نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴

مشخصات فنی کنسول ایکس باکس اسکورپیو

دیجیتال فاندری همانطور که وعده داده بود رسما مشخصات فنی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو را ارائه کرد. 

مایکروسافت اولین بار در جریان رویداد E3 2016 از کنسول میان‌نسلی و جدید خود با اسم رمز پروژه اسکورپیو رونمایی کرد. این کنسول قدرتی معادل ۶ ترافلاپس دارد و مایکروسافت آن را قوی ‌ترین کنسول ساخته شده تا به امروز می‌داند که توانایی اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K را دارد. پیش از این شایعه‌های مختلفی در مورد زمان رونمایی از این کنسول به گوش می‌رسید که بالاخره چند روز پیش دیجیتال فاندری اعلام کرد که امروز به صورت اختصاصی از این کنسول رونمایی خواهد کرد. 

حال دیجیتال فاندری کنسول جدید مایکروسافت را معرفی کرده و جزییات زیادی از مشخصات فنی آن ارائه کرده است. پردازنده اصلی این کنسول یک CPU هشت هسته‌ای خواهد بود که فرکانس آن ۲.۳ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی اسکورپیو نیز ۴۰ واحد پردازشی با فرکانس ۱۱۷۲ مگاهرتز دارد. کنسول میان‌نسلی مایکروسافت ۱۲ گیگابایت رم از نوع GDDR 5 دارد و پهنای باند حافظه آن هم ۳۲۶ گیگابایت بر ثانیه است. 

همچنین ایکس‌باکس اسکورپیو یک هارد یک ترابایتی خواهد داشت و به یک درایو نوری بلوری 4K نیز مجهز شده است. در ادامه می‌توانید در قالب جدولی مقایسه مشخصات فنی این کنسول با ایکس‌باکس وان معمولی و پلی‌استیشن 4 پرو را مشاهده کنید:

ایکس باکس اسکورپیوایکس‌باکس وان معمولیپلی‌استیشن 4 پرو
پردازندههشت هسته‌ای x86  با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزهشت هسته‌ای جگوار با فرکانس ۱.۷۵ گیگاهرتزهشت هسته‌ای جگوار با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی۴۰ واحد پردازشی با فرکانس ۱۱۷۲ مگاهرتز۱۲ واحد پردازشی با فرکانس ۸۵۳ مگاهرتز۳۶ واحد پردازشی با فرکانس ۹۱۱ مگاهرتز
حافظه۱۲ گیگابایت GDDR 5۸ گیگابایت DDR3 و ۳۲ مگابایت ESRAM۸ گیگابایت GDDR5
پهنای باند حافظه۳۲۶ گیگابایت بر ثانیه۶۸ گیگابایت بر ثانیه۲۱۸ گیگابایت بر ثانیه
هاردیک ترابایت ۲.۵ اینچی۵۰۰ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایتیک ترابایت
درایو نوریبلوری 4Kبلوریبلوری


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده