نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲

اولین پوستر فیلم OKJA منتشر شد

پوستر منتشر شده از فیلم Okja شبکه‌ی نتفلیکس، خبر از اثری متفاوت و عجیب می‌دهد.

شبکه‌ی استریم نتفلیکس اولین پوستر فیلم مورد انتظار Okja (اوکجا) را منتشر کرد. نخستین نمایش فیلم برای جشنواره‌ی فیلم کن که جمعه‌ی هفته‌ی آینده ۲۹ اردیبهشت کار خود را شروع می‌کند در نظر گرفته شده است. پوستر فیلم را در ادامه‌ی مطلب می‌توانید مشاهده کنید.  

کارگردانی فیلم جدید شبکه‌ی نتفلیکس بر عهده‌ی بونگ جون-هو خواهد بود که سابقه‌ی کارگردانی فیلم‌هایی همچون Snowpiercer (برف‌شکن)، The Host (میزبان)، Memories of Murder (خاطرات قتل) و Mother (مادر) را در کارنامه‌ی خود دارد. بازیگران اصلی فیلم نیز تیلدا سوئینتن، جیک جیلنهال، پل دانو، استیون ین، لی‌لی کالینز، جیانکارلو اسپوزیتو و بازیگر جدید و تازه‌کاری به نام  آن سئو-هیون خواهند بود. پیش از این تیزری ۵۶ ثانیه‌ای از این فیلم منتشر شده بود.  

میجای جوان (با بازی آن سئو-هیون) چیزی نزدیک به ۱۰ سال به مراقبت از اوکجا پرداخته و همواره یار باوفای این موجود بوده است (حیوانی عظیم‌الجثه و دوستی بسیار بزرگ‌تر از میجا) و در خانه‌ی خود که در میان کوهستان‌های کره‌جنوبی قرار دارد با اوکجا زندگی می‌کند. ولی با ورود شرکت چند ملیتی میراندا (Miranda) به داستان که توسط اعضای یک خانواده گردانده می‌شود، اوضاع تغییر کرده و آن‌ها اوکجا را از میجا جدا کرده و به نیویورک منتقل می‌کنند؛ جایی که مدیرعامل خود ترفیع یافته‌ی این شرکت، یعنی لوسی میراندا (با بازی تیلدا سوئینتن)، نقشه‌های زیادی را برای عزیزترین دوست میجا در سر می‌پروراند.

Okja-Poster

میجا بدون هیچ برنامه‌ی خاصی، ولی بسیار مصمم، راه نجات دوست خود را در پیش می‌گیرد، ولی سفر سختی که میجا در پیش گرفته با ورود سرمایه‌داران، نمایش‌دهندگان سیرک و دیگر افرادی که خواهان خرید اوکجا هستند و هر کدام به نحوی بر سر تعیین سرنوشت اوکجا به نزاع می‌پردازند، بیش از پیش دشوار و طاقت‌فرسا می‌شود؛ این‌ها همه در حالی است که تنها خواسته‌ی میجا، بازگرداندن دوست خود به خانه است.

به نظر با درآمیختن هنرمندانه و ماهرانه‌ی تِم کمدی، ولی سیاه و تلخ با ژانر درام، بونگ‌‌ جون-هو توانسته به زیبایی مرز احساسات بین انسان و حیوان را به نمایش درآورد و طبق همان چیزی که در تیزر فیلم نیز دیدیم، با نگاهی متفاوت به لایه‌های زیرین بصیرت انسان از جهان پرداخته و به حیوان درون همگی ما اشاره داشته است.    

فیلم Okja به صورت انحصاری در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۷ (۷ تیر ۱۳۹۶)، از شبکه‌ی استریم نتفلیکس منتشر خواهد شد.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده