// جمعه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

کمپانی نینتندو گزارش مالی خود و اولین آمار رسمی از نینتندو سوییچ را منتشر کرد

آمار‌های منتشر شده از کنسول نینتندو سوییچ و بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، خبر از موفقیت کمپانی نینتندو می‌دهند.

طبق جدید‌ترین گزارش فروش، کمپانی نینتندو با ارائه گزارش مالی خود در سال مالی ۲۰۱۶ منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (۱۱ فروردین ۱۳۹۶) میزان فروش بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild و اولین آمار رسمی از تعداد نینتندو سوییچ فرستاده برای فروشگاه‌ها را اعلام کرده است.

با استناد به آمار منتشر شده از سوی کمپانی Nintendo، تعداد ۲٫۷۴ میلیون کنسول Nintendo Switch و ۵٫۴۶ میلیون بازی به خرده‌فروشی‌های سراسر جهان ارسال شده است. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که علاوه بر استقبال مخاطبین، با تحسین منتقدین رو‌به‌رو شده و از زومجی امتیاز ۱۰ را در‌یافت کرده، در کشور‌های مختلف به میزان ۳٫۸۴ میلیون نسخه فروش داشته است که از این تعداد، ۲٫۷۶ میلیون نسخه متعلق به کنسول نینتندو سوییچ و ۱٫۰۸ میلیون نسخه متعلق به کنسول Wii U است. همچنین کمپانی نینتندو بدون اشاره به میزان فروش، استقبال بازیکنان از بازی Switch 2-1 را «رو به رشد» توصیف کرده است.

کمپانی نینتندو پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی جاری ۱۰ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ و ۳۵ میلیون بازی به خرده‌فروشی‌ها ارسال کند. در رابطه با بازی‌های کنسول دستی 3DS، این کمپانی اعلام کرده که بازی‌های Pokémon Sun و Pokémon Moon مجموعا ۱۵٫۴۴ میلیون نسخه فروش داشته‌اند. همچنین نسخه 3DS بازی Super Mario Maker و بازی Kirby: Planet Robobot به تر‌تیب ۲٫۳۴ میلیون و ۱٫۳۶ میلیون نسخه فروش را تجربه کرده‌اند. در سال مالی ۲۰۱۶ میزان فروش بازی‌های کنسول دستی 3DS برابر با ۵۵٫۰۸ میلیون نسخه بوده است.

Pokémon Sun and Moon

در سال مالی ۲۰۱۶ تعداد ۷٫۲۷ میلیون دستگاه 3DS به فروش رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است. فروش کلی کنسول 3DS در سراسر جهان ۶۶ میلیون دستگاه بوده که به‌واسطه آن کمپانی نینتندو این کنسول را «پلتفرمی که می‌توان روی فروش نرم‌افزاری آن حساب کرد» لقب داده است. میزان فروش کنسول Wii U در بازه زمانی مشابه ۷۶۰ هزار دستگاه بوده که در مقایسه با سال گذشته ۷۷ درصد کاهش یافته است. همچنین فروش بازی‌های این پلتفرم ۱۴٫۸ میلیون نسخه بوده که با افت ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. طبق توییت منتشر شده از دنیل احمد، تحلیل‌گر موسسه نیکو پارتنرز (Niko Partners)، در سه ماهه گذشته حتی یک دستگاه Wii U به فروش نرسیده و این کنسول با مجموع فروش ۱۳٫۵۶ میلیون دستگاه به کار خود پایان داده است.

در ادامه جدید‌ترین گزارش مالی کمپانی نینتندو آمده است که در سال مالی ۲۰۱۶ تعداد ۹٫۱ میلیون مجسمه Amiibo و ۹٫۳ میلیون کارت Amiibo به فروش رسیده است. در رابطه با بسته‌های الحاقی، این کمپانی اعلام کرده است که «در این بازه زمانی تعداد کمتری بسته الحاقی ارائه شده که نتیجه آن کاهش در‌آمد‌های حاصل از فروش دیجیتالی نسبت به سال گذشته است».

طبق توییت دیگری از دنیل احمد، بازی Pokémon Go به تنهایی در حدود ۱۸۰ میلیون دلار برای کمپانی نینتندو در‌آمد داشته است. فروش خالص کمپانی نینتندو در سال مالی ۲۰۱۶ مبلغ ۴۸۹ میلیارد ین بوده که در مقایسه با سال گذشته سه درصد کاهش داشته است. همچنین سود این کمپانی ۱۰۲ میلیارد ین گزارش شده که رشد ۵۲۱٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. در‌آمد حاصل از فروش سهام تیم سیاتل مارینرز (Seattle Mariners) در مبلغ ذکر شده محاسبه شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده