نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱

گیم لافت اطلاعات جدیدی از بازی موبایل Modern Combat Versus منتشر کرد

کمپانی گیم‌لافت اطلاعات فراوانی از بازی موبایل Modern Combat Versus منتشر کرد.

مدت زمان زیادی می‌شود که مجموعه Modern Combat کمپانی گیملافت (Gameloft)، معیار اصلی بازی‌های تیراندازی اول شخص نظامی در پلتفرم‌های موبایل محسوب می‌شود و مانند منبع الهامش یعنی مجموعه Call of Duty رایانه‌ها و کنسول‌ها، هر ساله به ارایه جلوه‌های بصری سطح بالا، بخش داستانی تکنفره اکشن و یک بخش چندنفره آنلاین قدرتمند در پلتفرم‌های موبایل می‌پردازد. با این حال زمان در حال تغییر است و مواردی که موجب موفقیت مجموعه Modern Combat شده بود، دیگر در اپ استور کارساز نیست. آخرین نسخه منتشر شده از مجموعه، بازی Modern Combat 5 است که در جولای سال ۲۰۱۴ عرضه شد و پس از اینکه برنامه انتشار آن به عنوان یک بازی کاملا پولی با چالش روبرو شد، بلافاصله تغییر جهت داده و تبدیل به یک بازی رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای شد. تغییر مدل تجاری بازی موجب افزایش طول عمر آن شده و با عرضه چندین بروزرسانی در سال‌های اخیر، مخاطب خود را حفظ کرد. با این وجود، فرمول قدیمی Modern Combat نیازمند تغییرات فراوانی بود که کمپانی امیدوار است بتواند این تغییرات را با عرضه بازی Modern Combat Versus فراهم کند. بازی که در جدیدترین اخبار بازی موبایل، اطلاعات فراوانی از آن منتشر شده است.

همانطور که از نامش پیداست، بازی Modern Combat Versus که ابتدا در ماه اکتبر معرفی شد، یک بازی چندنفره در این مجموعه محسوب می‌شود. این بازی موبایل ادامه هیچ یک از بازی‌های دیگر مدرن کامبت نبوده و از یک انجین جدید استفاده می‌کند که جلوه‌های بصری جذابی را برای دستگاه‌های هوشمند جدید تدارک دیده است. بازی بخش تکنفره داستانی ندارد و گیم‌لافت به جای تقسیم تیم توسعه خود برای ساخت بخش تکنفره و چندنفره، تمام انرژی خود را در یک جهت متمرکز کرده است. با وجود داستان جذاب بخش تکنفره مجموعه Modern Combat، مسلما بیشتر بازیکنان ترجیح می‌دهند به تجربه بخش چندنفره بپردازند، با این حال عدم وجود بخش تکنفره، به معنای نبود داستان در بازی نیست و داستانی برای توجیه مبارزات بخش چندنفره وجود دارد که می‌توانید با بخشی از آن در تریلر سینمایی پایین آشنا شوید:

همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، در بازی Modern Combat Versus می‌توانید در نقش مامورین مختلفی بازی کنید که هر یک شخصیت، مهارت و نقش منحصر به فردی در تیم دارند. گیم‌لافت به تدریج این مامورین را که مجموعا ۱۲ نفر هستند، به بازی اضافه خواهد کرد؛ مامورینی که در چهار کلاس مختلف تقسیم شده‌اند:

  • مهاجم: آسیب فراوانی با سلاح‌های خود وارد کرده و به مهارتی مجهز است که در جریان نبرد، کاربردهای فراوانی دارد.
  • مدافع: مسئولیت پشتیبانی تیم را دارد و روی کاهش آسیب تیم تمرکز کرده است. با توجه به خط سلامتی فراوان آن‌ها، نابود کردن مدافعان نیاز به مهمات فراوانی دارد.
  • قاتل: با استفاده از سلاح‌ها و مهارت‌هایشان آسیب فراوانی وارد می‌کنند، اما نوار سلامتی محدود، آن‌ها را آسیب پذیر کرده است.
  • متخصص: مسئولیت مختل کردن نبرد را با استفاده از مهارت‌ها و سلاح‌ها دارد.

علاوه بر این، امکان شخصی سازی مامورها با استفاده از پوشش‌ها، طرح روی سلاح‌ها و علامت‌های مرگ منحصر به فرد وجود دارد. همچنین می‌توان سطح آن‌ها را ارتقا داد که موجب افزایش میزان آسیب و نوار سلامتی آن‌ها خواهد شد. در صفحات اجتماعی گیم‌لافت، آن‌ها قبلا سه مامور از ۱۲ مامور بازی را که همگی از کلاس قاتل بودند، معرفی کردند. این مامورین Mi-Nu، SW1FT و GH0ST نام داشتند و امروز گیم‌لافت اولین تصاویر هنری چهارمین مامور بازی به نام LOCK را به نمایش گذاشت:

مانند بیشتر بازی‌های تیراندازی چندنفره اخیر، تنوع مامورین و کلاس‌های بازی Modern Combat Versus موجب تجربه بازی با رویکرد کار تیمی خواهد شد. برای فعال کردن مهارت‌های منحصر به فرد مامورین نیاز به آیتم ویژه‌ای به نام Core Charges خواهید داشت که دستیابی به آن‌ها زمان می‌برد، اما با کشتن و کمک کردن به هم تیمی‌ها می‌توان سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. تنها امکان نگه داری ۱۰ Core Charges به صورت هم‌زمان وجود دارد و مهارت‌های مختلف براساس ماموری که در نقشش بازی می‌کنید، نیازمند تعداد مختلفی Core Charges هستند. بنابراین، با کشتن و کمک کردن می‌توانید از مهارت‌های ویژه بیشتر استفاده کنید و همچنین برای تیم خود سودمند باشید.

البته، با توجه به کلاس‌های مختلف، بازیکنانی وجود دارند که در زمینه‌های مختلف مهارت پیدا کنند و به تیم خود کمک کنند. در عرضه اولیه، بازی فقط یک حالت 4v4 به نام Zone Control دارد که تفاوت کمی با حالت‌های مشابه در بازی‌های قبلی مجموعه دارد. در حالت Zone Control، مناطقی از نقشه با امکان تصرف وجود دارد که مدت کوتاهی پس از شروع بازی فعال می‌شوند. تیم‌ها برای کنترل این مناطق به مبارزه می‌پردازند و در پایان تیمی که برای مدت بیشتری منطقه را تصرف کرده باشد، برنده مسابقه خواهد شد؛ حالتی استاندارد اما جذاب. صحبت از نقشه‌ها شد، در عرضه اولیه بازی Modern Combat Versus پنج نقشه وجود دارد که تصاویر آن‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد. نقشه Slums بازی براساس نقشه محبوب Dog Days بازی Modern Combat 4 ساخته شده است.

نقشه Apex:

بازی Modern Combat Versus

بازی Modern Combat Versus

نقشه Sandstorm:

بازی Modern Combat Versus

بازی Modern Combat Versus

نقشه Port:

بازی Modern Combat Versus

بازی Modern Combat Versus

نقشه Blackrock:

بازی Modern Combat Versus

بازی Modern Combat Versus

نقشه Slums:

بازی Modern Combat Versus

بازی Modern Combat Versus

و اما آخرین موضوع مهمی که می‌توان در مورد بازی Modern Combat Versus از آن صحبت کرد، مربوط به کنترل بازی می‌شود. کنترل بازی‌های تیراندازی اول شخص از مدت‌ها پیش یکی از مشکلات اساسی دستگاه‌های لمسی بوده، اما مجموعه مدرن کامبت همیشه در ارایه انتخاب‌های فراوان برای شخصی سازی کنترل بازی موفق بودند تا بازیکنان بتوانند به روش دلخواه خود به تجربه بازی بپردازند. با این وجود همچنان تعداد فراوانی دکمه و عناصر رابط کاربری در صفحه وجود دارد که مشکلاتی را به خصوص برای بازیکنان معمولی ایجاد می‌کند. گیم‌لافت برای بازی Modern Combat Versus، تا حد امکان رابط کاربری بازی را ساده و تمیز پیاده سازی کرده تا به راحتی شخصیت خود را کنترل کنید.

کل بخش چپ صفحه به عنوان آنالوگ مجازی برای حرکت شخصیت شما پیاده سازی شده و نگه داشتن انگشت خود در یک مسیر امکان دویدن را فراهم می‌کند. کل بخش راست صفحه برای نشانه گیری پیاده سازی شد و دو بار لمس کردن صفحه امکان نشانه گیری دقیق یا فعالسازی مهارت مامور را فراهم می‌کند. شلیک اسلحه به طور خودکار انجام می‌شود تا کنترل بازی با مشکل مواجه نشود، اما گیم‌لافت دکمه شلیک سنتی بازی را هم به منظور پشتیبانی از کنترلر در نسخه‌های آینده بازی پیاده سازی خواهد کرد. علاوه بر این، هر نقشه حداقل دو بخش دویدن روی دیوار هم دارد که امکان دسترسی به مکان‌های ویژه را فراهم می‌کند. برای دویدن روی دیوار بایستی به سمت این مکان‌ها بدوید. برای فعال کردن مهارت ویژه مامورین بایستی آیکون ویژه بخش پایینی وسط صفحه را لمس کنید.

تمرکز بازی Modern Combat Versus روی بخش چندنفره نشان می‌دهد گیملافت قصد دارد تا چند سال آتی به پشتیبانی از این بازی موبایل ادامه دهد. در ضمن همانطور که ابتدای مطلب هم گفته شد، سیستم پرداخت درون برنامه مجموعه مدرن کامبت وضعیت خوبی ندارد و حتی نسخه‌های قدیمی مجموعه هم سیستم پرداخت درون برنامه به نسخه پولی خود اضافه کرده‌اند تا بازی قابل دوام باقی بماند. مسلما بازی Modern Combat Versus هم از همان ابتدا به صورت رایگان و با پرداخت درون برنامه عرضه می‌شود، اما گیم‌لافت قول داده است هیچگونه عنصر «پول بده برنده شو» و هیچ سیستم انرژی در نسخه جدید مدرن کامبت نباشد.

و اما به عنوان نکته پایانی باید به روش عرضه بازی هم اشاره کنیم، گیم‌لافت قصد دارد بازی Modern Combat Versus را هفته آینده تنها در چند منطقه محدود عرضه کند و سپس به تدریج قفل منطقه بازی را برای مناطق دیگر حذف کند تا امکان تجربه بازی برای دیگر بازیکنان هم فراهم شود. گیم‌لافت قصد دارد Versus را مانند مدرن کامبت 5 تبدیل به یکی از رشته‌های ورزش‌های الکترونیک (eSports) بکند، اما قصد دارد پیش از انجام اینکار، یک نسخه متعادل و پرداخت شده از بازی را آماده سازی کند، بنابراین آن‌ها به دنبال بازخورد بازیکنان در هر دو فاز عرضه اولیه، و عرضه جهانی بازی هستند.

بازی Modern Combat Versus برای اندروید و آیفون عرضه خواهد شد.


منبع toucharcade
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده