نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲

هدف پروژه اسکورپیو جذب بازیسازان به پلتفرم‌های مایکروسافت است

مایکروسافت اعلام کرده که هدف پروژه اسکورپیو جذب دوباره بازیسازان به پلتفرم‌های این شرکت است. 

دیجیتال فاندری ساعاتی پیش مشخصات فنی کنسول جدید مایکروسافت یعنی پروژه اسکورپیو را اعلام کرد و این کنسول قرار است بازی‌ها را در رزولوشن 4k واقعی و ۶۰ فریم اجرا کند. حال ضمن رونمایی از مشخصات فنی این کنسول، مایک ایبارا، از مهندسین مایکروسافت، مصاحبه‌ای با یوروگیمر داشته و گفته که هدف مایکروسافت از طراحی پروژه اسکورپیو، جذب دوباره بازیسازان به پلتفرم‌های مایکروسافت است. وی گفت:

واقعیت این است که ما وقتی به گذشته نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که در زمان ایکس‌باکس 360، ما صاحب محبوب‌ترین پلتفرم بازیسازان بودیم؛ پلتفرمی که استودیو‌های زیادی دوست داشتند برای آن بازی بسازند. با این حال این اتفاق در مورد ایکس‌باکس وان تکرار نشد و ما حمایت یک سری از بازیسازان را از دست دادیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم پروژه اسکورپیو را ساخته و این حمایت را دوباره جذب کنیم. 

هدف ما این است که شاهد بهترین بازی‌ها روی پلتفرم جدید‌مان باشیم و از این رو بهترین امکانات را در اختیار بازیسازان خواهیم داد تا با بهره بردن از قدرت عالی اسکورپیو، بتوانند آثار خود را برای این کنسول ساخته و عرضه کنند. 

ایبارا همچنین اعلام کرده که ایده ساخت کنسول‌های میان‌نسلی مانند اسکورپیو، برگرفته از نحوه پیشرفت گوشی‌های موبایل است:

اگر شما به بازار موبایل نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مردم سریع‌تر از قبل گوشی‌هایشان را عوض می‌کنند و دلیل این امر هم این است که آن‌ها می‌خواهند همواره به جدیدترین تکنولوژی‌ها دسترسی داشته باشند. از طرفی هر بار که شما گوشی جدیدی خریداری کنید، قادر خواهید بود کماکان از اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که خریداری کرده‌اید، استفاده کنید و این عالی است. 

از طرفی دیگر این قضیه در مورد تلویزیون‌های 4K نیز صدق می‌کند. در تعطیلات سال نو این تلویزیون‌ها جزو محبوب‌ترین کالا بودند و خب وقتی این مورد را با صنعت کنسول‌های بازی مقایسه می‌کنیم، شاهد هستیم که کنسول‌ها به نوعی مانعی برای این پیشرفت‌ها هستند. چرا که فناوری مدام در حال بروز شدن است ولی کنسول‌ها به عنوان وسیله‌ای شناخته می‌شوند که شما قرار است برای ۶-۷ سال از آن‌ها استفاده کنید و این با سرعت پیشرفت فعلی فناوری‌ها سازگار نیست. 

البته ایبارا این موضوع را نیز قبول دارد که چنین سبکی برای عرضه کنسول‌ها، ریسک‌هایی نیز دارد:

ما قصد داریم محصولی را به کاربران ارائه کنیم که می‌دانیم خواستار آن هستند. با این حال می‌دانیم که این سبک از عرضه کنسول‌ها، ریسک‌هایی دارد ولی هدف ما در کل در دسترس قرار دادن سریع‌تر فناوری‌های مدرن است و این به نظرم عالی است. 

نظر شما در مورد صحبت‌های ایبارا چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده