نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

بازی Destiny 2 از سرور های اختصاصی استفاده نمی‌کند

بازی Destiny 2 برای رایانه‌های شخصی تایید شد؛ ولی بر اساس اعلام استودیوی بانجی، این پلتفرم از سرور‌های اختصاصی استفاده نخواهد کرد.

بر اساس آخرین اخبار بازی، دیوید شاو از استودیوی بانجی در جریان مصاحبه‌ای با وب‌سایت پی‌سی گیمر (PC Gamer) اعلام کرد که زیرساخت‌های سرور‌های در نظر گرفته‌شده برای بازی Destiny 2 ساختار پیچیده‌ای دارند و به همین دلیل بانجی از سرور‌های اختصاصی (Dedicated Server) برای کاربران رایانه‌های شخصی استفاده نمی‌کند. این امر احتمالا برای دو پلتفرم مقصد دیگر یعنی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم صادق است.

شاو در پایان مصاحبه‌‌ی خود اعلام کرد که استودیوی بانجی از مشکلات زمان عرضه بازی‌های انتشار یافته در سالهای اخیر به خوبی آگاه است و پورت نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Destiny 2 نمایش خوبی را در روز انتشار ارائه خواهد کرد. شاو در این خصوص گفت:

رزولوشن 4K، نرخ فریم نامحدود، پشتیبانی کامل از ماوس و کیبورد، میدان دید قابل تنظیم، وجود بسیاری از تنظیمات گرافیکی، پشتیبانی از دسته‌ی بزرگی از نسبت‌های تصویر نظیر نسبت تصویر ۲۱:۹ و وجود بخش چت نوشتاری از مواردی هستند که ما روی آنها تمرکز کردیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تنظیمات گسترده‌ای برای بازی در نظر گرفته شده است؛ اما زمانی که عبارت پورت کنسولی به میان می‌آید بخش عظیمی از این تنظیمات محو خواهند شد.

در حالی که بیشتر موارد گفته‌شده خبرهای خوبی برای کاربران رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود، ولی همچنان نگرانی هواداران پیرامون نبود سرور‌های اختصاصی برای بازی به قوت خود باقی است. به طور کلی این مسئله زمانی حائز اهمیت می‌شود که کاربران سرعت آپلود ضعیف یا محدودی داشته باشند که این ضعف در بسیاری از نقاط جهان به چشم می‌خورد. این مسئله قطعا برای بعضی از کاربران مشکل محسوب نمی‌شود؛ اما برای گروهی دیگر مشکل بزرگی به شمار می‌آید و احتمالا واکنش این دسته از کاربران پی‌سی را به دنبال خواهد داشت.   

بازی Destiny 2 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در حال توسعه است و در تاریخ ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) برای دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ دیگری برای پی‌سی عرضه می‌شود. تاریخ عرضه‌ی بازی برای کاربران رایانه‌های شخصی مشخص نیست و به احتمال زیاد این نسخه همزمان با نسخه‌های کنسولی عرضه نخواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده