// شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

30 نکته مخفی در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نکات مخفی زیادی دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild گنجینه‌ای از رازهای مخفی، مکانیک‌ها و سرگرمی‌های جانبی است که بازی اشاره‌ی مستقیمی به آنها نمی‌کند. یا حداقل برای دانستن آنها باید در گوشه‌ای از نقشه با شخصی خاص صحبت کنید یا در نهایت یک ماموریت جانبی را به اتمام برسانید. در این مقاله می‌خواهیم به برخی از نکات مخفی و ریزه‌کاری‌های بازی اشاره کنیم که اصولا بازیکنان بعد از مدتی تجربه‌ی Breath of the Wild متوجه آنها می‌شوند.

این مقاله هرچند از بعد داستانی اسپویل ندارد اما می‌تواند لذت کشف رازها را با گشت و‌ گذار در بازی از بین ببرد. در نتیجه اگر دوست دارید خودتان به دنبال ویژگی‌ها بگردید، بهتر است این مقاله را نخوانید.

 Breath of the Wild اکنون برای نینتندو سوییچ و Wii U منتشر شده است و حتی بعد از پایان بازی هم به لطف معرفی سیزن‌پس ۲۰ دلاری بسته‌الحاقی هنوز هم ویژگی‌های بیشتری برای تجربه در آینده خواهد داشت. اگر هنوز با جدیدترین بازی از مجموعه افسانه زلدا آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنم بررسی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به قلم محسن وزیری را در زومجی مطالعه کنید.‌ اکنون به معرفی کوتاه نکات مخفی Zelda: Breath of the Wild می‌پردازیم.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

جاخالی، دفع حمله و حمله

در برابر دشمنان سه تاکتیک پیشرفته مبارزه وجود دارد:‌ گریز بی نقص (Perfect Dodge)، دفع حمله (Parry) و در نهایت Charged Attack یا حمله شارژ شده. اول از همه Perfect Dodge امکان آهسته کردن زمان و حمله‌ای سریع و متوالی را به سمت دشمن می‌دهد. برای اجرای یک گریز بی‌نقص باید با استفاده از پرش، در زمان مناسبی دقیقا قبل از برخورد سلاح دشمن با لینک، از حمله‌ی حریف فرار کنید و سپس با دکمه‌ی Y حملاتی را به سوی دشمن روانه کنید. دومین تاکتیک، دفع حمله یا Parry با استفاده از سپر است که در بسیاری از بازی‌ها نظیر دارک سولز ‌رایج هستند. در Breath of the Wild با عکس‌العمل به موقع در مقابل حمله دشمنان قادر به بازگرداندن ضربه به سمت حریف هستید. برای Parry ابتدا روی دشمن قفل کنید و سپس در زمان دقیق A را برای مقابله با ضربه بزنید. حمله‌ شارژ شده یا Charged Attack امکان یک مانور قدرتمند و تهاجمی را می‌دهد. هر سلاح مدل حمله شارژ شده‌ متفاوتی دارد. به‌ طور معمول در حالی که شمشیرها ضربه‌ای ۳۶۰ درجه را وارد می‌کنند، نیزه به صورت متوالی ضرباتی را به صورت مستقیم به حریف می‌زند.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

آخرین نفس

کوهنوردی و بالا رفتن از تپه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که لینک بارها و بارها در شرایط مختلف آب و هوایی باید انجام دهد. برای بالا رفتن از کوه نیاز به استقامت دارید که به ویژه در ابتدا تمام شدن استقامت مشکلاتی را به همراه دارد. در هر حال اگر نزدیک بالای کوه بودید و استقامت‌تان قرمز شده بود آخرین نفس را برای پرشی نهایی کنار بگذارید. پرش نهایی فرصتی مناسب برای نجات از مرگ است. به ویژه اگر پایین کوه یک رود باشد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

تیرهای رها شده

تمام شدن تیر، پیکان یا همان Arrow یکی از مشکلاتی است که در طول بازی با آن روبرو می‌شوید. تیرها در دو حالت می‌شکنند و از بین می‌روند. اول زمانی که به دشمن برخورد کنند و دوم زمانی که با جسم بسیار سخت مانند سنگ برخورد کنند. در غیر این دو حال اغلب می‌شود به محل فرود تیرها بازگشت و تیرهای رها شده را جمع‌آوری کرد. اگر نتوانستید دشمن را هدف بگیرد به سرعت به پشت او برگشته و تیر را بردارید. این در رابطه با تیرهای دشمنان نیز صدق می‌کند و در صورتی که نتوانند شما را هدف بگیرند، تا تعدادی مشخص می‌توانید تیرهای آنها را جمع کنید. از سوی دیگر تیرهای فرو رفته در سپر  نیز قابل بازیابی هستند. زمانی که نبرد تمام شد محیط را برای تیر بیشتر خوب  بگردید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

شیلدبورد

در یکی از ماموریت‌های جانبی در نوک کوه آموزشی برای رقابتی زیبا داده می‌شود: سپرسواری! لینک می‌تواند با قرار دادن سپر در زیر پاهایش از سراشیبی کوه با سرعتی بالا به سمت پایین حرکت کند. برای این کار ZL را برای گرفتن سپر نگه دارید و بعد در سراشیبی به سرعت دکمه پرش و سپس A را بزنید. شما همچنین قادر به تیراندازی با کمان هستید. البته توجه داشته باشید که این کار مقاومت سپر را کاهش می‌دهد و اگر سپر در آستانه شکستن باشد، سریع‌تر می‌شکند. از سویی در صحرا نیز این روش کاربرد دارد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

گرفتن اسب

اگر می‌خواهید سریع‌تر در اراضی Hyrule سفر کنید، حتما باید یک اسب را گرفته و اهلی کنید. سریع‌ترین و بهترین مکان برای گرفتن اسب در Blatchery Plain قبل از Dueling Peaks است؛ جایی که چند اسب وحشی سرگردان هستند. به طور معمول دو نوع اسب در بازی حضور دارد، اول خال‌دار و دوم اسب‌های تک رنگ. گرفتن اسب‌های خال‌دار برای مبتدیان و افرادی که استقامت کمی دارند، آسان‌تر است. اسب‌های تک رنگ اما هرچند سخت اهلی می‌شوند اما استقامت و سرعت بیشتری دارند.

برای اهلی کردن اسب، زانو زده و آرام از پشت به سمت یک طرف اسب بروید و زمانی که تصویر گرفتن با A نمایش داده شد به پشت اسب پریده و با فشردن ممتد L او را اهلی کنید. بعد از گرفتن اسب او را به سمت یکی از نزدیک‌ترین اسطبل‌ها برای ثبت به نام خودتان ببرید. این موضوع اجازه می‌دهد تا اسب را از هر اسطبلی که خواستید دریافت کنید. برای بهترین عملکرد، اسب‌تان را نوازش کنید و به او سیب بدهید تا اسب‌تان از سراسیمگی در بیاید. برای راحت‌تر گرفتن اسب‌ها می‌توانید لباس مخفی‌کاری یا اکسیر مخفی کاری بنوشید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سفر با حیوانات وحشی

در حقیقت می‌توانید سوار حیوان‌های وحشی مانند خرس یا گوزن شوید. مانند گرفتن اسب باید با فعال کردن آیتم مخفی‌کاری با دقت به پشت آنها نزدیک و سپس سوارشان شوید. با این حال، حیوان‌های وحشی کارایی یک اسب را ندارند و کمتر می‌توان به آنها اعتماد کرد. به عنوان مثال، به سرعت در زمان رها کردن آنها فرار می‌کنند. البته هنوز هم می‌توانید سوار یکی از آنها شده و در اسطبل ثبت کنید. سفر با حیوانات وحشی با وجود محدودیت‌ها لذت خودش را دارد. حیوانات با توجه به زیست بوم هر منطقه متفاوت هستند.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

تیراندازی اسلو موشن

هرچند در اولین Divine Beast با این حرکت آشنا می‌شوید ولی باز هم گفتن آن خالی از لطف نیست. شما قادر به آرام کردن زمان برای پرتاب تیر هستید که به ویژه برای زدن چند دشمن بسیار کاربرد دارد. برای این کار باید زمانی که در آسمان (ترجیحا با گلایدر) هستید کمان خود را در بیاورید. به محض نشانه‌گیری با کمان زمان به سرعت آرام شده و از استقامت‌تان کاسته می‌شود. اما قادر به پرتاب آرام و با دقت تیر هستید. پرش از روی اسب و نشانه‌گیری با کمان نیز فرصت دیگری برای آرام کردن زمان و تارومار دشمنان است.  توجه داشته باشید با تمام شدن استقامت، زمان به حالت عادی باز می‌گردد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

فروشندگان سرگردان

زمانی که میان دو شهر در سفر هستید اصولا با بازرگانان سرگردانی روبرو می‌شوید که قصد خرید یا فروش اقلام مختلف مانند مواد مورد نیاز آشپزی را دارند. در نتیجه همیشه از داشتن پول برای خریداری اقلام خاص اطمینان حاصل کنید. با این حال، این فروشندگان در روزها بارانی آیتم‌های کمیاب را به فروش می‌رسانند. برای مثال، در حالی که در هوای آفتابی تیکه‌ای گوشت Raw Meat را می‌فروشند، زمانی که هوا بارانی می‌شود شاهد فروش آیتم موثری مانند Raw Prime Meat هستیم. وقتی ابرهای بارانی و طوفان را در آسمان دیدید به دنبال تجار بگردید تا شاید آیتم مورد نیاز شما نزد آنها باشد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

دمای بدن و سلاح‌های عناصر

به ویژه در ابتدای بازی حفظ دمای بدن لینک یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که با آن روبرو می‌شوید. هرچند انبوهی از غذا‌ها، الکسیرها و لباس‌های ویژه برای پختن و خریداری در بازی موجود است اما ترفند سومی نیز می‌تواند راهگشای‌تان برای صعود به نوک کوه یا سفر در گرمای صحرا باشد:‌ سلاح‌های عناصر.

برخی سلاح‌های کمیابی در بازی هستند که از عناصر مختلفی مانند آتش، یخ یا لایتنینگ استفاده می‌کنند. با استفاده از این سلاح‌ها می‌توانید راحت‌تر لینک را گرم یا خنک کنید. به عنوان مثال در صحرای Gerudo می‌توانید با استفاده از Ice Rod یا Frostblade یک درجه بدن لینک را خنک کنید. این در حالی است که استفاده اشتباه عملکردی عکس گذاشته و در صورتی که از Fire Rod در صحرا استفاده کنید لینک جان خود را سریع‌تر از دست می‌دهد. این موضوع کمک می‌کند تا با حفظ زره قوی‌تر یا کاربردی‌تر ، دمای بدن لینک را حفظ کنید. بین‌ خودمان باشد Fire Rob می‌تواند یخ‌های شمال غرب را بدون نیاز به مشعل یا راه‌اندازی کمپ به آرامی آب کند.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

پری بزرگ یا Great Fairy 

اگر در روستانی Kakariko به سمت شیراین Tal'oh Neag بروید یک گل بسته را با قارچ‌های نارنجی پیدا می‌کنید. در این گیاه خفته یک پری بزرگ به نام کویترا خوابیده و برای ۱۰۰ Rupees، پول رایج زلدا شما را التماس می‌کند. نترسید و پول را به او بدهید تا او برای افزایش قدرت لباس‌ها یا به اصطلاح زره کمک‌تان کند. البته برای افزایش قدرت نیاز به برخی سنگ‌ها یا آیتم‌های مختلف دارید. به عنوان مثال برای افزایش اولین مرحله‌ی Hylian Tunic نیازمند مقداری Bokoblin Horns هستید. توجه داشته باشید که ارتقا‌‌‌ء دوباره‌ی هر زره با کمک کویترا پاداشی ویژه دارد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سگها و گنجینه

هیچ موجودی بی مورد در بازی Breath of the Wild حضور ندارد. در شهرها یا اسطبل‌ها با سگ‌های مختلف روبرو می‌شوید که شاد و خرم در حال گشت و گذار هستند. به راحتی از کنار این سگ‌ها عبور نکنید زیرا آنها می‌توانند محل یک گنج خفته را نشان دهند. ابتدا سه نوع گوشت یا میوه را در مقابل آنها قرار دهید. وقتی سیر خوردند و هاپ هاپ کردند، به یک سو حرکت می‌کنند. دنبالشان کنید تا گنج نهفته در دور و اطراف را پیدا کنید. به عنوان مثال، زمانی که سری به سگ حاضر در روستای Hateno می‌زنید. او شما را به سمت یک گنجینه با Rupee نقره‌ای می‌برد که نتیجتاً ۱۰۰ Rupee‌ دریافت می‌کنید. از تغذیه‌ی تمام سگ‌های Hyrule اطمینان حاصل کنید تا گنج بیشتری را به دست بیاورید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

با جمع‌آوری چهار Sprit Orb‌ و بعد مراجعه به مجسمه‌ی یکی از الهه‌ها می‌توانید استقامت یا جان خود را یک درجه افزایش دهید. بازی قابلیتی عکس این را نیز می‌دهد. در نتیجه می‌توانید با مراجعه به مجسمه‌ای که سمت راست ورودی غربی روستای هاتنو (Hateno)‌ در پایین تپه قرار دارد با فروش جان یا استقامت خود و پرداخت پول بیشتر استقامت یا جان‌تان را افزایش دهید. در اولین برخورد مجسمه اقدام به دزدیدن Heart Container یا Stamina Vessel می‌کند. سپس زمانی که برای بار دوم با او صحبت می‌کنید او آنچه را که از شما دزدیده پس می‌دهد. با این حال مجسمه پیشنهادی جذاب دارد، خرید قلب یا استقامت در ازای پرداخت ۱۰۰ Rupee! هرچند در ابتدا معامله‌ای بدی به نظر می‌رسد اما زمانی که متوجه می‌شوید با پرداخت ۱۲۰ Rupee‌ می‌توانید قدرت را پس گرفته و یکی دیگر از ویژگی‌ها را ارتقاء دهید. معامله خوب خواهد بود. در نتیجه در صورتی که اول تمام Sprit Orb‌ را برای ارتقاء جانتان صرف کرده‌اید در نهایت می‌توانید در ازای پرداخت ۲۰ Rupee از جان‌های‌تان کاسته و به استقامت‌تان اضافه کنید یا بالعکس.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

پری‌ها

در بازی موجوداتی نورانی شبیه به پروانه‌ها حضور دارند که با نام Fairy شناخته می‌شوند. گرفتن این پری‌های کوچک که در آسمان به آرامی پرواز می‌کنند به شما اجازه می‌دهد تا بعد از مرگ باری دیگر به بازی برگردید. توانایی بازگشت بعد از تخلیه‌ی کامل قلب‌ها توانایی منحصر به فردی است که پری‌ها را ارزشمند می‌کند. شما می‌توانید با زدن چمن‌ها یا در اطراف سه چشمه‌ی پری‌های بزرگ موسوم به Great Fairy این موجودات کوچک را پیدا کنید. اگر آنها را دیدید زانو بزنید و نزدیکشان شوید تا در نهایت آنها را جمع‌آوری کنید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

کشتن مخفی

لینک هم استعداد مخفی‌کاری دارد. با نوشیدن الکسیر مخفی‌کاری یا حتی نزدیک شدن آرام به دشمنان می توانید ضربه‌ای قدرتمند را به آنها بزنید. دشمنان به محض دیدن‌تان شیپور می‌زنند، در نتیجه از پشت ضربه زدن به آنها زمانی که متوجه‌تان نیستند بسیار کارآمد است. البته دشمنان قدرتمند به سرعت کشته نمی‌شوند و باید با آنها وارد نبرد شوید. توجه داشته باشید که با قوی‌تر شدن شما دشمنان‌تان نیز قوی‌تر می‌شوند. دشمنان قوی‌تر مساوی است با آیتم‌های گران‌تر.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

دفع حملات گاردین‌ها

گاردین‌ها به ویژه در اوایل بازی دشمنان قدرتمند و آزاردهنده هستند. بیشتر این سختی از قدرت لیزر کشنده‌ی آنها نشات می‌گیرد که با یک ضربه و بعد از شارژی چند ثانیه‌ای دمار از روزگار لینک در می‌آورند. اما واقعیت این است که اگر در دفع حملات حرفه‌ای شوید. گاردین‌ها اصلا دشمنانی سختی محسوب نمی‌شوند. برای دفع حمله یا Parry لیزر گاردین‌ها باید ابتدا برروی آنها قفل شوید و سپس بعد از صدای بیپ و زمانی که نور سفید رنگِ شلیک لیزر در اطراف گاردین ظاهر شد در کسری از ثانیه با فشردن A ضربه را به سمت گاردین بازگردانید. گاردین‌هایی که توانایی حرکت ندارند با یکبار بازگرداندن لیزر از بین می‌روند. اما گاردین‌هایی که ۱۵۰۰ تا جان دارند و حرکت می‌کنند باید سه بار لیزر آنها را به سمت خودشان دفع کنید. انجام این کار به مقاوت سپر ضربه نمی‌زند و گاردین‌ها را به هدفی ساده‌تر تبدیل می‌کند. البته این ترفند تنها در مقابل یک گاردین کاربرد دارد و اگر هدف چند گاردین باشید، شاید فرار بهتر از قرار باشد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

جریان هوا با آتش گرفتن چمن

چمن‌هایی که آتش می‌گیرند به مدت کوتاهی یک جریان رو به آسمان را برای استفاده از گلایدر ایجاد می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید با سرعت پرواز کنید، چمن‌ها را آتش بزنید و سپس به سرعت با دوبار پرش از گلایدر استفاده کنید. گاردین‌ها زمانی که در آسمان هستید به سختی قادر به هدف‌گیری شما هستند. انجام این کار امکان ایجاد فاصله با گاردین‌ها را برای زمان بیشتر می‌دهد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

اسب و گاردین‌ها

در صورتی که با تمام سرعت با اسب‌تان به گاردین‌ها بزنید آنها به سرعت وارونه می‌شوند. در نتیجه اسب خود را برای از دور خارج کردن گاردین به سمت او حمله‌ور کنید تا با برخورد اسب، گاردین وارونه شود. البته باید حتما با تمام قدرت اسب خود را مستقیما به وسط گاردین بزنید در غیر این صورت این ترفند کاربردی نخواهد بود. علاوه بر این، پاهای گاردین‌ها قابلیت جداسازی دارند. بنابراین با برخورد اسب به پاهای گاردین و قطع شدن یک به یک آنها، مانع حرکت این دشمنان قدرتمند شوید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

خرید خانه

با ورود به روستانی هاتنو (Hateno) و کمی سعود به ارتفاعات از سمت جنوب روستا با گروهی از کارگران روبرو می‌شوید که در حال ساخت خانه‌ای در نزدیکی شیراین Myahm Agana هستند. اگر با Bolson صحبت کنید او به شما می‌گوید که خانه را با قیمت ۳۰۰۰ Rupee و ۳۰ بسته چوب می‌فروشد. بعد از خریداری خانه خالی اکنون Bolson به شما پیشنهاد می‌دهد تا با پرداخت پول لوازم مورد نیازی را برای خانه خریداری کنید. هر قطعه، قیمتی معادل ۱۰۰ Rupee دارد. به عنوان مثال می‌توانید با خریداری سه جایگاه سلاح، سه عدد از سلاح‌های خود را در خانه ذخیره کنید. از سوی دیگر در کنار تخت و گل و گیاه می‌توانید سه جایگاه برای سپر و سه جایگاه برای کمان خریداری کنید که بسیار مفید هستند. استراحت روی تخت سلامت را بازمی‌گرداند.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

افزایش جایگاه اسلحه

در مسیر رسیدن به‌ روستای Kakariko با یک Korok غول‌آسا به نام Hestu روبرو می‌شوید. هستو به لینک می‌گوید که باکابلین‌ها (Bokoblin)‌ ماراکای او را دزدیده‌اند. با تمام کردن این ماموریت جانبی فرصتی را برای افزایش جایگاه موجودی سلاح‌ها یا اینونتوری به دست می‌آورید. البته بی شک این افزایش هزینه‌ای در بر دارد. شما باید با جمع‌آوری دانه‌های کوروک ابتدا به هستو در رفع شکستکی ماراکاها کمک کرده و سپس با ارائه‌ تعداد مشخصی دانه یکی از سه جایگاه اسلحه، کمان و شمشیر را گسترش دهید. کوروک‌ها در سراسر نقشه پخش هستند و باید با حل معماهای کوچک یا برداشتن سنگ‌ها به‌دنبال آنها بگردید. کوروک‌ها آنقدر زیاد هستند که پیدا نکردن آنها غیر ممکن است.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

ارتقاء Sheikah

مانند لباس‌های لینک،‌ Sheikah یا همان تبلت کوچک این شخصیت دوست‌داشتنی هم قابلیت ارتقاء دارد. البته برای این کار ابتدا باید با Purah در آزمایشگاه Ancient Tech واقع در روستای هاتنو صحبت کنید. البته ارتقاء Sheikah و هر یک از قابلیت‌های این تبلت نیازمند پیدا کردن تعداد مشخصی از قطعات باستانی نظیر Ancient Springs است. این قطعات را می‌توانید با گشتن گاردین‌های غیر فعال یا ترکاندن آنها به دست آورید. با ارتقاء سنسور Sheikah می‌توانید زیارتگاه‌ها یا شیران‌ها را از فاصله‌ی دورتری پیدا کنید. علاوه بر این با استفاده از دوربین و عکس‌برداری از آیتم‌ها و حیوانات، فرصتی را به دست می‌آورید تا با انتخاب میوه، دشمن، حیوان یا سلاح در Sheikah، راحت‌تر به‌ دنبال آنها بگردید. اگر دنبال گنجینه‌ها می‌گردید، با عکس‌برداری از یکی از این گنجینه‌ها، به تبلت اعلام کنید که با نزدیک شدن به صندوق‌ها شما را خبردار کند.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

آمیبوها پاداش‌های کلاسیک می‌دهند

با اسکن Amiibo (آمیبوها) می‌توانید آیتم‌های ویژه‌ای را به دست بیاورید. اما اگر آمیبوهایی را از شخصیت‌های زلدا اسکن کنید شرایط فرق می‌کند. با اسکن این شخصیت‌ها می‌توانید سلاح و زرهی را از بازی‌های قبلی و کلاسیک به دست آورید. به عنوان مثال زمانی که آمیبو Toon Link را اسکن می‌کنید، فرصتی را برای دریافت بخشی از زره الهام گرفته از Wind Waker را به دست می‌آورید. شما حتی فرصت دریافت مرکبی مانند Epona را از نسخه‌های پیشین دارید. این مرکب یا همان mount با اسکن شخصیت زلدا از مجموعه Super Smash Bros. به دست می‌آید. به یاد داشته باشید که هر آمیبو تنها یک بار در روز قابلیت اسکن دارد و آیتم‌های به دست آمده نیز تصادفی هستند. افزون بر این، آیتم‌های فوق تنها برای آمیبوهای مربوط به آن فعال هستند. بنابراین انتظار گرفتن ماسک Sheik را از آمیبوی Ganondorf نداشته باشید. اگر به استفاده از پوشش‌های کلاسیک لینک علاقه دارید، حتما از قابلیت‌های آمیبوی Breath of the Wild استفاده کنید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

لباس‌تان را رنگ کنید

در روستای هاتنو دومین فروشگاه از راست امکان رنگ کردن لباس را در ازای ۲۰ Rupee و فراهم کردن پنج آیتم دارد. در حقیقت رنگ مورد نظر می‌تواند از هر یک از آیتم‌های موجود در طبیعت از جمله سیب، قارچ آبی یا هویج نارنجی به دست آید. در مثالی دیگر اگر دنبال رنگ خاکستری هستید اقلامی مانند Bokoblin Horn و  Moblin Fang به کارتان می‌آیند. به خاطر داشته باشید که فروشنده تمام لباس‌هایتان را با رنگی که انتخاب کردید رنگ‌آمیزی می‌کند. بنابراین قبل از پرداخت ۲۰ Rupee به خوبی فکر کنید. البته اگر بعد از رنگ‌آمیزی نظرتان تغییر کرد هنوز هم با پرداخت ۲۰ Rupee‌ می‌توانید لباس‌ها را به رنگ سابق بازگردانید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سلفی

مانند بازی The Legend of Zelda: Wind Waker HD در  Breath of the Wild هم با استفاده از Sheikah Slate می‌توانید از لینک سلفی بگیرید. به راحتی با فشردن L و سپس فشردن X حالت «Self-Portrait» را آزاد کنید. حال می‌توانید با حرکت دادن استیک چپ ژست‌ لینک را برای ثبت بهترین تصویر تغییر دهید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

شخصی‌سازی اسب

بعد از آنکه پشت اسب‌تان به نقاط مختلف هایرول سفر کردید، شاید بخواهید تغییراتی در ظاهر اسب‌تان بدهید. Breath of the Wild هرچند محدود این امکان را برای علاقمندان فراهم کرده است. به راحتی به اسطبل Outskirt (واقع در شمال Great Plateau و غرب Coliseum Ruins) یا بسیاری از اسطبل‌های دیگر بروید و سپس در حالی که سوار بر اسب هستید با Canni، دختری که در کنار اسب‌ها در حال نگهداری از آنها است صحبت کنید. او به لینک پیشنهاد تغییر زین (saddle) یا افسار (bridle) اسب‌تان را با زین یا افسار جدیدی می‌دهد که پیدا کرده‌اید. شما همچنین می‌توانید ظاهر یال اسب‌تان را تغییر دهید. البته به خاطر داشته باشید که Canni تنها زمانی که پیوند با اسب‌تان حدکثر باشد خدمات می‌دهد. در نتیجه اسب‌تان را نوازش کنید و به او میوه بدهید تا پیوند میان‌تان به حداکثر برسد. در ضمن زین و افسار اضافه را می‌توانید با تمام کردن ماموریت‌های جانبی مربوط به سوارکاری یا در نمونه‌ای  خریداری از فروشگاه به دست آورید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

به روز کردن سلاح زنگ‌زده

سلاح‌های زنگ‌ زده هرچند در ابتد کارآمد هستند اما در ادامه به اصطلاح منسوخ شده و دیگر کاربردی ندارند. اما واقعیت این است که سلاح‌های زنگ زده هم قابلیت بازسازی دارند. از نگه داشتن چندتا از این سلاح‌ها اطمینان حاصل کنید و سپس با مراجعه به منطقه‌ی Death Mountain به دنبال دشمنان Rock Octorok بگردید. 

شاید کمی برای‌تان عجیب باشد اما راک اکتروک ها اشیاء اطراف را به سمت خودشان کشیده و می‌بلعند. سعی کنید تا یکی از شمشیرهای زنگ زده را به مقابل آنها بی‌اندازید به شکلی که Rock Octorok شمشیر را به داخل بکشد. بعد از چندثانیه اکتروک سلاح تازه را به بیرون تف می‌کند. به خاطر داشته باشید که نوع سلاحی که بیرون پرتاب می‌شود به صورت تصادفی تغییر می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که Rusty Broadsword را به اکتروک می‌دهید شاید او Traveller's Sword یا نوع قوی‌تر Royal Broadsword را بازگرداند. از این روش برای به دست آوردن سلاح‌های قدرتمند استفاده کنید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازگرداندن اسب از مرگ

آیا تا به حال بی پروا با اسب وفادارتان به دل دشمنان زده‌اید؟ احتمالا این کار باعث کشته شدن اسب‌تان می‌شود اما نگران نباشید. شما می‌توانید اسب‌تان را از مرگ برگردانید. البته این کار به کمک رفقای‌تان در اسطبل‌ها ممکن نیست و باید سری به مالانیا، افسونگر بزرگ اسب‌ها بزنید. برای پیدا کردن او از منطقه‌ Lake Tower به جنوب سمت اسطبل Highland مراجعه کنید جایی که باید با حرکت به سمت جنوب شرقی از روی پل Horse God عبور کنید. زمانی که به این مکان می‌رسید مشابه با Great Fairy Fountain،‌ مالانیا از شما درخواست ۱۰۰۰ Rupee را برای ارائه خدمات می‌کند. دوباره با او صحبت کنید و از او بخواهید تا اسب نازنین‌تان را از قبر بازگرداند. توجه داشته باشید که این کار را می‌توانید به دفعات و بدون نیاز به پرداخت پول بیشتر انجام دهید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

جنگ‌افزار Cucco!

مانند بازی‌های پیشین زلدا، در صورتی که بیش از حد در برابر Cucco (یا همان خروس‌ها) خشونت به خرج دهید، ارتشی از Cucco ها به استقبال مهاجم می‌آیند. در نتیجه یکی از کاکوها را بردارید و با خود به میدان نبرد ببرید، دشمن بدبختی که ضربه‌ای را به لینک وارد کند با ارتش پر ازدحامی از کاکوها روبرو خواهد شد. البته Cucco ها قدرت ضربه‌ی کمی دارند و در مقابل دشمنان قدرتمند نظیر گاردین‌ها حرفی برای گفتن ندارند. بنابراین این روش را در مقابل آنها آزمایش نکنید!

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

فروشگاه هیولای Kilton

به شخصه کیلتون را کاملا تصادفی پیدا کردم. هرچند بعدها با افرادی هم صحبت شدم که مکان تقریبی او را اعلام می‌کردند. کیلتون تاجری مرموز است که در اطراف هایرول مخفی شده است. برای پیدا کردن او در انتظار شب بمانید تا با مراجعه به قسمت چپ چشم Skull Lake در مکانی در شمال غربی Death Mountain او را پیدا کنید. زمانی که با کیلتون صحبت می‌کنید، به لینک می‌گوید که قصد دارد فروشگاه خود را در شهرهای مختلف راه‌اندازی کند. بعد از ناپدید شدن می‌توانید با مراجعه به روستاها یا مناطق مهم او را در ساعت بین ۲۰:۰۰ الی ۴:۰۰ بامداد در اطراف شهرها و روستاها پیدا کنید. با توجه به چراغ‌های فروشگاه، به راحتی نور چراغ این تاجر قابل تشخیص است.

با مراجعه به کیلتون می‌توانید اقلام خاصی مانند ماسک Moblin را خریداری کنید که امکان نزدیک شدن به این دشمنان را بدون شناسایی می‌دهد. البته ارز کیلتون با ارز رایج بازی متفاوت است و باید با فروختن قطعات باقی مانده از دشمنان مقدار مشخصی Mon به دست آورید. به یاد داشته باشید که در بازه‌ی مشخصی کیلتون اقلام متفاوتی را به فروش می‌رساند بنابراین گاه گداری به او سر بزنید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

استقامت بیشتر برای اسب

مانند زلدا، اسب‌ها هم با خوردن برخی میوه‌ها استقامت بیشتری به دست می‌آورند. به اطراف مناطقی بروید که پری‌های بزرگ حضور دارند و با برداشتن هویج‌های مخصوص به نام Endura Carrot، آن را به اسب‌تان بدهید. این هویج باعث می‌شود تا اسب سه استقامت اضافه را افزون بر میزان استقامت قبلی بدست بیاورد. به یاد داشته باشید مانند استقامت اضافه لینک، استقامت اضافه اسب‌ها نیز با تمام شدن دیگر باز نمی‌گردد. هویج Swift‌ اینطور قابلیتی ندارد.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

چگونه سوار گاردین ها شویم

بله زمانی که خود من از وجود این ویژگی مطلع شدم هوش از سرم پرید! شما می‌توانید با ترفندی خاص کلیدی را برای سوار شدن و راندن گاردین‌ها به دست بیاورید. برای این کار ابتدا نیاز به سه دندان دارید که هر یک را باید از روح اژدها که در نقشه سرگردان هستند بدست بیاورید. برای این کار باید به مناطق خاصی که نخستین بار اژدها ظاهر می‌شود رفته و سپس با استفاده از گلایدر و پرواز زمان را متوقف کنید سپس یک تیر را به سمت دندان اژدها هدف گرفته و شاهد افتادن تکه‌ای از دندان اژدها باشید. این آیتم برای هر اژدها به نام‌های Naydra ،Farosh و Dinraal با رنگی متفاوت می‌افتاد؛ به عنوان مثال دندان Naydra به رنگ سبز و به نام Shard of Naydra's Fang است. سپس بازی را ذخیره کرده و این سه آیتم را به همراه یک Giant Ancient Core بپزید. نتیجه یک کلید است که باید به آرامی و با خوردن الکسیر مخفی‌کاری نزدیک گاردین شوید. اکنون می‌توانید سوار گاردین شده و به اطراف لیزر پرت کنید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بدون شک پرداختن به تمامی ویژگی‌های بازی مانند محل روح اژدها، ماموریت‌های مخفی، انواع سلاح‌ها و محل آنها، رازهای مخفی مبارزات، مینی‌گیم‌ها و بسیاری موضوعات دیگر در یک مقاله ممکن نیست. اینکه روح اژدها را از کجا می‌توانید پیدا کنید یا بهترین روش برای کشتن Lynel ها چیست از جمله نکاتی هستند که شاید بهتر باشد خودتان به مرور به آن پی ببرید. محل Master Sword یا روش رسیدن به آن در کنار محل حضور اسب برتر از جمله ویژگی‌هایی هستند که باید خودتان به دنبالش بروید. چیزی که من می‌توانم پیشنهاد کنم ارتقاء لباس‌ها و ارتقاء Sheikah برای متوقف کردن دشمنان غول‌آسا است. اگر سوال یا دیدگاهی داشتید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده