نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

بازی LawBreakers برای پلی استیشن 4 نیز منتشر می‌شود

در جدیدترین اخبار بازی، قیمت بازی LawBreakers اعلام و عرضه آن برای پلی‌استیشن 4 تایید شد.

LawBreakers یک بازی شوتر چندنفره ساخته کلیف بیلزینسکی و استودیو باس کی پروداکشنز است که پیش از این برای پی‌سی معرفی شده بود. با این حال سازندگان بازی امروز اعلام کردند که این اثر در انحصاری پی‌سی نخواهد بود و قرار است برای پلی‌استیشن 4 نیز منتشر شود.

البته سازندگان پیش‌تر هم اعلام کرده بودند که در صورت پیدا کردن استودیویی که بتواند نسخه‌های کنسولی بازی را پورت کند، بازی را برای کنسول‌ها عرضه خواهند کرد اما در نهایت تصمیم آن‌ها این شده که خودشان ساخت نسخه پلی‌استیشن 4 بازی را بر عهده بگیرند. آرین بروزس، رییس استودیو باس کی پروداکشنز، اعلام کرد که هیچ استودیو دیگری به اندازه آن‌ها با این بازی آشنا نبوده و به همین دلیل هم آن‌ها بهترین گزینه برای آماده کردن بازی LawBreakers روی کنسول‌ها و بهینه‌سازی مواردی مثل کنترل‌های بازی بودند.

رییس باس کی همچنین اعلام کرد که عرضه این بازی برای پلی‌استیشن 4 قرار نیست روی توسعه نسخه پی‌سی آن تاثیر منفی داشته باشد و نسخه پی‌سی این روز‌ها شرایط خیلی خوبی را پشت سر گذاشته و با تغییراتی که روی آن اعمال شده، روان‌تر از همیشه هم اجرا می‌شود.

LawBreakers

بازی LawBreakers از ابتدا برای پی‌سی و بازی کردن ماوس و کیبورد طراحی شده بود و این قضیه چالش سختی را پیش روی سازندگان برای بهینه کردن کنترل‌ها روی کنسول ایجاد کرده است. با این کلیف بیلزینسکی پیش از این هم سابقه ساخت بازی شوتر برای کنسول را دارد و در این مورد گفت:

بازی به دلیل کوچک بودن تیم سازنده فعلا فقط برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود و شاید در آینده روی کنسول‌های دیگر نیز منتشر شود

بازی‌های شوتر یک ویژگی عالی دارند و آن هم به چالش کشیدن توانایی‌های گیمر است. منظورم این است که در این بازی‌ها افرادی موفق‌تر هستند که توانایی بیش‌تری در این سبک داشته باشند. از این رو اگر نسخه کنسولی بازی را به شکلی بسازید که بیش از حد به گیمر کمک کند، آن حس هیجان و رقابت در بازی از بین خواهد رفت و این چیزی نیست که من موافق آن باشم. به همین دلیل هم ترجیح می‌دهم تا مواردی مثل نشانه‌گیری خودکار و این قبیل کمک‌ها را در حد بسیار کمی در بازی قرار دهم تا همه چیز بیش‌تر مبتنی بر توانایی‌های گیمر باشد.

البته همیشه بین نسخه کنسولی و پی‌سی یک بازی تفاوت وجود دارد و دلیل آن هم این است که یک کنترلر هرگز نمی‌تواند دقت ماوس و کیبورد را ارائه کند. ولی به شخصه حتی از تجربه نسخه پلی‌استیشن 4 بازی LawBreakers هم لذت زیادی بردم و امیدوارم این قضیه در مورد کاربران هم صدق کند.

با اینکه استودیو باس کی هنوز اطلاعات زیادی در این مورد ارائه نداده، اما LawBreakers قرار است از پلی‌استیشن 4 پرو نیز پشتیبانی کند و یکی از بهبود‌های بازی روی این کنسول، داشتن نرخ فریم بهتر خواهد بود. با این حال کاربران کنسولی بازی، قادر به تجربه مشترک آن با کاربران پی‌سی نخواهند بود چرا که سازندگان اعتقاد دارند این کار غیرمنطقی است. همچنین دلیل اینکه از بین کنسول‌ها این بازی فقط برای پلی‌استیشن 4 تایید شده، این است که باس کی پروداکشنز تیم بسیار کوچکی متشکل از ۶۵ نفر دارد و علاوه بر آن با محدودیت‌هایی از حیث منابع نیز روبرو است. در نتیجه فعلا تصمیم گرفته شده که بازی برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود و سازندگان اعلام کردند که شاید در آینده شاهد انتشار بازی روی کنسول‌های دیگری مثل ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ نیز باشیم.

در گذشته اعلام شده بود که شاید بازی LawBreakers یک اثر رایگان باشد که البته سازندگان پس از مدتی سیاست خود را در این زمینه تغییر داده و اعلام کردند که بازی اثری پولی خواهد بود. حال مشخص شده که LawBreakers با قیمتی معادل ۳۰ دلار عرضه خواهد شد و تمامی محتویات بعدی آن هم برای همه کاربران رایگان خواهند بود. این محتویات شامل نقشه‌ها، شخصیت‌ها و موارد دیگر می‌شوند و بیلزینسکی اعلام کرده که دلیل رایگان بودن این موارد، این است که آن‌ها دوست ندارند بازیکنان را به چند دسته تقسیم کنند.

بازی LawBreakers شباهت نسبتا زیادی به بازی Overwatch دارد ولی بیلزینسکی چندی پیش اعلام کرد که این دو اثر کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده