نویسنده: محمد شیرزاده
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

علاقه فیل اسپنسر به موفقیت بازی های تک نفره داستان محور

فیل اسپنسر در مورد صحبت‌های قبلی خود، درباره بازی‌های تک‌نفره و داستان-محور، توضیحاتی ارائه داد.

چند روز پیش فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای گفت که بازی‌های بزرگ داستان-محور دیگر تاثیر سابق را ندارند و با وجود عملکرد مثبت آثاری نظیر بازی Horizon Zero Dawn و The Legend of Zelda: Breath of the Wild، این ژانر به اندازه گذشته استوار نیست و دلیلش هم وجود بازی‌های بزرگ آنلاین و سرویس-محور است که بخش بزرگی از مخاطبین را تحت کنترل خود قرار داده است.

البته صحبت‌های وی در سراسر اینترنت بازخورد داشت و بسیاری از رسانه‌ها از صحبت‌های اسپنسر این‌گونه برداشت کردند که از نظر او بازی‌های Horizon Zero Dawn و The Legend of Zelda تاثیری بر بازیکنان و بازی‌های تک‌نفره دیگر نداشته‌اند یا آنکه او دیگر به ساخت بازی‌های داستان-محور اعتقادی ندارد.

اما موضوع این است که اسپنسر قصد داشت بگوید بازی‌های بزرگ داستان-محور از نظر تجاری بازدهی کمتری دارند و این برای تیم‌های توسعه‌دهنده و ناشرین تصمیم سختی است که منابع خود را به اندازه گذشته وقف این پروژه‌ها کنند.

اسپنسر در توییتر توضیح داد که عاشق بازی‌های تک‌نفره است؛ اما در حال حاضر، بخش عمده‌ای از بازیکنان سرگرم بازی‌های سرویس-محور هستند. به عبارتی، منظور اسپنسر این نبود که ایکس‌باکس تمرکز اصلی خود را روی بازی‌های بازیکن علیه بازیکن (PvP) خواهد گذاشت؛ بلکه او فقط قصد اظهارنظر داشت. اسپنسر شخصا گیمری است که بیشتر به بازی‌های تک‌نفره علاقه دارد. وی امیدوار است که این بازی‌ها همواره موفقیت‌آمیز باشند و قصد دارد در این زمینه کمک کند.

اسپنسر همچنین اعلام کرد که از نظرش Horizon Zero Dawn بازی فوق العاده‌ای است. او به The Legend of Zelda نیز علاقه دارد و آن را در هنگام پروازش به انگلستان بازی کرده است. اسپنسر می‌گوید با وجود اینکه خیلی‌ها قصد دارند همه چیز را به سمت جنگ کنسولی منحرف کنند، وی همچنین قصدی ندارد. او به این دلیل در مصاحبه‌اش از Horizon و Zelda نام برد که این دو جزو بهترین بازی‌های تک‌نفره عرضه‌شده هستند و نه به خاطر اینکه توسط کمپانی‌های رقیب ساخته شده‌اند. در حالی که بسیاری فکر می‌کنند کمپانی‌های صاحب پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر مشکل دارند، آن‌ها با هم صحبت می‌کنند، تعامل می‌کنند و موارد مختلف را به اشتراک می‌گذارند. به عنوان مثال، کمپانی سونی نسخه کالکتورز ادیشن بازی Horizon Zero Dawn را برای اسپنسر فرستاده است.

اسپنسر شخصا می‌گوید که با وجود رقابت در بازاری که قطعا هر دو طرف می‌خواهند برنده آن باشند، وی با رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در آمریکا یعنی، شاون لیدن، رابطه خوبی دارد. اسپنسر می‌گوید که تفاوت بین بازی‌ها برایش خوب است و قصد ندارد فقط روی یک بازی تمرکز کند. او حق انتخاب می‌خواهد و به دنبال بازی‌های تک‌نفره و بازی‌های دو نفره تعاملی است؛ اما اگر تمام ژانر‌ها موفق باشند، حق انتخاب هرگونه بازی‌ای برای همه گیمرها در دسترس خواهد بود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده