نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

نینتندو کنسول 2DS XL را با قدرتی مشابه 3DS جدید عرضه می کند

نینتندو به طور ناگهانی کنسول دستی 2DS XL را معرفی کرد.

در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، کمپانی نینتندو یک کنسول بازی جدید به نام 2DS XL معرفی کرد. این کنسول قرار است در تاریخ ۲۸ جولای (جمعه، ۶ مرداد) به قیمت ۱۵۰ دلار عرضه شود.

برخلاف مدل اولیه کنسول 2DS، مدل جدید 2DS XL از طراحی تاشو پشتیبانی می‌کند و قادر است بازی‌های کنسول 3DS را، البته بدون افکت سه بعدی، اجرا کند. این کنسول توانایی اجرای بازی‌های DS را هم دارد.

کنسول 2DS XL

اندازه صفحه‌نمایش کنسول مشابه با کنسول جدید 3DS XL بوده با این حال کمی سبکتر از کنسول مذکور است. طبق گفته نینتندو، این کنسول قدرت سخت‌افزاری مشابهی با 3DS XL دارد. در ضمن 2DS XL از NFC داخلی، برای استفاده از آمیبوها، بهره می‌برد.

کنسول 2DS XL

رجی فیس ام، مدیر شعبه آمریکای نینتندو، در مورد کنسول جدید می‌گوید:

این عضو جدید مجموعه سخت‌افزارهای قابل حمل نینتندو نشان‌دهنده تعهد ما به بازار کنسول‌های دستی است. کنسول جدید نینتندو 2DS XL از یک طراحی تاشوی زیبا بهره می‌برد و تعادل عالی میان قیمت و کارایی دارد.

در آمریکا، کنسول 2DS XL با طرح سیاه و فیروزه‌ای عرضه می‌شود؛ با این وجود، نسخه ژاپنی این کنسول سفید و نارنجی خواهد بود.

کنسول 2DS XL

نینتندو 2DS ابتدا در سال ۲۰۱۳ به عنوان کنسولی مناسب برای کودکان عرضه شد. این کنسول به دو صفحه مجهز بود؛ اما با این حال امکان تا کردن آن وجود نداشت. قیمت کنسول بازی مذکور در زمان عرضه ۱۳۰ دلار بود. سپس نینتندو قیمت 2DS را به ۱۰۰ دلار و در ادامه به ۸۰ دلار کاهش داد.

رونمایی از این کنسول جدید در مدت زمان کمی پس از عرضه کنسول نینتندو سوییچ صورت گرفته که طبق گفته نینتندو، از زمان عرضه در ماه مارس تاکنون ۲.۷۴ میلیون دستگاه فروخته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده