نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

سازنده بازی Hitman برخی کارمندان خود را اخراج کرد

استودیو IO Interactive سازنده بازی Hitman به دنبال جدایی از اسکوئر انیکس مجبور به اخراج برخی از کارمندان خود شد.

امروز استودیو دانمارکی IO Interactive که سازنده بازی Hitman محسوب می‌شود، خبر از اخراج تعدادی از کارمندان خود داد.

در صورتی که اخبار بازی را دنبال کرده باشید می‌دانید که ۲۱ اردیبهشت اسکوئر انیکس با انتشار خبری از قطع همکاری خود با استودیو IO Interactive گفت و اعلام کرد که به دنبال فروش این استودیو است. طبق گفته ناشر ژاپنی این تصمیم جهت تمرکز بیشتر روی مجموعه‌های کلیدی کمپانی اتخاذ شده بود و واضح است که بازی‌های استودیو IO Interactive شامل یکی از موارد نبوده‌اند.

پس از انتشار این خبر شک و گمان‌های فراوانی پیرامون آینده استودیو IO Interactive و البته سری Hitman به وجود آمد که قرار بود فصل دوم نسخه ۲۰۱۶ آن به زودی منتشر شود. اسکوئر انیکس گفته بود که در حال مذاکره با سرمایه گذاران جدیدی است که بتوانند IO Interactive را خریداری کنند. البته هنوز مشخص نیست اسکوئر انیکس قصد دارد حق امتیاز هیتمن را هم همراه با IO Interactive به فروش برساند یا خیر.

بسیاری انتظار داشتند که استودیو IO Interactive با توجه به عملکرد موفقیت آمیز بازی هیتمن جدید سریعا به فروش برسد، اما به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ نداده یا حداقل به طور رسمی خبری در مورد ناشر یا سرمایه گذار جدید استودیو مشخص نشده است.

در هر صورت امروز استودیو از اخراج یکسری از کارمندان خود خبر داده است که البته تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست.

نکته مهم اینکه تصمیم گرفته شده برای اخراج این اشخاص ممکن است مستقیما به احتمال وجود صاحب جدید مربوط باشد چرا که احتمال دارد شخص مشتاق به خرید استودیو قصد دارد با کاهش اعضای آن هزینه و ریسک خرید خود را کاهش دهد، البته در حال حاضر هیچ چیزی مشخص نیست.

اسکوئر انیکس به واسطه خریداری کمپانی Eidos Interactive در سال ۲۰۰۹ صاحب IO Interactive و سری Hitman شد. از دیگر کارهای استودیو IO می‌توان به سری Kane & Lynch اشاره کرد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده