نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

بررسی بازی Prey از دید سایت های معتبر دنیا

بررسی‌ها و نمره‌های بازی Prey نشان می‌دهند که استودیو آرکین تجربه لذت‌بخشی خلق کرده است.

اولین نسخه از بازی Prey در سال ۲۰۰۶ عرضه شد و خیلی زود به یک بازی شوتر محبوب تبدیل شد. به طوریکه افراد زیادی منتظر دنباله این بازی بودند. با این حال این دنباله که از قضا معرفی هم شده بود، پس از مدتی توسط بتسدا به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، لغو شد. اما در جریان رویداد E3 2016، بتسدا رسما بازی‌ای به اسم Prey را معرفی کرد که البته هیچ ارتباطی با بازی Prey سال ۲۰۰۶ ندارد و بیش‌تر شبیه به یک ریبوت است. این بازی داستان مورگان یو را روایت می‌کند که در یک پایگاه فضایی برای زنده ماندن و فرار از دست دشمنان تلاش می‌کند.

ساخت بازی Prey برعهده استودیو آرکین بوده است و این بازی چند روز پیش منتشر شد. با این حال از آنجایی که بتسدا تصمیم گرفته از این پس پیش از انتشار بازی‌هایش نسخه‌ای از آن را در اختیار منتقدین قرار ندهد، نقد‌های بازی با تاخیر و امروز توسط سایت‌های معتبر منتشر شده‌اند. بر اساس نمره‌های بازی، می‌توان گفت که Prey بازی موفقی بوده است. البته یک نمره عجیب از سایت IGN نیز در بین نمره‌های بازی دیده می‌شود که دلیل آن بیش‌تر مشکلات نسخه پی‌سی بازی عنوان شده است.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر نقدها و نمره‌های این بازی داشته باشیم:

Prey

  • سازنده: استودیو آرکین
  • ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پی‌سی و ایکس‌باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت
  • سبک: اکشن اول‌شخص

prey

پالی‌گان: ۸۵ از ۱۰۰

بازی Prey زمانی که سعی می‌کند حس و حال مخصوص به خودش را داشته باشد، بسیار موفق است. اما در بخش‌هایی که سعی می‌کند شبیه به نسخه سال ۲۰۰۶ باشد، کمی به مشکل می‌خورد. برای مثال زمانی که بازی یک اثر شوتر است، مشکلات مختلفی در آن دیده می‌شود. اما زمانی که بازی به‌تان اجازه می‌دهد در محیط ترسناک آن گردش کرده و از ماجراهای پر رمز و رازش مطلع شوید، با یک بازی بسیار موفق طرف هستیم. در مجموع بازی موفق می‌شود آن چیزی را که قصد ارائه‌اش را دارد، در اختیار مخاطب بگذارد.

دوال‌شاکرز: ۸۵ از ۱۰۰

Prey حس و حال برخی از بهترین بازی‌های عملی/تخیلی را ارائه می‌کند و نقاط مثبت این بازی‌ها و حتی بازی‌های پیشین استودیو آرکین را دارد. علاوه بر این Prey یک سری ایده‌های منحصر‌به‌فرد نیز دارد و از اتمسفری بسیار عالی بهره می‌برد که گردش در محیط آن‌ را به کاری لذت‌بخش بدل کرده است و در نهایت بازی موسیقی‌های بسیار زیبایی هم دارد.

گیم اینفورمر: ۸۳ از ۱۰۰

با وجود مشکلاتی که در بازی وجود دارد، Prey موفق می‌شود یک تجربه راضی‌کننده باشد و حتی در قسمت‌هایی من را شگفت‌زده کند. برای مثال قسمت‌هایی از بازی که در جاذبه صفر جریان دارند، جزو بخش‌های تنش‌زا و عالی آن هستند. یا تلاش برای پیدا کردن منابع در قسمت‌های مختلف پایگاه تالوس حس خاص خودش را دارد و به شخصه از کار کردن با اسلحه Gloo Gun نیز لذت خاصی بردم؛ اسلحه‌ای که نه فقط برای مبارزه با دشمنان که برای ساخت نوعی پل و حل یک سری معماهای بازی نیز کاربرد دارد.

پی‌سی گیمر: ۷۹ از ۱۰۰

Prey یک بازی زیبا و درگیر‌کننده است که می‌تواند کاربران را سرگرم کند. با این حال بازی از وجود یک سری مشکلاتی در زمینه طراحی دشمنان رنج می‌برد و سیستم مبارزات آن هم جذابیتی را که انتظار می‌رود، نداشته و خسته‌کننده می‌شود.

گاردین: ۶۰ از ۱۰۰

بازی Prey المان‌هایی را از نسخه سال ۲۰۰۶ و بازی‌های دیگری چون BioShock، Dishonored و حتی Dead Space با یکدیگر ترکیب کرده و قصد دارد از نقاط قوت این بازی‌ها بهره ببرد. با این حال سازندگان در ترکیب این المان‌ها و ارائه تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد موفق نبوده‌اند و همین مساله هم باعث شده تا بازی فقط شبیه به آثار دیگر باشد و حس و حال مخصوص به خودش را ارائه نکند.

گیم‌اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

بازی Prey ریتم جالبی نداشته و از شخصیت‌های جذابی هم بهره نمی‌برد. بازی شروع خوبی دارد که می‌تواند مخاطب را به ادامه آن ترغیب کند ولی در ادامه دیگر شاهد چنین هیجانی در بازی نیستیم. گیم‌پلی بازی با اینکه مورد خیلی جدیدی نداشته و شبیه به بازی‌های مشابه است، ولی جزو نقاط مثبت بازی محسوب می‌شود. بازی حتی از این حیث شبیه به System Shock نیز حس می‌شود. اما از تمامی این موارد مهم‌تر، این است که Prey موفق نمی‌شود خودش را از بازی‌های دیگر جدا کرده و حسی منحصر‌به‌فرد ارائه کند. بازی بیش‌تر شبیه به اثری است که قبلا هم آن را تجربه کرده‌ایم.

آی‌جی‌ان: ۴۰ از ۱۰۰

اگر نسخه پی‌سی بازی Prey به دلیل وجود کرش‌ها و خراب شدن فایل‌های ذخیره غیرقابل بازی نبود، این بازی را اثری بسیار خوب یا حتی عالی معرفی می‌کردم. داستان جالب بازی که در دنیایی متفاوت با واقعیت جریان دارد، ماموریت‌های جانبی، تهدید‌های مختلفی که همواره در کمین‌تان هستند و محیط پرجزییات بازی که باعث می‌شوند از گشت و گذار در تاوس لذت ببرید، از ویژگی‌های مثبت بازی هستند و البته مبارزه‌های بازی کمی حس و حالی قدیمی دارند و شاید در طولانی‌مدت حوصله‌سربر شوند.

نمره های بازی Prey

نمره های بازی Prey


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده