// یکشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

مادربرد ایسوس با نام ROG STRIX X370-F Gaming AM4 معرفی شد

کمپانی Asus مادربرد گیمینگ STRIX X370-F را از سری ROG معرفی کرد.

کمپانی ایسوس مادربرد جدیدی را با نام ROG STRIX X370-F Gaming برای سری AMD Ryzen با سوکت AM4 اضافه کرد. این مادربرد از لحاظ رتبه‌بندی پس از پرچمدار این کمپانی یعنی ROG Crosshair VI Hero قرار می‌گیرد. اما ویژگی‌های بیشتری نسبت به دیگر سری‌های ایسوس مانند Prime X370-Pro ارائه می‌دهد. در کنار تمام مادربردهای AMD Ryzen AM4، مادربرد گیمینگ ROG STRIX X370-F علاوه بر زیبایی، مزایای بیشتری نسبت به مادربردهای معمولی با سوکت AM4 عرضه می‌کند.

ASUS ROG STRIX X370-F Gaming AM4 Motherboard

فناوری AURA Sync ایسوس

مادربرد ROG STRIX X370-F هیت‌سینکی با طراحی خاص و خطوطی منحصر به فرد را با استفاده از رنگ‌های مات به نمایش می‌گذارد. ایسوس همچنین پوشش ورودی و خروجی‌ها و هیت‌سینک چیپ‌ست را به LED های رنگی مجهز کرده است. کاربران می‌توانند با استفاده از دو رابط Aura RGB، نوارهای رنگی LED را به این مادربرد اضافه کنند. رنگ‌های آن، از طریق تنظیمات UEFI یا نرم‌افزار AURA Sync قابل کنترل است.

ASUS ROG STRIX X370-F Gaming AM4 Motherboard

گزینه‌های ذخیره‌سازی ASUS ROG STRIX X370-F Gaming

مادربرد گیمینگ X370-F هشت درگاه زاویه‌دار ساتا با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه دارد و همچنین یک درگاه M.2 با پشتیبانی از PCIe 3.0 x4 و درایوهای ساتا نیز روی تعبیه شده است. با استفاده از پردازنده‌ی سری رایزن ای‌ام‌دی و حافظه‌های NVMe، می‌توان از حداکثر سرعت ۳۲ گیگابیت بر ثانیه بهره برد. این مادربرد از کارت‌های M.2 با طول ۱۱۰ میلی‌متر نیز پشتیبانی می‌کند.

ASUS ROG STRIX X370-F Gaming AM4 Motherboard

از لحاظ اتصال به حافظه‌های خارجی، یک درگاه USB 3.1 و دو درگاه USB 3.0 از نوع ۱۹ پین روی پنل جلویی مادربرد وجود دارد. در قسمت درگاه‌های ورودی و خروجی در پنل پشتی، ۶ درگاه یواس‌بی ۳ و دو درگاه نسل دوم یو‌اس‌بی ۳.۱ وجود دارد که سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. یکی از درگاه‌های یو‌اس‌بی ۳.۱ از نوع C بوده که قابلیت اتصال دوطرفه دارد.

ویژگی‌های گیمینگ

از آن‌جا که X370-F یک مادربرد گیمینگ است، از قابلیت انشعاب PCIe 3.0 بهره می‌برد. به این معنی که می‌توان دو کارت گرافیک را به صورت SLI یا CrossFire در حالت x8/x8 روی آن نصب کرد. ایسوس دو اسلات PCIe 3.0 x16 را به پوششی فلزی مجهز کرده و برای هر کدام سه اسلات فضا در نظر گرفته است.

ASUS ROG STRIX X370-F Gaming AM4 Motherboard

ایسوس برای تجربه‌ای عالی در زمینه‌ی گیمینگ، کنترلر شبکه‌ی گیگابیتی I211-AT ساخت اینتل را نیز با ابزار ROG GameFirst خود ترکیب کرده است. از لحاظ صدا، سیستم صوتی ۸ کاناله‌ی ROG SupremeFX از یک کارت صدای اختصاصی ALC1220 استفاده می‌کند. نسبت سیگنال به نویز خروجی آن ۱۲۰ دسی‌بل و در ورودی ۱۱۳ دسی‌بل است و صدایی با کیفیت ۳۲ بیت با نرخ نمونه برداری ۱۹۲ کیلوهرتز پخش می‌کند. کابران می‌توانند از قابلیت آمپلی‌فایر داخلی هدفون و سنجش امپدانس در هر دو خروجی پشت و جلوی مادربرد استفاده کنند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده