// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

10 فیلم برتر با محوریت ماشین

اگر به فیلم‌هایی با محوریت ماشین و مسابقات هیجان انگیز علاقه‌مند هستید، با زومجی و معرفی ۱۰ فیلم برتر در این سبک همراه باشید.

هیچ چیز هیجان انگیزتر از نشستن پای تلویزیون و تماشای یک فیلم با تعقیب و گریز ماشین‌ها با سرعتی بالا نیست. مخصوصا اگر آن فیلم با یک تصادف دیدنی و جذاب به پایان برسد. از این‌رو ما تصمیم گرفتیم همراه با آمدن جدیدترین نسخه از سری فیلم‌های سریع و خشن (Fast and the Furious) در ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین)، نگاهی به ۱۰ فیلم برتر با محوریت ماشین داشته باشیم. این فیلم‌ها با توجه به امتیاز آن‌ها در سایت‌های Metacritic و IMDb انتخاب شده‌اند:

cars 2006

۱۰. ماشین‌ها (Cars) سال ۲۰۰۶

انیمیشن ماشین‌ها ساخته کمپانی بزرگ پیکسار داستان ماشین مسابقه‌ای به نام لایتینگ مك‌‌كوئین را روایت می‌کند که بر اثر اتفاقاتی که در داستان انیمیشن می‌افتد متوجه معنای خانواده و زندگی می‌شود. نکته قابل توجه در ماشین‌ها شبیه بودن آن‌ها به انسان‌ها است، به‌صورتی که ماشین‌ها چشم و دهان دارند و صحبت می‌کنند و از خود احساسات نشان می‌دهند.

۷۳ امتیاز متاکریتیک

the italian job 1969

۹. شغل ایتالیایی (The Italian Job) سال ۱۹۶۹

نسخه اصلی این فیلم در سال ۱۹۶۹ توسط مایکل کین ساخته و اکران شد و با استقبال خوبی از طرف تماشاگران روبه‌رو شد. با این حال تعداد زیادی از مردم با نسخه ۲۰۰۳ این فیلم به کارگردانی اف. گری گری و با بازی ستارگانی همانند مارک والبرگ، چارلیز ترون، جیسون استاتهام و ادوارد نورتون آشنا هستند. در شغل ایتالیایی گروهی از دزدان تصمیم می‌گیرند یک محموله طلا را در خیابان تورین با ایجاد ترافیک سرقت کنند.

۷.۴ امتیاز IMDb 

Tucker: The Man and His Dream 1988

۸. تاکر: مرد و رویای او (Tucker: The Man and His Dream) سال ۱۹۸۸ 

این فیلم به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا داستان زندگی  پرستون تاکر، یک طراح خودرو با تفکری بلند پروازانه را که جف بریجز به جای ایشان ایفای نقش می‌کند به تصویر می‌کشد. پرستون دارای یک ایده انقلابی برای ساخت خودرو بود. بزرگترین چالش او مربوط به طراحی یک ماشین نمی‌شد. او به صنعت خودکار (auto-industry) در ماشین سازی فکر می‌کرد.

۷۴ امتیاز متاکریتیک

bullitt 1968

۷. بولیت (Bullitt) سال ۱۹۶۸

فیلمی با صحنه‌هایی پر از تعقیب و گریزهای هیجان انگیز در تپه‌های شهر به کارگردانی پیتر یاتس و بازی بسیار خوب استیو مک‌کوئین که در نقش کارگاهی به نام بولیت در شهر سانفرانسیسکو ایفای نقش می‌کند. بولیت به دنبال یک‌دسته از جنایتکارانی است که فردی را کشته‌اند. داستان از آن‌جایی جالب می‌شود که مقتول شاهدی بوده که توسط کارآگاه فیلم محافظت می‌شد.

۷.۵ امتیاز IMDb

rush 2013

۶. راش (Rush) سال ۲۰۱۳

در این فیلم کریس همسورث و دنیل برول ایفای نقش کرده‌اند. فیلم راش بر گرفته شده از یک داستان کاملا واقعی است که در سال ۱۹۷۶ رخ می‌دهد. داستان این فیلم قهرمان فرمول یک یعنی نیکی لاودا را در یک تصادف هولناک نشان می‌دهد که تا سر حد مرگ پیش می‌رود، اما پس از گذشت چند هفته به میادین باز می‌گردد تا رقیب خود را شکست دهد.

۷۵ امتیاز متاکریتیک

the road warrior 1982

۵. مکس دیوانه: جنگجوی جاده (Mad Max 2: The Road Warrior) سال ۱۹۸۲

دنباله فیلم Mad Max که با نام The Road Warrior منتشر شد، در یک دنیای آخرالزمانی جریان داشت. در این فیلم شاهد همکاری مکس با اعضای یک گروه کوچک بودیم که قصد داشتند با راهزن‌ها مبارزه کنند. کارگردانی این فیلم برعهده جرج میلر بود و مل گیبسون معروف هم در آن ایفای نقش می‌کرد. 

۷۶ امتیاز متاکریتیک

duel 1971

۴. دوئل (Duel) سال ۱۹۷۱

این فیلم فوق العاده، زیاد شناخته شده نیست، اما تریلر آن دیوانه کننده است. مردی که در حال رانندگی در یک بیابان خشک برای قرار ملاقاتی کاری است خود را در تیررس یک راننده کامیون پیدا می‌کند که در تلاش برای کشتن او از هیچ تعقیب و گریزی هراس ندارد. این فیلم توسط استیون اسپیلبرگ ساخته شده است.

۷.۷ امتیاز IMDb

death proof 2007

۳. ضد مرگ (Death Proof) سال ۲۰۰۷

این فیلم در سال ۲۰۰۷ توسط تارانتینو ساخته شده است که روایتگر فردی به‌نام مایک است که کارش تعقیب و کشتن زنان است. او با ماشین خود که لقب Death Proof را به آن داده است مقتولین را به قتل می‌رساند. کورت راسل وظیفه بازی در نقش مایک را دارد که به خوبی از عهده آن برآمده است.

۷۷ امتیاز متاکریتیک

drive 2011

۲. درایو (Drive) سال ۲۰۱۱

فیلم درایو با بازی ستاره هالیوود رایان گاسلینگ یکی از بهترین‌ها در این لیست است. داستان فیلم مربوط به مردی می‌شود که راننده است و به صورت قاچاقی کار می‌کند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی‌که او هدف افراد خلافکاری در لس آنجلس قرار می‌گیرد، فقط به دلیل این‌که او قبول کرده که به یکی از همسایگان خود کمک کند.

۷۸ امتیاز متاکریتیک

Mad Max: Fury Road 2015

۱. مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) سال ۲۰۱۵

در نهایت بهترین فیلم با محوریت ماشین فیلم Mad Max: Fury Road در این لیست انتخاب می‌شود. در این فیلم تام هاردی در نقش شخصیت مکس، به فیوروسا با بازی چارلیز ترون و گروهی از زنان که توسط رهبری شرور به نام ایمورتان جو به بردگی گرفته شده‌اند، کمک می‌کند. این فیلم جوایز متعددی دریافت کرده و نمره ۹۰ عالی در متاکریتیک را ثبت کرده است. 

۹۰ امتیاز متاکریتیک 

 

با ما نظرات خود را در رابطه با انتخاب این لیست در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده