نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱

بازی de Blob پس از ۹ سال برای رایانه های شخصی عرضه شد

پس از گذشت ۹ سال، بازی de Blob که یک بازی پلتفرمر متعلق به کنسول Wii بود برای رایانه‌های شخصی عرضه شد.

در صورتی که اخبار بازی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که کمپانی THQ Nordic چندی پیش از عرضه بازی de Blob برای رایانه‌های شخصی خبر داده بود. بالاخره روز موعود فرا رسیده و این بازی سکوبازی که در سال ۲۰۰۸ برای کنسول Wii عرضه شده بود به رایانه‌های شخصی آمد.

بازی de Blob که هم‌اکنون با ۲۵ درصد تخفیف و به قیمت ۱۴.۹۹ دلار از طریق استیم و GOG در دسترس است، پورتی سرراست و بدون دستکاری از این بازی سکوبازی سه‌بعدی محسوب می‌شود؛ بازی‌ای که در مورد یک لکه رنگارنگ است که یک شهر تک رنگ را رنگ‌آمیزی می‌کند. پورت پی‌سی بازی به‌دست استودیو Blitworks ساخته شده است که پورت کردن بازی‌های Fez ،Broken Age ،Axiom Verge و .Invisible Inc را در کارنامه دارد.

در سال ۲۰۱۴ بود که کمپانی Nordic Games حق امتیاز de Blob را از ناشر فقید بازی، یعنی کمپانی THQ، دریافت و سپس اعلام کرد که در آینده با حق‌امتیاز آن کاری انجام خواهد داد. پس از چندین سال بی‌خبری، هنگامی که Nordic Games نام خود را به THQ Nordic تغییر داد، اعلام کرد که بازی را برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌کند. نسخه اولیه بازی de Blob برای Wii واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده