// شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

انویدیا از کارت گرافیک Titan Xp رونمایی کرد

کمپانی انویدیا از قدرتمندترین کارت گرافیک خود یعنی Titan Xp با قیمت ۱۲۰۰ دلار رونمایی کرد.

در جدیدترین اخبار سخت افزار، کمپانی انویدیا به صورت رسمی از بزرگترین و قدرتمندترین کارت گرافیک خود یعنی Titan Xp رونمایی کردند. این مدل در واقع یک بروزرسانی بر کارت گرافیک Titan X خواهد بود و قدرتی فوق‌العاده را در قبال قیمتی بسیار بالا به خریداران خود ارائه خواهد داد. پیش فروش کارت گرافیک Titan Xp هم‌اکنون به صورت رسمی با قیمت ۱۲۰۰ دلار در وبسایت انویدیا آغاز شده است.

در مشخصات رسمی این کارت گرافیک انویدیا آورده است که Titan Xp شامل ۱۲ گیگابایت رم از نوع GDDR5X با پهنای باند ۱۱.۴ گیگابیت بر ثانیه و ۳۸۴۰ هسته CUDA که در فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز کار می‌کنند می‌شود. در حالت کلی کارت گرافیک Titan Xp قدرتی معادل ۱۲ ترافلاپس خواهد داشت. انویدیا در خصوص این کارت گفته است:

به وسیله TITAN Xp ما برای کاربرانی که بهترین‌ها را از کارت‌های گرافیکی که به صورت مستقیم توسط کمپانی Nvidia تولید و پشتیبانی می‌شود انتظار دارند به ارمغان خواهیم آورد.    

از سویی Titan Xp در دسترس گستره بیشتر از پی‌سی گیمران قرار خواهد گرفت زیرا طبق گفته انویدیا این کارت گرافیک از اولین محصولاتی براساس معماری پاسکال خواهد بود که در دسترس استفاده کنندگان از سیستم عامل مک و محصولات مبتنی بر آن قرار خواهد گرفت. انویدیا در این خصوص گفت:

کارت گرافیک TITAN Xp جزو اولین محصولاتمان خواهد بود که در دسترس استفاده کنندگان از سیستم عامل مک قرار خواهد گرفت و به زودی نسخه بتا درایورهای پاسکال برای جامعه استفاده کنندگان از محصولات مبتی بر مک منتشر خواهد شد. مطمئنا TITAN Xp جزو اولین محصولاتمان خواهد بود که به واسطه استفاده از معماری تحسین شده پاسکال قدرتی فوق العاده را در دسترس کاربران مک قرار خواهد داد.   

نکته جالب این است که مدت کوتاهی از عرضه کارت گرافیک 1080Ti گذشته و با این که عملکرد خیره کننده‌ای را از سوی آن کارت شاهد بودیم و در حالت کلی مدل  Ti در اکثر زمینه ها به مراتب بهتر از مدل GTX 1080 بود، با این حال انویدیا به این مورد قناعت نکرده و سعی دارد با Titan Xp لذت واقعی تجربه بازی‌ها با کیفیت 4K و فریم ریت بالا و عملکردی خیره کننده در زمینه اجراهای بازی‌های واقعیت مجازی را به همگان نشان دهد.

کارت گرافیک Titan Xp یک هیولاست و با این که قیمت بسیاری بالایی دارد، ولی برای آن دسته از گیمرانی ساخته شده که انتظار بهترین‌ها را دارند.  


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده