیت این محصول وجود ندارد. آلفاکول بر فناوری توسعه یافته و ثبت شده‌ی خود متکی است. این نوآوری، بهبود قابل توجهی در عملکرد خنک‌کنندگی دارد که در آزمایش‌های Eisblock XPX نشان داده شده است. این فناوری این امکان را می‌دهد که آب به جای عبور از کناره‌ها و بخش میانی، به طور یکسان در تمام سطح خنک‌کننده جریان پیدا کند.

سطح مقطع این بلوک بسیار بزرگ و در اندازه‌ی ۳۴x۳۲ میلی‌متر است که مناسب پردازنده‌های بزرگ تا هشت هسته، از جمله سری Ryzen است.

Alphacool Eisblock XPX CPU Water Block

پشتیبانی از سوکت AM4

Alphacool نخستین سازنده‌ی خنک‌کننده‌ی مایع در جهان است که به جای پلکسی گلاس یا همان طلق شیشه‌ای (پلی متیل متاکریلات) از نایلون شفاف استفاده کرده است. این ماده، در آینده در ساخت خنک‌کننده‌ها استفاده خواهد شد. جنس نایلون سخت‌تر از پلکسی گلاس است و در نتیجه احتمال ترک برداشتن یا شکسته شدن آن به شدت کاهش می‌یابد. اگر کانکتورها بیش از اندازه محکم بسته شده باشند، یا بر اثر هر نوع فشاری، ممکن است پلکسی گلاس ترک بردارد.

به منظور پایبندی به معیارهای زیبایی‌شناسی مدرن، نه فقط سطح خنک‌کننده، بلکه تمام مجراهای داخلی خنک‌کننده نیز صیقل داده شده است که باعث می‌شود Eisblock XPX مانند شیشه شفاف باشد. کاربرانی هم که به دنبال یک محصول منحصربه‌فرد هستند، لازم است نگاهی به مدل مات بیندازند. جنس آن شیشه‌ی سندبلاست شیری رنگ است و هنگامی که خنک‌کننده روشن می‌شود، ظاهری خاص به آن می‌دهد. هر دو مدل، چهار عدد LED و دو حفره در طرفین دارند که برای جلب توجه در سیستم، کافی به نظر می‌رسند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این بلوک از سوکت‌های بسیار بزرگ هم پشتیبانی می‌کند. Eisblock XPX در سایز استاندارد G 1/4″ عرضه شده است که به راحتی به طیف گسترده‌ای از خنک‌کننده‌ها متصل می‌شود.

Alphacool Eisblock XPX CPU Water Block

مشخصات بلوک آبی Eisblock XPX

  • ابعاد: ۶۵x۶۵x۳۰ میلی‌متر
  • جنس صفحه‌ی خنک‌کننده: مس با روکش نیکل
  • دیگر مواد استفاده شده: نایلون شفاف و پلکسی گلاس
  • پشتیبانی از سوکت ای‌ام‌دی: M2, AM2+, AM3, AM3+, FM1, FM2, FM2+, AM4
  • پشتیبانی از سوکت اینتل: 2011-3 ,2011 ,1151 ,1150, 1155, 1056 ,775
  • لوازم جانبی: دفترچه راهنما، ابزار مورد نیاز جهت نصب

هر دو مدل این بلوک آبی در سایت Aquatuning.de و به قیمت ۷۴.۷۰ یورو در دسترس هستند.


منبع Alphacool ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده