نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

زنیمکس پس از فیسبوک این بار از سامسونگ شکایت کرد

زنیمکس، کمپانی مادر بتسدا، پس از دادخواهی موفقیت آمیز از فیسبوک، این بار از سامسونگ به دلیل تخلفات تجاری واقعیت مجازی شکایت کرد.

به تازگی مطلع شدیم زنیمکس، کمپانی مادر ناشر سری Elder Scrolls و سری Fallout یعنی بتسدا، یک دعوی قضایی دیگر مربوط به واقعیت مجازی را مطرح کرده است. زنیمکس در حالی اینکار را انجام داده است که اخیرا با موفقیت از فیسبوک به خاطر هدست آکیولس ریفت شکایت کرده و ۵۰۰ میلیون دلار غرامت دریافت کرده است. شکایت جدید زنیمکس از سامسونگ و پیرامون هدست واقعیت مجازی Gear VR است. سامسونگ برای ساخت هدست Gear VR با آکیولس همکاری کرده و در این دادخواست آمده است که سامسونگ در حالی از تکنولوژی آکیولس سود کرده که به ادعای زنیمکس، منبع آن متعلق به این کمپانی بوده است.

طبق گفته وب‌سایت Verge، دادخواست زنیمکس ادعا می‌کند که جان کارمک، کارمند سابق زنیمکس، هنگامی که در استودیو id Software مشغول به کار بوده، به طور مخفیانه مت هوپر، کارمند سابق آکیولس و زنیمکس را به دفتر id Software آورده تا روی توسعه یک نقشه برای مقابله با مشکلات پیرامون واقعیت مجازی در موبایل همکاری کنند که نتیجه این تلاش‌ها بعدا توسط آکیولس به سامسونگ داده می‌شود.

زنیمکس استدلال می‌کند که سامسونگ از دعوی قضایی کمپانی علیه آکلیوس آگاه بوده؛ اما در دادخواست آمده است که سامسونگ به توسعه Gear VR با آگاهی کامل از اظهارات زنیمکس ادامه داده و هیچ‌گونه حق یا مجوزی از زنیمکس برای استفاده از حق تکثیر یا اطلاعات محرمانه دیگر دریافت نکرده است. به طور دقیق‌تر، زنیمکس مدعی تخلف حق تکثیر برای کد به کار رفته در Gear VR به همراه سو استفاده از راز تجارت، رقابت غیرمنصفانه و ناعادلانه است. البته هنوز تاثیرات پرونده زنیمکس علیه فیسبوک در نبرد جدید کمپانی با سامسونگ مشخص نشده است.

در پی شکایت موفقیت‌آمیز زنیمکس از فیسبوک، جان کارمک که یکی از متهمان اصلی این پرونده به حساب می‌آید، خودش دست به کار شده و یک دعوی قضایی علیه زنیمکس برای دریافت غرامت ۲۲.۵ میلیون دلاری به راه انداخته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده