نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

فروش بازی GTA V از مرز 80 میلیون نسخه عبور کرد

کمپانی Take-Two در گزارش مالی اخیر خود به فروش بازی GTA V، بازی Mafia III و بازی NBA 2K17 اشاره کرد.

در جدیدترین گزارش سال مالی و سه‌ماهه پایانی سال مالی ۲۰۱۶ کمپانی تیک-تو (که کمپانی مادر استودیو راکستار و استودیو 2K محسوب می‌شود)، استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی، اعلام کرد که فروش بازی GTA V از مرز ۸۰ میلیون نسخه عبور کرده است. با این حساب، بازی موفق شده از زمان عرضه گزارش مالی قبلی کمپانی در فوریه (بهمن-اسفند)، حداقل پنج میلیون نسخه دیگر هم بفروشد.

همان‌طور که می‌دانید، بازی GTA V ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شد و سپس در سال ۲۰۱۴ ابتدا برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در نهایت برای رایانه‌های شخصی هم عرضه شد. با توجه به آمار جدید، بازی GTA V چهارمین بازی پرفروش تاریخ محسوب می‌شود و پس از بازی Wii Sports با بیش از ۸۲ میلیون نسخه، بازی Minecraft با ۱۲۲ میلیون نسخه و بازی Tetris با ۴۹۵ میلیون نسخه فروش (که البته شامل تمامی بازی‌های منتشر شده از Tetris می‌شود) قرار دارد.

طبق گفته زلنیک، ۷۵ درصدِ فروشِ محصولاتِ کمپانی فیزیکی و ۲۵ درصد دیجیتالی است. در همین حال، بازی GTA Online باری دیگر رکوردشکنی کرده؛ به طوری که عملکردش در مقایسه با سه‌ماهه پایانی سال گذشته رشد داشته و بسیار بهتر از انتظارات Take-Two عمل کرده است. در ضمن، این بازی به تنهایی بیشترین آمار هزینه مجدد مصرف‌کنندگان را در سه‌ماهه اخیر داشته است.

در میان دیگر بازی‌های کمپانی Take-Two بازی Mafia III بیش از پنج میلیون نسخه فروش داشته‌ است؛ در حالی که بازی Civilization VI حدودا دو میلیون نسخه فروش رفته و فروش کل مجموعه را به رقم ۴۰ میلیون نسخه رسانده است.

در همین حال، بازی NBA 2K17 تبدیل به پرفروشترین بازی ورزشی Take-Two شده و تاکنون حدود هشت میلیون نسخه فروخته است. علاوه بر این، هزینه مجدد مصرف‌کنندگان این بازی هم رو به رشد بوده و در سال مالی گذشته ۷۱ درصد افزایش پیدا کرده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده