// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

صحبت‌ های مدیرعامل نیانتیک لبز در مورد واقعیت مجازی

جان هنک، مدیرعامل نیانتیک لبز معتقد است که واقعیت مجازی می‌تواند دنیای دیجیتال خود را برای اهداف مفید گسترش دهد.

واقعیت مجازی یکی از تکنولوژی‌هایی است که می‌توان از آن استفاده‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف انجام داد ولی نکته‌ای که این وسط وجود دارد این است که در آینده تا چه اندازه تکنولوژی واقعیت مجازی می‌تواند مورد استقبال عموم قرار بگیرد. 

حال در جدیدترین اخبار فناوری، جان هنک، مدیرعامل کمپانی نیانتیک لبز، در رویداد Mixed Reality Summit شهر لندن صحبت‌های جالبی در مورد واقعیت مجازی انجام داده است. وی معتقد است که واقعیت مجازی می‌تواند سبب شود مردم مدت زمان بیشتری را در دنیای دیجیتال سپری کنند.

نظر من در مورد واقعیت مجازی این است که می‌ترسم بیش از حد خوب باشد و کاربران مدت زمان زیادی را صرف این تکنولوژی بکنند. من همین الان هم نگران بچه‌های خود هستم که مدت زمان زیادی را صرف بازی فوق العاده Minecraft می‌کنند.

تا به حال تحقیقات زیادی در مورد انسان‌ها انجام شده و مشخص شده است که مردم زمانی که بیرون می‌روند و در حال ورزش کردن هستند، خوشحال‌ترند و منظور از بیرون رفتن، رفتن به طبیعت است. حال در قالب یک جامعه اگر تمام وقت خود را صرف دنیای دیجیتال و واقعیت مجازی کنیم، ممکن است این عادت‌های خوب را فراموش کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرده که واقعیت افزوده، تکنولوژی استفاده شده در بازی اندروید و آیفون Pokemon Go، پتانسیل بالایی برای بهبود زندگی انسان‌ها دارد:

تحقیق‌هایی در مورد بازی موبایل Pokemon Go و تاثیرات مثبت‌اش بر روی سلامت بازیکنان انجام شده است و می‌توان این ویژگی‌ها را برای تمامی بازی‌های واقعیت افزوده در نظر گرفت. این بازی‌ها می‌توانند موجب این شوند که بازیکنان نسبت به گذشته فعالیت‌های فیزیکی بیشتری انجام دهند. به عنوان یک پدر در تلاش هستم که بازی بسازم تا بچه‌هایم بتوانند به واسطه آن از خانه خارج شده و فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند. 

در پایان وی اعلام کرد آینده‌ای را می‌بیند که فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به نوعی با یکدیگر ترکیب می‌شوند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده