نویسنده: حمید ملکی
// شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل Full Pipe Adventure

بازی‌های سبک پازل، به‌خصوص از نوع اشاره و کلیک، بسیار محبوب شده‌اند. یکی از نمونه‌های خوش‌ساخت این سبک Full Pipe Adventure است.

بازی‌های اشاره و کلیک، مانند ماشیناریوم (Machinarium) برای گیمرها شناخته‌شده و آشنا هستند. خوشبختانه بازی‌های خوب در این سبک روز به روز در حال افزایش است. بازی Full Pipe Adventure با ترکیب شخصیت‌های عجیبش با معماها، به خوبی از پتانسیل‌های این سبک استفاده کرده است. با زومجی همراه باشید تا سری به دنیای عجیب داخل لوله‌ها بزنیم.

full pipe1

بازی با سرقت کفش‌های شخصیت اصلی شروع می‌شود. این سرقت در هنگام خواب موجود دوست‌داشتنی بازی اتفاق می‌افتد و او را وارد دنیای زیرزمینی لوله‌ها می‌کند. در این میان، بیش از هر چیز، تنوع معماهای بازی شما را به خود جذب می‌کند؛ معماهایی که اکثرا نیازمند تعامل با موجودات بسیار دوست‌داشتنی بازی هستند. محیط‌های مختلف Full Pipe Adventure به وسیله لوله‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند و از نظر تنوع رضایت‌بخش هستند. همانطور که گفته شد، برای حل معماها مجبور به تعامل و استفاده از توانایی‌های دیگر موجودات هستید؛ برای مثال، با دادن یک شی به موجودی خاص، چیزی برای حل معمایی خاص دریافت می‌کنید. خوشبختانه معماهای بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند و هیچگاه تکراری نمی‌شوند؛ به طوری که حل کردن تک‌تک آن‌ها لذت و تازگی خاصی دارد.

full pipe map

بازی دارای ۵۰ شخصیت دوست‌داشتنی و عجیب است که بیوگرافی کوتاهی از هرکدام آن‌ها در دفترچه شخصیت اصلی بازی در دسترس است. در این دفترچه شخصیت اصلی با نام Dude معرفی شده است؛ شخصیتی عادی که تصادفا وارد دنیای Full Pipe می‌شود. در بخش دیگری از دفترچه، ماموریت‌ها و راهنمای حل معماها در اختیارتان گذاشته می‌شود. دنیای بازی از طبقات مختلفی تشکیل شده که به وسیله لوله و آسانسور به یکدیگر متصل شده‌اند. سازندگان، محیط‌های بازی را خیلی شلوغ و بزرگ طراحی نکرده‌اند که همین امر سبب شده تا فرصت کافی برای آشنایی با شخصیت‌ها و شاهکارهای بازی داشته باشید. چالش‌های بازی از پرتاپ قطره‌ به کیسه ‌Big Mumsy گرفته تا پریدن روی شکم Tummy-Trampie (که کاری جز خوردن و خوابیدن بلد نیست) همگی به زیبایی طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند.

full pipe3

طراحی محیط‌های بازی و شخصیت‌ها به بهترین شکل صورت گرفته است. هنرمندیِ سازندگان در خلق اتمسفر عجیب و دوست‌داشتنی بازی قابل ستایش است. گرافیک فنی نیز قطعا از نمونه‌های خوب بازی‌های موبایل به شمار می‌رود. هنرمندی سازندگان به گرافیک بازی ختم نشده و شاهد صداگذاری خوبی در بازی هستیم. انیمیشن‌های Full Pipe Adventure عالی و جذاب کار شده‌اند؛ به طوری که با اَعمال شخصیت‌ها ارتباط برقرار خواهید کرد. این میزان دقت و ظرافت در ساخت یک بازی موبایل نشان‌دهنده اهمیت داشتن مخاطب برای خالق اثر است. شاید این ظرافت‌ها برای کسی‌ که تنها به اتمام یک بازی و کنار گذاشتن آن فکر می‌کند خیلی مهم نباشد؛ اما قطعا از چشمان تیزبین گیمرهایی که به دنبال تفاوت‌ها هستند پنهان نخواهند ماند.  

full pipe 4

در پایان باید گفت اگر علاقه‌مند به بازی‌های با سبک معمایی هستید قطعا از دانلود بازی اندروید و آیفون Full Pipe Adventure پشیمان نخواهید شد.

دانلود بازي full pipe adventure


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده