نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱

صحبت های id Software پیرامون پردازنده های AMD Ryzen و بازی با رزولوشن 8K

مدیر ارشد فناوری استودیو id Software، خالق سری DOOM، از پردازنده‌های AMD Ryzen، معماری Vega و رزولوشن 8K می‌گوید.

به تازگی کمپانی AMD ویدیویی منتشر کرده که در آن رابرت دافی، مدیر ارشد فناوری استودیو id Software، در مورد عملکرد خوب بازی DOOM روی پردازنده‌های 7 AMD Ryzen، آن هم بدون هیچ‌گونه بروزرسانی سخن می‌گوید و معتقد است که با وجود عملکرد خوب، از نهایت قدرت این پردازنده‌ها استفاده نشده است. دافی می‌گوید که تعداد بیشتر هسته‌های پردازنده‌های Ryzen 7 به آن‌ها سطح آزادی بالاتری برای انجام دادن کارهای مختلف داده و از طرفی هسته‌های بیشتر برای استریم کردن نیز بسیار مفید هستند. کدبندی زنده ویدیو برای یک پردازنده چهار هسته‌ای واقعی کار مشکلی است؛ اما Ryzen 7 با هشت هسته و ۱۶ رشته پردازشی، در هنگام استریم کردن از آسیب رسیدن به روند گیم‌پلی شما جلوگیری می‌کند. دافی گفته است که با وجود کارایی خوب بازی DOOM در رزولوشن‌های 1080p و 1440p، استودیو در تلاش است تا عملکرد بازی را در رزولوشن‌های 4K و 8K نیز بهبود دهد. دافی می‌گوید:

ما در حال حاضر روی نسل بعدی idTech کار می‌کنیم و مسلما آن را به طور کامل برای رایزن بهینه خواهیم کرد. تکنولوژی جدیدی که برای ساخت انجین روی آن کار می‌کنیم، نسبت به idTech 6 (موتور بازی DOOM) بسیار موازی‌تر است. ما قصد داریم از نهایت قدرت Ryzen بهره ببریم.

نزدیک به پایان این مصاحبه، دافی می‌گوید که استودیو id Software قصد دارد بازی‌هایش را برای تمامی پردازنده‌های Ryzen بهینه کند و از نهایت قدرت آن‌ها استفاده کند.

بازی Quake Champions

او همچنین در مورد معماری وگای AMD که در کارت‌های گرافیک جدید این کمپانی به کار می‌رود، صحبت کرده و می‌گوید که بازی Quake Champions در هنگام عرضه، هم برای پردازنده‌های AMD Ryzen و هم کارت گرافیک‌های AMD Vega بهینه خواهد بود. انتظار می‌رود سری Radeon RX Vega تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ (اوایل تیرماه) به بازار عرضه شود. بازی Quake Champions نیز به دلیل تمرکز روی نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز، در انحصار رایانه‌های شخصی است. استودیو id Software به سختی در تلاش است تا بتواند این بازی آنلاین شوتر را به یکی از بهترین بازی‌های رقابتی رایانه‌های شخصی در سال‌های اخیر تبدیل کند.


منبع legitreviews
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده