// چهار شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

رونمایی AMD از کارت گرافیک Vega Frontier Edition

کمپانی ای‌ام‌دی (AMD) امروز در جریان مراسمی، معماری جدید Vega و کارت گرافیک Vega Frontier Edition را معرفی کرد.

راجا کدوری، مدیر گروه فناوری‌های رادئون کمپانی AMD، امروز از کارت گرافیک Radeon Vega رونمایی کرد؛ کارت گرافیکی که قرار است نوآورانه‌ترین معماری گرافیکی این کمپانی تا به امروز باشد.

این معماری گرافیکی جدید تنها برای بهبود عملکرد پردازش گرافیکی سری Radeon طراحی نشده است؛ بلکه مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی را به همراه دارد که برای انجام بهترین عملکرد در محاسبات سنگین مراکز داده، یادگیری سلسله مراتبی ماشینی و بازارهای آنالیز داده طراحی شده است.

AMD Radeon Vega Frontier Edition

در این مراسم، ای‌ام‌دی از Radeon Vega Frontier Edition رونمایی کرد؛ کارت گرافیکی که با توجه به عدم استفاده از نام Radeon RX، بیشتر مناسب طراحان، مهندسان و دانشمندان است و برای گیمرها طراحی نشده است.

این کارت گرافیک توانی پردازشی معادل با ۱۳ ترافلاپس از نوع FP32 را دارد و به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی HBM2، عملکردی فراتر از تمام کارت‌های گرافیک پیشین ای‌ام‌دی به نمایش خواهد گذاشت.

AMD Radeon Vega Frontier Edition

ای‌ام‌دی با استفاده از ابزار بنچمارک Deepbench نشان داد که کارت گرافیک Radeon Vega به راحتی توانایی پشت سر گذاشتن تراشه‌ی گرافیکی Tesla P100 انویدیا با معماری پاسکال را دارد. انجام همان وظایف با تراشه‌ی NVIDIA Tesla P100 دو برابر زمان خواهد برد.

این به آن معنا است که معماری Vega در دیتاسنترها بسیار عالی کار خواهد کرد و این امر به ای‌ام‌دی فرصت و موقعیت خوبی برای رقابت در برابر ولتا در بازار می‌دهد. تراشه‌ی Tesla V100 انویدیا که به زودی عرضه خواهد شد، ۴۰ تا ۵۰ درصد بازده‌ی بیشتری در پردازش نسبت به Tesla P100 ارائه می‌کند.

AMD Radeon Vega Frontier Edition

انتظار می‌رود وگا در مقایسه با Radeon R9 Fury X، به میزان ۵۰ درصد بازده‌ی بیشتری در عملکرد محاسباتی داشته باشد؛ به این معنا که بدون احتساب هرگونه تغییر در طراحی و معماری سایر کارت‌ها، وگا باید حداقل ۵۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتری ارائه دهد.

ای‌ام‌دی اذعان دارد که کارت‌های گرافیک مبتنی بر وگا در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیرماه) عرضه خواهد شد. هر چند هنوز مشخص نیست که این شرکت چه زمانی قصد دارد محصولات گیمینگ سری RX Vega را روانه‌ی بازار کند.

AMD Radeon Vega Frontier Edition

ای‌ام‌دی همچنین در نظر دارد تا با ترکیب Radeon Vega و ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD با رابط NVMe، کارتی با نام Radeon Pro Vega SSG طراحی کند که نتیجه‌ی آن کارتی گرافیکی با ۲ ترابایت حافظه‌ی فریم بافر است. این کارت با بهره‌گیری از کنترلر حافظه‌ی باندپهن وگا، توانایی کنترل داده‌های بسیار بزرگ را به طرز خارق‌العاده‌ای به دست خواهد آورد.

این امکانات به وگا اجازه خواهد داد تا به راحتی فایل‌های ویدیویی بزرگ را پردازش کند و بیشتر از قبل به محاسبات داده‌های وسیع، سرعت ببخشد؛ که این سرآغاز امکاناتی جدید و بسیار جالب در محاسبات گرافیکی است.

AMD Radeon Vega Frontier Edition

ای‌ام‌دی نشان داد که Vega می‌تواند برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی، از گیمینگ تا نرم‌افزارهای حرفه‌ای، مفید باشد. با توجه به پتانسیل وسیع بازار، بسیار جالب خواهد بود که ببینیم آیا ای‌ام‌دی در روز عرضه، توانایی پاسخ‌گویی به نیاز بازار را خواهد داشت یا خیر.

امید است که وگا بتواند توقعات بالا را برآورده و نیاز بازار را تأمین کند.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده