نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

لین مانوئل میراندا به ریبوت DuckTales پیوست

لین مانوئل میراندا، صداپیشه‌ی شخصیت گیزموداک در ریبوت DuckTales حضور خواهد داشت.

لین مانوئل میراندا در ریبوت مجموعه‌ی تلویزیونی DuckTales دیزنی، صداپیشگی شخصیت محبوب گیزموداک را بر عهده خواهد داشت. اخباری که پیرامون ریبوت مجموعه‌ DuckTales به گوش می‌رسد، اکثراً با بازخورد بسیار خوبی از سوی طرفداران قدیمی این مجموعه همراه بوده است؛ این مجموعه‌ تلویزیونی به هنگام پخش بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ به سرعت جای خود را در دل هواداران باز کرد و اعلام پایان مجموعه در سال ۱۹۹۰ به هیچ عنوان برای طرفداران بی‌شمار آن خبر خوبی نبود. ماجراجویی‌ها و سفرهای اسکروج مک‌داک به همراه برادرزاده‌هایش، هیویی، دیویی و لویی، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و اعتیادآورترین انیمشین‌های تلویزیونی تا به امروز بوده است.

دیوید تننت صداپیشه‌ی شخصیت اصلی، اسکروج مک‌داک خواهد بود و دنی پادی، بن شوارتز و بابی موینیهان نیز به ترتیب صداپیشگان شخصیت‌های هیویی، دیویی و لویی خواهند بود. کیت میکاچی صداگذاری شخصیت وبی وندرکوآک را برعهده دارد که در ریبوت مجموعه نقش مهم‌تر و بیش‍تری را نسبت به سری ابتدایی خواهد داشت. تاکس اولگاندوی صداپیشگی شخصیت خانم بیکلی را انجام خواهد داد. هم‌چنین بک بنت نقش لانچ‌پد مک‌کوآک، خلبان سر به هوای اسکروج را صداگذاری خواهد کرد. باید به این جمع لین مانوئل میراندا را هم اضافه کنیم که قرار است صداپیشه‌ شخصیت محبوب گیزموداک باشد.

Miranda

خبر حضور لین مانوئل میراندا از طریق اکانت توئیتر DuckTales اعلام شد. تهیه‌کننده‌ی اجرایی مجموعه‌ی DuckTales، مت یانگ‌برگ، در سخنانی اعلام کرد که میراندا از طرفداران قدیمی این مجموعه است و انتخاب وی برای حضور در این مجموعه بهترین انتخاب بوده است:

شور و هیجانی که در صدای میراندا وجود دارد و نگاه خوش‌بینانه‌ی ذاتی وی، او را به بهترین انتخاب برای صداپیشگی شخصیت محبوب گیزموداک تبدیل خواهد کرد.

فرانسیسکو آنگونس، یکی دیگر از تهیه‌کنندگان نیز گفت:

هنگام خلق دوباره‌ی شخصیت گیزموداک، بلافاصله نام میراندا به ذهنم خطور کرد. علاوه بر این موضوع، همیشه به دنبال شخصیت قهرمان آمریکای لاتین بوده‌ام؛ به عنوان یک آمریکایی-کوبایی عاشق کتاب‌های کمیک، همیشه دوست داشتم قهرمان لاتینی خودم را داشته باشم. در سری جدید این مجموعه، من و مت یانگ‌برگ ریشه‌های شخصیتی لاتینی را به این دانشمند جوان اضافه کردیم.

شخصیت گیزموداک را با نام فنتون کرک‌شل-کابررا که به عنوان ابرقهرمانی که از داک‌برگ محافظت می‌کند نیز می‌شناسند. هم‌زمان با کار خودش، در طی امور روزانه نقش گیرو گیرلوز، همکار دانشمند و دیوانه‌ی اسکروج مک‌داک را نیز بر عهده دارد. وی در سری جدید دیگر نقش حسابدار اسکروج مک‌داک را نخواهد داشت، ولی در مجموع بیش‌تر جنبه‌های داستانی سری ابتدایی مجموعه به همان شکل سابق حفظ شده است. علاوه بر آن همچنان از نقاشی‌های دستی به جای جلوه‌های کامپیوتری در ساخت این سری استفاده شده است.

Gizmoduck

لین مانوئل میراندا این روزها درگیر پروژه‌های زیادی است و صداپیشگی شخصیت گیزموداک در پروژه‌های آتی وی قرار می‌گیرد. بعد از آهنگ‌سازی فیلم Moana (موآنا)، در حال حاضر در فیلم Mary Poppins Returns (مری پاپینز برمی‌گردد)، نقش روبروی امیلی بلانت را بازی خواهد بود. هم‌چنین نام وی برای نوشتن موسیقی متن فیلم بازسازی و لایو اکشن Little Mermaid (پری دریایی کوچولو) کمپانی دیزنی نیز به گوش می‌خورد. جدای از این‌ها، وی در حال همکاری با کارگردان انیمشین Zootopia (زوتوپیا)، بایرون هوارد، در انیمیشن جدید کمپانی دیزنی است.

اگرچه هنوز زمان زیادی تا بر روی آنتن رفتن ریبوتِ مجموعه‌ی تلویزیونی DuckTales مانده است، ولی دیزنی باور زیادی به موفقیت این مجموعه داشته و از هم‌اکنون به ساخت فصل دوم آن فکر می‌کند. فصل اول این مجموعه‌ی تلویزیونی شامل ۲۱ قسمت نیم ساعتی خواهد بود که دو قسمت ویژه‌ی یک ساعتی نیز خواهد داشت. با حضور صداپیشگان معروف و نیز تمام شخصیت‌های دوست‌داشتنی DuckTales در سری جدید، از همین حالا می‌توان به موفقیت ریبوتِ این مجموعه‌ی قدیمی دیزنی اُمیدوار بود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده