// شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

گزارش مالی کمپانی کپکام خبر از ناکامی بازی Dead Rising 4 می‌‌دهد

با توجه به گزارش مالی کمپانی کپکام، ظاهرا بازی Dead Rising 4 انتظارات را برآورده نکرده است.

کمپانی کپکام، سازنده و ناشر بازی Dead Rising 4، چندی پیش گزارش مالی خود (تا پایان ماه مارس) را منتشر و در جریان آن، صحبت‌هایی در مورد موفقیت بازی‌های خود انجام داد. طبق جدیدترین اخبار بازی، میزان درآمد کمپانی کپکام ۸۷.۱۷ میلیارد ین (واحد پول ژاپن) بوده که از این مقدار، تنها ۸.۸ میلیارد ین سود خالص این کمپانی بوده است.

اگر بخواهیم نسبت به سال گذشته و همین بازه بسنجیم، از نظر درآمد کل، کمپانی کپکام ۱۳.۲ درصد رشد داشته است و از نظر سود خالص ۱۴.۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است. ضمنا آن‌طور که در ادامه اعلام شده، بازی‌هایی که در جریان سال مالی کپکام عملکرد خوبی را داشته‌اند، بازی Resident Evil 7: Biohazard و بازی Monsetr Hunter XX بوده‌اند.

البته کمپانی کپکام به این نکته هم اشاره کرد که پورت نسخه‌های پیشین مجموعه رزیدنت اویل روی نسل هشتم نیز عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته است. این کمپانی به صورت مستقیم نام این بازی‌ها را نبرد؛ ولی قطعا به بازی Resident Evil 4، بازی Resident Evil 5 و بازی Resident Evil 6 اشاره دارد.

حال به سراغ جدیدترین نسخه مجموعه Dead Rising می‌رویم. ظاهرا بازی Dead Rising 4 نتوانسته است انتظارات را بر آورده کند. کپکام در گذشته اعلام کرده بود که واکنش‌ها نسبت به این بازی بسیار متفاوت بوده و نزدیک نبودن بازی به واقعیت، سبب شده تا مخاطبین زیادی جذب آن نشوند. در زمان عرضه بازی، تیم سازنده انتظار داشت که بازی Dead Rising 4 تا پایان ماه مارس بتواند فروشی دو میلیون نسخه‌ای را تجربه کند و هنوز مشخص نیست که آیا این بازی توانسته است به رقم مورد نظر برسد یا نه. نکته جالب دیگر این است که دو بازی Resident Evil 7 و Monster Hunter XX با وجود موفقیت خود، نتوانسته‌اند به فروشی که از آن‌ها انتظار می‌رفت دست پیدا کنند.

بازی Resident Evil 7 تا پایان ماه مارس ۳.۵ میلیون نسخه فروش داشته است که در گذشته اعلام شده بود که تیم سازنده انتظار فروشی چهار میلیون نسخه‌ای از این بازی دارد. از آن طرف، بازی Monster Hunter XX حدود ۱.۷ میلیون نسخه فروش داشته است؛ در صورتی که کپکام انتظار فروشی دو میلیون نسخه‌ای از این بازی داشت.

در آخر اعلام شده که کمپانی کپکام قصد دارد بخش فروش دیجیتال بازی‌های خود را تقویت کند و خط تولید بازی‌های اصلی خود را گسترش دهد. با تمام این تفاسیر، کپکام انتظار درآمد بیشتری در سال مالی خود داشت و پیش‌بینی‌هایی برای سال آینده انجام داده است. کپکام انتظار دارد تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۸ فروش خالص خود را به ۹۳ میلیارد ین و درآمد عملیاتی خود را به ۱۴.۵ میلیارد ین برساند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده