// شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

گزارش مالی سونی در سال مالی ۲۰۱۶ منتشر شد

کمپانی سونی گزارش مالی خود در سه‌ ماهه چهارم و سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرد؛ ۶۰ میلیون پلی‌استیشن 4 در بازار جهانی.

در جدید‌ترین گزارش مالی کمپانی سونی مربوط به سال مالی ۲۰۱۶، منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (۱۱ فروردین ۱۳۹۶) و سه‌ماهه چهارم سال مالی مذکور (بازه زمانی ۱۲ دی ۱۳۹۵ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۶)، آمار و ارقام مختلفی منتشر شده که تعداد کنسول پلی‌استیشن 4 ارسال شده به فروشگاه‌ها و میزان در‌آمد بازی‌های ویدیویی این کمپانی جزء آن هستند.

طبق گزارش مالی کمپانی Sony، در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۶ تعداد ۲٫۹ میلیون دستگاه کنسول Playstation 4 به خرده‌فروشی‌ها ارسال شده است. این رقم در بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۲٫۳ میلیون دستگاه بوده است. در کل سال مالی ۲۰۱۶، تعداد کنسول‌های ارسال شده ۲۰ میلیون دستگاه بوده که ۲٫۳ میلیون دستگاه بیشتر از سال گذشته است. جدول فروش محصولات مختلف کمپانی سونی را در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی سونی

با احتساب ۲٫۹ میلیون دستگاه ارسال شده در سه‌ماهه گذشته، مجموع تعداد دستگاه‌های پلی‌ استیشن 4 ارسال شده به خرده‌فروشی‌ها به عدد ۶۰ میلیون دستگاه می‌رسد که این رقم مطابق با پیش‌بینی‌های کمپانی سونی است. در ماه مارس تعداد اعلام شده ۵۷٫۱ میلیون دستگاه بوده است. در بخش دیگری از جدید‌ترین گزارش مالی کمپانی سونی پیش‌بینی شده که این کمپانی در سال مالی جاری تعداد ۱۸ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به فروشگاه‌های سرا‌سر جهان ارسال کند. در مقام مقایسه می‌توان به کنسول نسل هفتمی پلی‌استیشن 3 اشاره کرد که بیش از ۸۰ میلیون دستگاه در اقصی نقاط جهان به فروش رسیده است.

در پایان کمپانی سونی اعلام کرده است که در‌آمد بخش بازی‌های ویدیویی این کمپانی موسوم به «بازی و سرویس‌های مبتنی بر شبکه» (Game & Network Services) به میزان ۶٫۳ درصد رشد داشته و به مبلغ ۱۴٫۷۳ میلیارد دلار رسیده است. کمپانی سونی از افزایش فروش پلی‌استیشن 4 و بازی‌های این پلتفرم به عنوان دلایل رشد در‌آمد بخش بازی‌های ویدیویی نام برده است. مواردی از جمله کاهش قیمت پلی‌استیشن 4 و نوسانات نرخ ارز نیز در تحقق این امر بی‌تاثیر نبوده‌اند. همچنین در‌آمد عملیاتی بخش بازی‌های ویدیویی به مبلغ ۱٫۲۱ میلیارد دلار رسیده است. مجموع در‌آمد‌های تمامی بخش‌ها و زیر‌مجموعه‌های کمپانی سونی با افت ۶٫۲ درصدی به رقم ۶۷٫۸۸ میلیارد رسیده و در‌آمد عملیاتی ۲٫۵۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده