// دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۸

پشتیبانی مادربرد Crosshair VI Hero ایسوس از حافظه های پرسرعت

کمپانی ASUS امکان پشتیبانی از رم‌های با سرعت بیش از ۳۲۰۰ مگاهرتز را به مادربرد Crosshair VI Hero افزود.

در جدیدترین میکرو کد AGESA 1.0.0.6 در نسخه‌ی آزمایشی بایوس مادربرد ASUS Crosshair VI Hero X370 با سوکت AM4، امکان پشتیبانی از رم‌های پرسرعت فراهم شده است. این بایوس جدید توانایی استفاده از رم‌هایی با ضریب کلاک پایه ۳۴۶۶، ۳۶۰۰، ۳۷۳۳، ۳۸۶۶ و ۴۰۰۰ مگاهرتز را بدون انجام اورکلاک در کلاک پایه به مادربرد می‌دهد. به این ترتیب، کاربران دسترسی بیشتری در تایمینگ رم خواهند داشت و می‌توانند به عملکرد بهتری در استفاده از حافظه دست یابند.

این نسخه از بایوس، حالت آزمایشی دارد و فقط در انجمن سایت ایسوس در دسترس قرار گرفته است. به احتمال زیاد، نسخه‌ی پایداری از آن در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

ASUS Crosshair VI Hero

طبق گزارش کاربران، مشخص شده است که این مادربرد به لطف میکروکد AGESA، سازگاری بیشتری با حافظه‌های با ظرفیت بالا دارد و کاربران سری Ryzen را قادر می‌سازد تا از کیت‌های حافظه‌ی بزرگ‌تر و پرسرعت‌تر استفاده کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که این ضرایب حافظه‌ی جدید با استفاده از نسخه‌ی 1.0.0.6 میکرو کد AGESA به دست آمده است یا توسط تیم بایوس ایسوس؛ در هر حال انتظار می‌رود دیگر سازندگان هم به زودی ضریب کلاک حافظه‌ی مشابه را عرضه کنند.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده