نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

موشکافی صحنه به صحنه اولین تریلر فیلم Thor: Ragnarok

اولین تریلر فیلم Thor: Ragnarok حاوی نکات و رازهای بسیاری بود که در ادامه مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

سرانجام ماه گذشته، مارول اولین تریلر فیلم مورد انتظار ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok) را منتشر کرد. در این تریلر برای اولین‌بار شاهد سیاره ساکار (هالک) بودیم و در ادامه آن با دشمنان و متحدان جدید ثور با بازی کریس همسورث، آشنا شدیم. این تریلر حاوی نکات و رازهای بسیاری بود که برخی از آن‌ها شاید با نگاه اول قابل دیدن نبودند. در ادامه مقاله به بررسی نکات و رازهای اولین تریلر فیلم Thor: Ragnarok می‌پردازیم.

Thor: Ragnarok

در اولین تریلر فیلم Thor: Ragnarok با شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم که هلا نام دارد، آشنا می‌شویم. او الهه مرگ اسکاندیناوی است و در طول تریلر شاهد قدرت بالای وی بودیم. هلا فرمانروای سرزمین هل‌هایم و نیفل‌هایم است و ظاهر او در این فیلم شباهت بسیاری به نسخه کامیک آن دارد. در پایان فیلم Thor: The Dark World مشاهده کردیم که لوکی روی تخت فرمانروایی آزگارد نشسته و این مقام را از اودین و ثور دزدیده است. حال هلا تحت نظارت او از زندان فرار کرده است و این فرصت را پیدا می‌کند که بتواند راگناروک را فرا بخواند. راگناروک در اساطیر اسکاندیناوی رویدادی است که در آن خدایان می‌میرند و دنیا به پایان می‌رسد. 

Thor: Ragnarok

در ابتدای تریلر مشاهده کردیم که هلا با بازی کیت بلانشت، به راحتی چکش میولنیر را کنترل و سپس آن را نابود کرد و این چکش کاملا خورد شد. در کامیک به ندرت چنین اتفاقی افتاده است و در دنیای سینمایی مارول نیز هرگز چنین اتفاقی را شاهد نبوده‌ایم. ممکن است هلا با استفاده از قدرت سنگ روح این کار کرده باشد. 

Thor: Ragnarok

اگر به تصویر پشت سر ثور در هنگام پرتاب چکش میولنیر توجه کنید، نقاشی دیواری Skux Life را مشاهده می‌کنید که به فیلم شکار برای مردم وحشی (Hunt for the Wilderpeople) اشاره دارد. تایکا وایتیتی که کارگردانی فیلم Thor: Ragnarok را بر عهده دارد، کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشته است. در این صحنه از فیلم لوکی نیز حضور دارد و اگر دقت کنید پس از منفجر شدن چکش میولنیر؛ لوکی نیز به همراه ثور به گوشه‌ای پرت می‌شود.

Thor: Ragnarok

سحر و جادوی تاریکی که هلا را پوشش داده است، شباهت بسیار زیادی به شخصیت شرور و منفی دیگری از دنیای ثور دارد. این شخصیت Gorr the God Butcher نام دارد که سلاح و شمشیر قدرتمندی به نام All-Black the Necrosword را در اختیار داشت. ماموریت و وظیفه او، کشتن تمام خدایان با استفاده از این شمشیر بود و به نظر می‌رسد هلا نیز دارای این شمشیر است. این شمشیر می‌تواند اثرهای سایه مانندی را خلق کند و با توجه به اینکه سلاح هلا نیز شباهت بسیاری به این شمشیر دارد، احتمالا او در جنگل در حال مبارزه با هایمدال با بازی ادریس البا، بوده است.

Thor: Ragnarok

اما به نظر می‌رسد که هلا تنها شخصیت شرور و منفی فیلم Thor: Ragnarok نیست. در اولین تصویر تریلر، ثور را مشاهده کردیم که به زنجیر بسته و آویزان شده است. این مکان احتمالا موسپلهایم، قلمرو آتشین و خانه خدای شیطانی به نام سرتر (Surtur) است. با توجه به تصاویر مفهومی که از این فیلم در تابستان سال گذشته در کامیک کان سن دیگو منتشر شد، حضور این شخصیت در فیلم فاش شده بود. پس از اینکه ثور چکش خود را از دست می‌دهد، وارد سیاره بیگانه‌ای به نام ساکار می‌شود و مشاهده کردیم که در آنجا به اسارت گرفته شده است. در کامیک، به این سیاره، سیاره هالک نیز گفته می‌شود که مجموعه کامیک‌های سیاره هالک محبوبیت بسیاری در بین طرفداران دنیای مارول دارد. اگرچه در کامیک این سیاره، یک سیاره بیایانی است، اما در فیلم به نظر می‌رسد این سیاره زباله‌دانی کیهانی است و هر زباله‌ای در فضا رها شود وارد این سیاره می‌شود (از جمله ثور!).

Thor: Ragnarok

برای ساخت فیلم Thor: Ragnarok از کامیک‌های مختلفی الهام گرفته شده است و شاهد استفاده از اتفاقات و عناصر این کامیک‌ها در فیلم هستیم. در کامیک سیاره هالک، هالک قرار بود به سیاره نامشخصی پرتاب شود، اما او مسیر حرکت خود را دستکاری کرد و وارد سیاره ساکار شد. در آنجا او لباس نبرد بر تن کرد و وارد نبردهای گلادیاتوری شد و در نهایت همه را در روی این سیاره شکست داد. در فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) مشاهده کردیم که بروس بنر/هالک با بازی مارک روفالو، سوار بر کوئین‌جت شد و گروه انتقام جویان را ترک کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که او چگونه وارد سیاره ساکار شده است. اما هالک و ثور باید برای زندگی خود در فیلم Ragnarok بجنگند.

Thor: Ragnarok

در طول تریلر مشاهده کردیم که موهای ثور برای حضور در نبردهای گلادیاتوری کوتاه شده است. این موضوع اشاره‌ای به مجموعه کامیک‌های The Unworthy Thor دارد که ثور دیگر لیاقت داشتن چکش میولنیر را ندارد. ثور سرانجام در این کامیک یک چکش کاملا متفاوت دیگر دریافت می‌کند. ثور در ادامه کلاه بالدار خود را به سر می‌کند تا آماده نبرد گلادیاتوری شود، هرچند کلاه او بسیار متفاوت و عجیب‌تر از نسخه اصلی است.

Thor: Ragnarok

در این تریلر مشاهده کردیم که والکری، با بازی تسا تامپسون، که رهبر نیروهای Valkyrior بوده است، ثور را در سیاره ساکار دستگیر می‌کند. در کامیک، والکری وظیفه دارد تا از والهالا دفاع کند و با توجه به اینکه هلا در کامیک در والهالا زندگی می‌‌کند، به نظر می‌رسد بین والکری و هلا ارتباطی وجود داشته باشد. با توجه به فلش بکی که در اولین تریلر فیلم Thor: Ragnarok نشان داده شد، نیروهای Valkyrior در حال مبارزه با هلا دیده می‌شوند که یکی از اعضای آن‌ها سوار بر پگاسوس است. در ادامه والکری با شنل آبی خود قابل تشخیص است و به نظر می‌رسد پس از مبارزه با هلا یک ضربه بسیار بد خورده و در حال سقوط است. احتمالا والکری پس از این اتفاق در سیاره ساکار سقوط می‌کند و تبدیل به مزدور استاد بزرگ می‌شود. اما انتظار می‌رود او به ثور کمک کند تا از سیاره ساکار فرار کند و همراه با او به آزگارد برود تا هلا را شکست بدهد.

Thor: Ragnarok

در این تریلر برای اولین بار شخصیت استاد بزرگ را با بازی جف گلدبلوم، مشاهده کردیم. در کامیک، استاد بزرگ شباهت بسیاری به کالکتور دارد و در واقع برادر او است. او با وسواس مبارزان مختلفی را از سراسر دنیای کیهانی مارول جمع آوری می‌کند تا بزرگ‌ترین و بهترین مسابقات گلادیاتوری کیهانی را برگزار کند. در ادامه لوکی را مشاهده می‌کنیم که کنار استاد بزرگ نشسته است تا مسابقه گلادیاتوری برادرش را با هالک تماشا کند. مشخص نیست که لوکی در حال حاضر چه فکری در سر دارد، اما ممکن است او با استاد بزرگ توافقی کرده باشد تا در صورت پیروزی ثور بتواند با او به آزگارد بازگردد. شاید هم او در حال کمک به هلا است و تلاش می‌کند ثور در ساکار در اسارت بماند. اگر به تصویر پشت سر لوکی و استاد بزرگ توجه کنید، یک تصویر نامشخص دیده می‌شود که به گروه چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) اشاره می‌کند. آیا ممکن است مارول حق ساخت فیلم‌های این گروه را از کمپانی فاکس قرن بیستم پس گرفته باشد؟

Thor: Ragnarok

در تصویر بعدی لوکی با بازی تام هیدلستون، را مشاهده می‌کنیم که طبق نظریه منتشر شده، ظاهرا در حال حمایت از گروهی است. طبق این نظریه، لوکی با گروهی از نیروهای سیاره ساکار در حال کمک به نیروهای آزگارد هستند، در واقع اگر به بازوهای این سربازها دقت کنید، نشانه‌های قرمز رنگی دیده می‌شوند که مشابه آن را روی صورت ثور مشاهده کرده بودیم. در این صحنه به نظر می‌رسد که این نیروها در حال کمک به مردم آزگارد هستند تا آن‌ها را به مکان امنی انتقال بدهند. البته هیچگاه نمی‌توان لوکی را پیش بینی کرد و بنابراین شما هرگز نمی‌دانید که او دارد به چه چیزی فکر می‌کند.

Thor: Ragnarok

همچنین در این تریلر برای اولین‌بار شخصیت اسکرج جلاد با بازی کارل اوربان را مشاهده می‌کنیم. او اغلب محافظ شخصی شخصیت افسونگر بوده و سلاح محبوب او یک تبر بسیار بزرگ است. اگرچه او در تریلر دو مسلسل در دست دارد که پیش از این در کامیک‌های مختلف از آن‌ بارها استفاده کرده است. او احتمالا در ابتدا با هلا خواهد بود و به او کمک می‌کند،‌ اما ممکن است در ادامه به گروه ثور بپیوندد تا جلوی هلا را بگیرد.

Thor: Ragnarok

استفاده از آهنگ Immigrant Song گروه Led Zeppelin برای ساخت اولین تریلر فیلم Thor: Ragnarok، آخرین نکته‌ای است که می‌توان به آن اشاره کرد. در واقع این آهنگ با اتفاقات تریلر و حتی فیلم بسیار هم‌خوانی دارد. در متن این آهنگ به والهالا و چکش خدایان اشاره می‌شود که وایکینگ‌ها به سرزمین‌های جدیدی سفر می‌کند و خواستار این هستند که خدایان با چکش مقدس خود از آن‌ها حمایت کند.

فیلم  Thor: Ragnarok برای اکران در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۲ آبان ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده