نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

تحلیلگر ژاپنی: نسل بعدی کنسول پلی استیشن احتمالاً در نیمه دوم 2018 عرضه می‌شود

به‌گفته‌ی دامیان تانگ، انتظار برای نسل بعدی پلی‌استیشن ممکن است طولانی نشود و این کنسول در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار شود.

بنا به اخبار کنسول‌های بازی و بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یکی از تحلیلگران شعبه‌ی ژاپنی کمپانی تحقیقاتی مک‌کوئری (Macquarie) با نام دامیان تانگ اعلام کرد که انتظار می‌رود کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شود.

پیش‌بینی تحلیلگران در تمامی موارد درست و بر پایه‌ی استناد بر اطلاعات موثق نخواهد بود؛ ولی وال استریت ژورنال در توییتر خود با اشاره به پیش‌بینی صحیح عرضه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو و پلی استیشن 4 اسلیم توسط این تحلیلگر ژاپنی، پیش از رونمایی رسمی آن‌ها، اعلام کرد که صحت داشتن پیش‌بینی اخیر دامیان تانگ با وجود غافلگیرانه بودن‌اش، آنقدرها دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

پیش‌بینی جدید این تحلیلگر با توجه به موارد یاد شده می‌بایست جدی گرفته شود؛ هرچند که عدم انتشار اطلاعات در این خصوص از جانب سونی محتمل به نظر می‌رسد. کنسول پلی‌استیشن 4 حدود ۹ ماه قبل از عرضه‌ی رسمی معرفی شد و این در حالی است که این زمان برای پلی‌استیشن 4 اسلیم یک هفته و برای پلی‌استیشن 4 پرو دو ماه پیش از عرضه‌ی رسمی بود.

معرفی یک سیستم جدید در آینده‌ی نزدیک، ایکس‌باکس اسکورپیو را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد و این امر علاوه بر بازگرداندن نگاه‌ها به طرف سونی، بر کاهش فروش دو کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو تاثیر خواهد داشت. علاوه بر این، اعلام سخت‌افزار جدید از سوی کمپانی سونی، با توجه به فروش بهتر سونی در نسل جدید نسبت به مایکروسافت منطقی به نظر نخواهد رسید.

در گزارش وال استریت ژورنال به صراحت در خصوص پیش‌بینی دامیان تانگ از سخت‌افزار جدید سونی اشاره نشده است و مشخص نیست که آیا منظور از نسل بعد پلی‌استیشن همان پلی‌استیشن 5 است یا مورد دیگری مد نظر وی بوده است.

ایکس‌باکس اسکورپیو در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه خواهد شد و در صورتی که تا کمتر از یک سال بعد شاهد پلی‌استیشن جدیدی باشیم، این دو کنسول با یکدیگر مقایسه خواهند شد. ایکس‌باکس اسکورپیو قادر به اجرای تمامی بازی‌های ایکس‌باکس وان و صد‌ها بازی ایکس‌باکس 360 خواهد بود و سوال اساسی این است که اگر سونی مدتی بعد سیستم جدیدی را روانه‌ی بازار کند، آیا این محصول قادر به اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 خواهد بود یا آنکه توانایی‌اش به اجرای عناوین جدید محدود خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده