نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل Flood Of Light

Flood Of Light یک بازی موبایل خوش‌ساخت در سبک پازل و ماجراجویی است. با معرفی بازی همراه زومجی باشید.

به شخصه علاقه زیادی به بازی‌های آرامش‌بخش و خلاقانه دارم و بازی موبایل Flood Of Light اثری است که هر دو این موارد در آن دیده می‌شوند. این بازی توسط استودیو ایریسلافت ساخته شده و برای اندروید و آیفون در دسترس است که البته نسخه اندروید آن هنوز به صورت رسمی منتشر نشده و در حالت دسترسی پیش از موعد قرار دارد. با این حال تجربه این بازی دو دلاری، می‌تواند برای طرفداران بازی‌های پازل و ماجراجویی بسیار لذت‌بخش باشد.

داستان بازی در مورد شهری است که پس از بارش بی‌وقفه باران، سیل سراسر آن را فرا گرفته و کار به جایی رسیده که مردم مجبور به ترک شهر شده‌اند. گیمر بازی را در نقش دختری جوان آغاز می‌کند که قدرت جذب نور و رها کردن آن را دارد و وارد شهر شده تا بتواند علاوه بر تخلیه آب‌هایی که شهر را فرا گرفته‌اند، ربات‌های زندانی‌شده در آن را نیز نجات دهد. در ابتدای بازی، توضیح زیادی در مورد داستان آن داده نمی‌شود. با این حال به مرور زمان متن‌هایی را پیدا خواهید کرد که کاملا جهان بازی، اتفاقات رخ داده و نقش شما را توضیح می‌دهند و با خواندن آن‌ها، می‌توانید از داستان بسیار عالی بازی سر در بیاورید.

بازی موبایل Flood Of Light

اما جالب‌ترین بخش بازی Flood Of Light، گیم‌پلی آن است که ایده‌ای بسیار جالب و خلاقانه دارد. درست است که این بازی یک اثر دو بعدی بوده و می‌توانید شخصیت اصلی را آزادانه حرکت دهید، اما در اصل با یک بازی پازل طرف هستیم. همانطور که اشاره شد، شخصیت اصلی بازی یک توانایی ویژه دارد و آن هم جذب نور‌ها و سپس استفاده از آن‌ها در مکانی دیگر است. به تعبیر دیگر، شما می‌توانید با گرفتن نور یک سری از لامپ‌ها، آن‌ها را خاموش کرده و سپس از این نور‌ها برای روشن کردن لامپ‌های دیگر استفاده کنید. در ابتدای بازی پازل‌ها چالش خاصی ایجاد نمی‌کنند و کافی است نورها را جذب و در جای دیگر رها کنید تا سطح آب پایین آمده یا در‌ها باز شوند.

با این حال به مرور زمان، معما‌های بازی سخت‌تر می‌شوند و شما را به معنی واقعی کلمه وادار به فکر کردن می‌کنند و گاهی حتی مجبور خواهید شد تا بازی را از چک‌پوینت قبلی تکرار کنید تا بتوانید معما‌ها را درست حل کنید. یکی از ویژگی‌های جالب بازی که نشان می‌دهد سازندگان آن توانایی بالایی در طراحی مراحل دارند، این است که بازی مکانیزم‌های پیچیده‌ای ندارد ولی با همین مکانیزم‌های ساده هم قادر به خلق پازل‌های خلاقانه‌ای هستند که به هیچ وجه در طول تجربه نسبتا طولانی بازی تکراری و یکنواخت نمی‌شوند. پس اگر دل‌تان برای یک بازی پازل با ایده‌ای خلاقانه تنگ شده، Flood Of Light گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

بازی موبایل Flood Of Light

حیف است که در مورد ویژگی‌های مختلف این بازی اندروید و آیفون صحبت کنیم و اشاره‌ای به جلوه‌های هنری عالی آن نداشته باشیم. بازی چه از نظر گرافیک و چه از نظر موسیقی و جلوه‌های صوتی، واقعا عالی است. از همان لحظه‌ای که وارد بازی می‌شوید، اتمسفر خاص آن شما را جذب خواهد کرد. سازندگان به خوبی توانسته‌اند شهری خالی از سکنه را به تصویر بکشند و نورپردازی‌های زیبا و بارش مداوم باران نیز به زیبایی این حس افزوده است. علاوه بر این موسیقی‌های آرامش‌بخشی که در طول بازی پخش می‌شوند هم بهترین مکمل برای جلوه‌های بصری زیبای بازی هستند و در مجموع از حیث هنری، بازی Flood Of Light هیچ کم و کسری ندارد.

اگر به دنبال یک بازی موبایل بسیار خوب در سبک پازل هستید که بتواند برای زمان نسبتا طولانی شما را سرگرم کند، تجربه و دانلود بازی Flood Of Light شدیدا پیشنهاد می‌شود.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

دانلود بازی Flood of Light


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده