// دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

انویدیا از کیت VRWorks برای توسعه واقعیت مجازی رونمایی کرد

کمپانی انویدیا از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) جدید خود با نام VRWorks در جهت تسهیل توسعه‌ی واقعیت مجازی رونمایی کرد.

انویدیا در حال گسترش دادن توانایی‌ها و ابزارهای خود و ساده کردن فرآیند توسعه‌ی واقعیت مجازی است. این کمپانی، کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جدیدی موسوم به VRWorks را برای صدا و ویدیوهای ۳۶۰ درجه معرفی کرده است. انویدیا در کنفرانس فناوری‌های کارت گرافیک در سن‌خوزه کالیفرنیا، نشان داد که کیت توسعه‌ی نرم‌افزار VRWorks Audio، چگونه در یک محیط مجازی سه‌بعدی، محاسبات موقعیت‌یابی صدا را در لحظه و به صورت آنی انجام می‌دهد. انویدیا همچنین پلاگین VRWorks Audio را برای موتور محبوب کمپانی Epic Games یعنی آنریل انجین 4 معرفی کرد. علاوه بر آن، این کمپانی از کیت توسعه‌ی نرم‌افزار VRWorks 360 Video هم رونمایی کرد که می‌تواند ۸ دوربین 4K را با هم ادغام و یک ویدیوی ۳۶۰ درجه‌ی استریو را پخش کند.

در بخش صوت، این فناوری دستیابی به صدایی بسیار باکیفیت و واقعی را در محیطی سه‌بعدی فراهم می‌سازد. هنگامی که در محیط سه‌بعدی قدم می‌زنید، صداها نیز ویژگی‌های مختلفی نسبت به اشیای موجود در محیط پیدا می‌کنند. انویدیا اشاره کرده است که کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری VRWorks Audio می‌تواند خیلی سریع و بدون نیاز به هرگونه اطلاعات اضافی، مدلی آکوستیک از فضایی چندضلعی بسازد.

این نوع از صدا برای واقعیت مجازی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا در دنیای مجازی، صدا یکی از المان‌هایی است که شما تا زمانی که ایرادی در آن پیدا نکنید، متوجهش نمی‌شوید. اگر انتظار فضایی برای تولید پژواک و پس‌آوای صدا دارید و به جای آن، صدایی تخت را دریافت کنید، قطعا متوجه آن خواهید شد و این به تجربه‌ی شما ضربه خواهد زد.

وقتی این فناوری برای ویدیوهای ۳۶۰ درجه هم راه‌اندازی شود، قدرت رندرینگ انویدیا می‌تواند به راحتی امکان استریم زنده‌ی این ویدیوها را فراهم سازد. اگر دو کارت گرافیک حرفه‌ای و قدرتمند انویدیا Quadro P6000 داشته باشید، نرم‌افزار VRWorks می‌تواند آرایه‌ای از ویدیوهای 4K را در یک ویدیوی واحد ادغام کند.

کینسون لو، مدیر اجرایی کمپانی Z Cam، می‌گوید:

حقیقت این است که انویدیا توانسته است ویدیوهای ۳۶۰ درجه و عمق‌دار با کیفیت 4K را به صورت لحظه‌ای با هم ترکیب کند، امکان استریم به صورت زنده را فراهم کند، تعداد عناصر در یک سیکل را برای تولید یک محصول افزایش دهد و امکانات و قابلیت‌های کاملا جدیدی برای استفاده از واقعیت مجازی فراهم کند.

دوربین Z Cam کینسون لو در واقع ابزای برای ثبت ویدیوهای ۳۶۰ درجه است که می‌تواند از این فناوری انویدیا استفاده کند تا به جای آن‌که منتظر رندر ویدیو بمانیم، بتوانیم از لحظه‌ی ثبت تصویر، نتیجه را مشاهده کنیم.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده