نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳

برای اسکوئر انیکس، نینتندو سوییچ نسبت به اسکورپیو در اولویت است

گویا در نظر اسکوئر انیکس، انتشار بازی‌ها روی کنسول نینتندو سوییچ از راهیابی آن‌ها به پروژه اسکورپیو اولویت بالاتری دارد.

درحالی‌که بنا به اخبار بازی و کنسول‌های بازی، ناشرهایی مانند یوبیسافت چندان روی خوشی به نینتندو سوییچ نشان نداده‌اند و کم‌وبیش به پورت کردن بازی‌های قدیمی برای آن بسنده کرده‌اند، کمپانی‌هایی هم هستند که از همین حالا پشتیبانی از این کنسول را جدی گرفته‌اند. یکی از این کمپانی‌ها اسکوئر انیکس (Square Enix) است که تا امروز چندین بازی قدیمی و جدید را برای سوییچ معرفی کرده و قرار است طی سال جاری میلادی مجموعه‌ی Seiken Densetsu Collection را برای این کنسول عرضه کند. اما آیا این رویکرد همچنان با همین جدیت ادامه خواهد داشت؟

انتشارات نیکی (Nikkei) به‌تازگی پاسخ این پرسش را از اسکوئر انیکس جویا شد و مضمون جواب‌اش، از ادامه‌دار بودن این پشتیبانی حکایت داشت. ناشر مجموعه‌ی فاینال فانتزی در گفت‌وگو با نیکی از موفقیت‌آمیز بودن انتشار محتویات دانلودی‌اش (به‌ویژه برای بازی Final Fantasy XV) صحبت کرد و با اشاره به اینکه ژاپن، چین و آمریکای شمالی جمعا ۸۰ درصد از بازار اسمارت‌فون‌ها را تشکیل می‌دهند، انتشار جهانی بازی‌های موبایل را کاری غیر ضروری دانست. در این میان، یوسوکه ماتسودا، مدیرعامل اسکوئر انیکس، از هند و خاورمیانه به‌عنوان بازارهایی دست‌نخورده و بزرگ در حوزه‌ی بازی‌های موبایل یاد کرد که در آینده می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. زمانی که نیکی بحث پلتفرم‌های مطرح سال ۲۰۱۷، از جمله پروژه اسکورپیو، ویندوز 10، گوگل تانگو و سوییچ، را پیش کشید، ماتسودا مستقیماً از نینتندو سوییچ نام برد و اشاره کرد که از میان پلتفرم‌های فوق، کمپانی‌اش تمایل دارد که تمرکزش را بیشتر به این کنسول معطوف کند.

هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که سوییچ در بازارهای غربی چه وضعیتی خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد که دست‌کم کمپانی‌های هم‌میهن نینتندو به‌ خوبی از این کنسول پشتیبانی کنند. دیدگاه شما چیست؟


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده