// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

مایکروسافت از کنترلر هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرد

کمپانی مایکروسافت، کنترلر جدیدی برای هدست Halo VR خود معرفی کرد که در پاییز به بازار عرضه خواهد شد.

کنترلر جدید مایکروسافت به صورت باندل به همراه هدست با قیمت ۳۹۹ دلار و در پاییز سال جاری میلادی عرضه می‌شود. این کنترلر از سیستم ردیابی inside-out مایکروسافت استفاده می‌کند و زمانی که در میدان دید هدست باشد، با استفاده از سنسورهای خود، امکان ردیابی را به هدست می‌دهد. این کنترلر از یک دستگیره‌ی آنالوگ به همراه یک ترک‌پد و جوی‌استیک برای کنترل بهتر تشکیل شده است.

مایکروسافت فروش Windows 10 VR Headsets را به همراه کیت توسعه به توسعه دهندگان در ایالات متحده با قیمت ۲۹۹ دلار آغاز کرده است. در حال حاضر دو کیت توسعه در دسترس است؛ کیت ایسر با قیمت ۲۹۹ دلار و کیت اچ‌پی با قیمت ۳۲۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسند. هر کدام از این هدست‌ واقعیت مجازی از دو صفحه نمایش با رزولوشن ۱۴۴۰x۱۴۴۰ با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز تشکیل شده است و طراحی بند دور سر آن شبیه به PSVR است.

Microsoft HP VR

هر دو مدل از این هدست‌های واقعیت‌ مجازی، به همراه کابل USB و HDMI برای اتصال به پی سی عرضه می‌شوند. برای داشتن نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، اتصال HDMI 2.0 نیاز است. صفحه نمایش این هدست‌ها به هم متصل بوده و میدان دید ۹۵ درجه‌ای را ایجاد می‌کند که باریک‌تر از میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای HTC Vive و Oculus Rift است.

در حال حاضر مشخص نیست این هدست‌های جدید چگونه از عهده‌ی اجرای بازی‌ها بر خواهند آمد و انتظار نمی‌رود که سیستم ردیابی این هدست‌ها به اندازه‌ی هدست‌های رقیب صحیح و بدون خطا باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده