نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

دیوید فینچر کارگردانی فیلم World War Z 2 را بر عهده خواهد داشت

به نظر می‌رسد کمپانی پارامونت در آستانه توافق با دیوید فینچر برای کارگردانی فیلم جنگ جهانی زد 2 (یا World War Z 2) است.

سال گذشته در اخبار سینما و تلویزیون شایعات و خبرهای بسیاری در مورد ساخت دنباله فیلم جنگ جهانی زد (World War Z) شنیده می‌شد. در بهمن سال گذشته، کمپانی پارامونت پیکچرز فیلم World War Z 2 را از جدول اکران فیلم‌های آینده خود حذف کرد و اکران این فیلم تا زمان نامشخصی عقب افتاد. حال به نظر می‌رسد دیوید فینچر تنها گزینه کمپانی پارامونت برای کارگردانی این فیلم است و این کمپانی در آستانه توافق و بستن قرارداد با این کارگردان سرشناس است. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، اگرچه کمپانی پارامونت هنوز رسما دستور ساخت فیلم World War Z 2 را صادر نکرده؛ اما مذاکرات با فینچر به مراحل پایانی و امضای قرارداد همکاری رسیده است.

ورایتی در ادامه تایید کرد کارگردانی دنباله فیلم World War Z به‌دست فینچر قطعی است و او در این فیلم بار دیگر با برد پیت همکاری خواهد کرد. تولید و فیلمبرداری فیلم World War Z 2 احتمالا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد.

فینچر در طول دوران حرفه‌ای خود تنها یک‌بار کارگردانی دنباله یک فیلم را بر عهده داشته است. او در سال ۱۹۹۲ کارگردانی فیلم بیگانه ۳ (Alien 3) را بر عهده داشت. فینچر پیش از این در سه فیلم هفت (Seven)، باشگاه مشت‌زنی (Fight Club) و مورد عجیب بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button) با برد پیت همکاری داشته است.

david fincher

فیلم دختر گم‌شده (Gone Girl) آخرین فیلمی بود که کارگردانی آن بر عهده فینچر بوده و این فیلم در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است. فیلم World War Z داستان یک مامور سازمان ملل به نام گری لین، با بازی پیت، را روایت می‌کند که مامور یافتن درمان برای یک بیماری همه‌گیر و بسیار خطرناک است که در حال سرنگونی دولت‌ها و ارتش‌های سراسر جهان است. میری انوس، متیو فاکس، جیمز بج دیل، دیوید مورس و دانیلا کرتش، دیگر بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. با این حال، تاکنون حضور هیچ بازیگر دیگری به جز پیت،‌ در فیلم World War Z 2 تایید نشده است.

با وجود مشکلات زیادی که در سر راه ساخت فیلم اول World War Z وجود داشت و فیلمبرداری دوباره و پرهزینه آن (که خرج بسیاری را روی دست پارامونت گذاشت)، اما این فیلم عملکرد بسیار خوبی در گیشه داشت. فیلم World War Z با بودجه‌ای معادل ۱۹۰ میلیون دلار تولید و در تابستان سال ۲۰۱۳ به روی پرده رفت. این فیلم موفق شد ۵۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر کمپانی پارامونت شد. پیت علاوه بر بازی در فیلم World War Z 2، در آن به عنوان تهیه‌کننده نیز حضور خواهد داشت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده