نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

تحقیقات نشان می دهد نوجوانان ایکس باکس را جذابتر از پلی استیشن می دانند

طبق تحقیقات صورت گرفته، به نظر می‌رسد نوجوانان برند ایکس‌باکس را جذابتر از پلی‌استیشن می‌دانند.

در یکی از جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط گوگل، مشخص شده که نوجوانان برند ایکس‌باکس را جذابتر از پلی‌استیشن می‌دانند. با این حال به نظر می‌رسد که سلایق در نسل هزاره تغییر کرده، چرا که افراد بین ۱۸ تا ۲۵ سال برند گیمینگ سونی را جذابتر از برند مایکروسافت می‌دانند.

طبق این گزارش، نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۷ سال معتقدند که ایکس‌باکس چهارمین برند جذاب جهان است، اما پلی‌استیشن را هفتین برند برتر می‌دانند. در صدر این جدول سرویس اشتراک ویدیو خود کمپانی گوگل یعنی یوتیوب به چشم می‌خورد و نت فلیکس و خود گوگل به ترتیب رتبه دوم و سوم را در اختیار دارند.

در میان محبوبترین مجموعه‌های بازی که گوگل افرادی را که در بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ متولد شده‌اند مورد بررسی قرار داده است، مجموعه‌های The Legend of Zelda ،Call of Duty: Black Ops ،Grand Theft Auto ،Pokemon ،Minecraft و بازی Counter-Strike: Global Offensive رتبه‌های برتر را در اختیار دارند.

برند نینتندو نسبت به ایکس‌باکس و پلی‌استیشن کمترین جذابیت را میان نوجوانان دارد، در حالیکه که کمپانی EA Sports طبق این گزارش، رتبه پایینتری را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در میان جذابترین تکنولوژی‌های جهان قرار می‌گیرند و تلفن‌های هوشمند و سیستم عامل iOS نیز رتبه‌های برتر را در اختیار دارند.

این تحقیق که به منظور یافتن برندهای محبوب نوجوانان و جوانان انجام شده است، توسط کمپانی گوگل راه اندازی شده، اما توسط YouGov و Gutcheck طی سه نظرسنجی انجام شده است. در مجموع، نظر حدود ۱۶۰۰ نوجوان و ۸۰۰ نسل هزاره‌ای بین ماه مه و جولای ۲۰۱۶ جمع آوری شده است. با این وجود، بیشتر آمار و ارقام از تحقیق و پرس و جو از میان ۱۱۰۰ نوجوان به دست آمده است. در نظر داشته باشید که بیشتر آمار حقیقی به دلیل اظهارات کیفی از آخرین گزارش حذف شده است و اینکه تحقیقات صورت گرفته تنها به نوجوانان ساکن در ایالت متحده محدود می‌شود.

برای مطالعه کامل گزارش گوگل، به اینجا بروید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده