نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰

۱۵ بازیگری که می‌توانند در ریبوت ماتریکس نقش‌آفرینی کنند

در این مقاله به معرفی ۱۵ بازیگری می‌پردازیم که می‌توانند در ریبوتِ ماتریکس نقش‌آفرینی کنند. 

از مجموعه فیلم‌های Mad Max جورج میلر گرفته تا فیلمِ محبوب John Wick، این طور به نظر می‌رسد بسیاری از فیلم‌های اکشن تنها یک هدف را دنبال می‌کنند؛ سرگرم کردن. اینکه صحنه‌های تماشایی و پُر زدوخورد را تحویل تماشاچیان دهند، تمام ستارگان این ژانر را در یک فیلم گرد هم آورند یا داستان قرص و محکمی داشته باشند، در انتها هدف تنها سرگرمی است. قشر زیادی از تماشاچیان سینما جذب فیلم‌های اکشن می‌شوند. هر از چند گاهی بعضی از این فیلم‌ها نه تنها باعث ایجاد پیشرفت در این ژانر شده، بلکه صنعت سینما را نیز به کلی متحول می‌کنند. یکی از این فیلم‌ها، ماتریکسِ (The Matrix) برادران واچوفسکی است.  

The-Matrix

پس از اکران اولین قسمت از مجموعه‌ی ماتریکس، این فیلم به‌سرعت جای خود را در دل هواداران باز کرد و تماشاچیان را درگیر دنیایی ساخت که برادران واچوفسکی خلق کرده بودند. با گذر زمان، منتقدان متفق‌القول به این نتیجه رسیدند که ماتریکس به طرز باورنکردنی فیلمی خوش ساخت است. استفاده از جلوه‌های تصویری انقلابی برای فیلمی در ژانر اکشن/علمی-تخیلی سبب شد ماتریکس فصلی جدید را در حوزه سینمایی به وجود آورد. خبرهای اخیر پیرامون ریبوت شدن این مجموعه، سؤالات زیادی را برای طرفداران سه‌گانه‌ی ماتریکس ایجاد کرده است. سؤالاتی از این دست که کارگردان این ریبوت چه کسی است؟ و اصلاً هدف از ساخت ریبوتِ ماتریکس چیست؟ در حقیقت باید گفت برخی از طرفداران با شنیدن خبر ساخت ریبوتِ ماتریکس نااُمید و ناراحت شده‌اند.       

در این مقاله با نگاهی خوش‌بینانه به ساخت ریبوتِ ماتریکس، ۱۵ بازیگری را که می‌توانند در فیلم جدید ایفاگر نقش اصلی باشند، معرفی می‌کنیم. 

Miles-Teller

۱- مایلز تِلر 

Miles Teller 

بازی‌های اخیر مایلز تِلر بی‌شک خبر از آینده‌ی درخشان وی دارند؛ تِلر نه تنها توانایی ایفای نقش در فیلم‌های سینمای مستقل را داراست، بلکه نشان داده است از پس ایفای نقش در فیلم‌های پرهزینه هم برمی‌آید. وی پیش از ایفای نقش در فیلم Rabbit Hole، محصول ۲۰۱۰، کار خود را با بازی در تئاتر و فیلم‌های کوتاه آغاز کرده بود. تِلر پس از فیلم Rabbit Hole، نقشی فرعی در بازسازی فیلم محبوب دهه ۸۰، یعنی Footloose را بر عهده گرفت. پس از آن در چند فیلم دیگر از جمله Project X ،Over و That Awkward Moment نیز ایفاگر نقش دوم یا فرعی بود. کمی زمان برد تا او به نقش اصلی برسد. اولین نقش مهم وی در Spectacular Now بود، ولی در سال ۲۰۱۴ و بازی در فیلم Whiplash مورد توجه همگان قرار گرفت. بعد از آن و در سال ۲۰۱۵ برای فیلم پرهزینه‌ی Fantastic Four انتخاب شد. در سال ۲۰۱۶ تِلر در دو فیلم استودیویی War Dogs و Bleed for This به ایفای نقش پرداخت که باز هم توانست استعدادهایش را به نمایش بگذارد. با استناد به جوانی و استعداد رو به رشد وی، انتخاب تِلر گزینه‌ای عالی و با ریسک پایین برای بازی در فیلم جدید ماتریکس خواهد بود. 

Diego-Luna

۲- دیگو لونا 

Diego Luna

دیگو لونا بازیگری فوق‌العاده بااستعداد است که البته مدتی دور از صحنه قرار داشت، ولی اخیراً دوباره به کانون توجهات بازگشته است. لونا از همان سنین کودکی به بازیگری علاقه داشت و اولین کارهایش بازی در چند تله‌نوولا بود. در سال ۱۹۹۵ اولین نقش خود را در فیلم Morena ایفا کرد و بعد از آن بیش از نیمی از دوران حرفه‌ای خود را به بازی در فیلم‌های اسپانیایی‌زبان گذراند. فیلم‌های Before Night Falls ،Y Tu Mama Tambien و Dirty Dancing: Havana Nights برخی از معروف‌ترین فیلم‌هایی بودند که در آن‌ها ایفای نقش کرده است (هم به زبان اسپانیایی و هم انگلیسی). لونا با بازی در فیلم Milk، اثر گاس ون سانت، و نیز بازی در نقش فرعی فیلم علمی-تخیلی Elysium، نامی برای خود در سینمای آمریکا دست‌وپا کرد. آخرین نقش‌آفرینی وی در فیلم Rogue One بود که در آن فیلم نشانه‌هایی از ستاره‌ی اکشن را هم به نمایش گذاشت. رفته رفته باید پذیرفت که دیگو لونا بازیگرِ مستعدی است؛ وی ثابت کرده است توانایی بازی در نقش‌های مختلف از جمله نقش‌های اکشن را دارد. 

Sebastian-Stan

۳- سباستین اِستن

Sebastian Stan 

سباستین اِستن ستاره‌ای در حال ظهور در ژانر اکشن است. علی‌رغم نقش‌های محدودی که تاکنون ایفا کرده است، توانسته استعداد بالای خود را نشان دهد. وی بیش‌تر به خاطر نقش باکی یا وینتر سولجر (Winter Soldier) در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود. پیش از بازی در اولین فیلمش، سابقه‌ی بازی در چند تئاتر را در پرونده‌ی خود دارد. اولین بازی وی در فیلم Tony ‘n’ Tina’s Wedding  محصول ۲۰۰۴ بود. بازی در نقش‌های کوتاه و مجموعه‌ی تلویزیونی Kings and Political Animals زیاد این شانس را در اختیار وی قرار نمی‌داد تا بدن عضلانی خود را به نمایش بگذارد. اِستن در فیلم Captain America: The First Avenger در نقش باکی بارنز حضور داشت، ولی با بازی در فیلم Captain America: The Winter Soldier بود که توانست فرصت نمایش توانایی‌های خود را به دست آورد. وی نه تنها استعدادِ بازیگری بالایی دارد، بلکه از پس حرکات مبارزه‌ای هم به خوبی برمی‌آید. شاید هنوز برای بازی در نقشی محبوب، گزینه‌ی معروفی به حساب نیاید، ولی انتخاب وی برای بازی در فیلم ماتریکس، انتخاب جالبی خواهد بود.     

Jon-Foo

۴- جان فو 

Jon Foo

جان فو تعریفِ واقعی یک ستاره‌ی اکشن خالص است. با توجه به استعداد فیزیکی که وی از آن بهره‌مند است، نشان داده برای بازی در نقش‌هایی که توانایی مبارزه‌ای و هنرهای رزمی وی را به چالش می‌کشند، خیلی لازم نیست به خود فشار بیاورد. فو در لندن به دنیا آمده و در همانجا و در سن هشت سالگی شروع به یادگیری کونگ‌فو کرد. وی اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و نقش بدلکار بعضی از بازیگران را ایفا می‌کند. در کنار کار بدلکاری فیلم‌های خودش را نیز انجام می‌دهد. اولین نقش‌آفرینی وی در سال ۲۰۰۵ و بازی در فیلم House of Fury  بود که با بازی در این فیلم در دم مشخص شد که وی چه توانایی‌هایی در مهارت‌های رزمی و بدلکاری دارد. اگرچه فو در فیلم‌های استودیویی بزرگ بازی نکرده است، ولی توانسته تا حدی برای خودش نامی دست‌وپا کند. معروف‌ترین نقشی که وی ایفا کرده، بازی در اقتباس سینمایی بازی ویدئویی محبوب Tekken است. توانایی فو در هنرهای رزمی می‌تواند سازندگان فیلم را مجاب سازد تا از تصاویر کامپیوتری کم‌تری در ریبوتِ ماتریکس استفاده کنند. هر چند فو آنچنان محبوب نیست، ولی استعداد عالی وی در هنرهای رزمی قطعاً می‌تواند این نقیصه را جبران کند.   

Trevante-Rhodes

۵- ترونت رودز 

Trevante Rhodes

ترونت رودز چهره‌ای جدید در دنیای سینما محسوب می‌شود که البته می‌تواند کاملاً پا جای پای بازیگر اصلی ماتریکس بگذارد. حتی با توجه به تعداد نقش‌های محدودی که تاکنون داشته، رودز استعداد خود را در زمینه‌ی بازیگری کاملاً اثبات کرده است و انتخاب کم ریسکی به شمار می‌رود. رودز هم در دبیرستان و هم در کالج، راگبی و دومیدانی را به صورت جدی دنبال می‌کرد. پس از فارغ‌التحصیلی از کالج، فوراً به لس‌آنجلس نقل مکان کرد تا شانس خود را برای بازی در نقش‌های کوتاه امتحان کند. در سال ۲۰۱۵ اولین نقش خود را در فیلم Night is Young ایفا کرد؛ فیلمی کمدی/عاشقانه از سینمای مستقل. بی‌شک معروف‌ترین نقش‌آفرینی وی فیلم Moonlight، برنده‌ی اُسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۶ بود که این فرصت را به وی داد تا استعداد واقعی خود را به نمایش بگذارد. وی در سال ۲۰۱۸ در فیلم The Predator، اثر شِین بلک نیز حضور خواهد داشت. رودز از طیفِ جدیدِ بازیگرانی است که توانایی نمایش احساسات خود را دارند، علاوه بر آن، از ویژگی‌های لازم برای بازی در فیلم‌های اکشن نیز بهره‌مند است.      

Donald-Glover

۶- دونالد گلاور

Donald Glover

دونالد گلاور یکی از پرمشغله‌ترین بازیگران چند سال اخیر بوده است. از بازی در فیلم گرفته تا ساخت مجموعه‌ی تلویزیونی خودش و حتی ساخت آلبوم‌های موسیقی رپ. دونالد گلاور که با نام مستعار چایلدیش گامبینو نیز شناخته می‌شود، یکی از بااستعدادترین و موفق‌ترین بازیگران چند سال اخیر بوده است. نقش کمدی وی در مجموعه‌ی Community نقدهای تحسین‌برانگیزی را برای او به همراه داشت. وی حتی برای ساخت و بازی در مجموعه‌ی تلویزیونی Atlanta برنده‌ی دو جایزه‌ی گلدن گلوب شده است. دونالد گلاور در سال ۲۰۰۹ اولین نقش خود را در فیلم Mystery Team که فیلمی از سینمای مستقل بود، ایفا کرد. گلاور برای بازی در فیلم Spider-Man: Homecoming نیز انتخاب شده است، ولی هنوز نقش وی مشخص نیست. همچنین قرارداد ایفای نقش لاندو کالریزیان (Lando Calressian) را در فیلم مستقل Han Solo، به امضاء رسانده است. گلاور بازیگری عالی در فیلم‌های سینمای مستقل به حساب می‌آید و گاهی اوقات عملکردی بی‌نظیر را از خود بجای می‌گذارد. وی توانایی این را دارد تا ریبوتِ ماتریکس را در سطحی متفاوت به نمایش درآورد که البته فکر کردن به این موضوع هم غیرمنتظره و هم هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

Iko-Uwais

۷- ایکو آوِیس  

Iko Uwais

ستاره‌ی تمام عیار دنیای اکشن که خصوصیاتش به طرز عجیبی در شباهت با یکی دیگر از افراد این لیست، جان فو است، کسی نیست جز ایکو آوِیس. آوِیس به‌ عنوان هنرمندی رزمی‌کار ثابت کرده است تمام ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به ستاره‌ی اکشن را داراست، اگرچه هنوز آن طور که باید نتوانسته در کانون توجهات قرار گیرد و ایفاگر نقش‌های بزرگ باشد. آوِیس در جاکارتای اندونزی به دنیا آمده و هنرهای رزمی را از همان سنین ابتدایی فراگرفته است. ایکو آوِیس در سال ۲۰۰۹ اولین نقش خود را در فیلم Merantau ایفا کرد. وی توسط کارگردان گرث ایونزِ، کشف شد که در رابطه وی گفته است بازی و شخصیت آوِیس در برابر دوربین فوق‌العاده جذاب و کاریزماتیک است. معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های وی به دو فیلم The Raid برمی‌گردد؛ فیلم‌های اکشنِ محبوبی که گرث ایونزِ آن‌ها را کارگردانی کرده است. نقش‌آفرینی بی‌عیب و نقص وی جلوی دوربین در کنار تجربه‌ی بازی در ژانر اکشن، می‌تواند وی را تبدیل به انتخابِ اصلی فیلم ماتریکس کند.  

Casey-Affleck

۸- کیسی افلک

Casey Affleck

کیسی افلک تا مدت‌ها تحت سایه‌ی نام برادر بزرگ‌تر خود قرار داشت. اکنون که بن افلک شنل قهرمان پرهزینه‌ی هالیوود را بر تن دارد، به نظر می‌رسد موقعیت مناسبی که کیسی هم بتواند شانس خود را برای بازی در چنین نقش‌های امتحان کند به دست آمده است. کیسی افلک بیش‌تر در نقش‌های دوم یا فرعی سابقه‌ی بازی دارد، ولی هر زمان که شانس خود را با بازی در نقش اصلی محک زده است، بدون تردید بهترین نقش خود را ایفا کرده است؛ صحت این گفته در جایزه‌ی اُسکار اخیر وی مشخص است. کیسی افلک اولین نقش خود را در سال ۱۹۸۸ و در فیلم Lemon Sky ایفا کرد که البته نقشی کوتاه در آن فیلم داشت. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford، Gone Baby Gone و Manchester by the Sea برخی از برترین و معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های کیسی افلک محسوب می‌شوند. وی در اکثر موارد نشان داده است نه تنها توانایی بازی در نقش‌های فرعی را دارد، بلکه با حضور در نقش اصلی هم می‌تواند بارِ کل فیلم را بر دوش بکشد. تجربه‌ی بیش‌تر در انتخاب و ایفای نقش در فیلم‌های مستقل، قطعاً وی را لایق حضور در فیلم‌های استودیویی بزرگ‌تر و نقش‌های ماندگارتر می‌کند. 

John-Boyega

۹- جان بویگا

John Boyega  

جان بویگا یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازیگرانی است که در چند سال اخیر روی پرده‌ی سینما ظاهر شده‌اند. بویگا با اضافه کردن چاشنی کمدی باورپذیر در نقش‌آفرینی‌های خود که البته بازخوردی خوبی نیز در تماشاچیان به وجود آورده است، توانسته به موفقیتی چشمگیر دست یابد. استعدادهای بویگا در ابتدا در زمان حضور وی در پروژه‌های بزرگ شرکت‌های تئاترِ سأوث لندن (South London) کشف شد. وی اولین کار خود را در سال ۲۰۱۱ و در فیلم Attack the Block  ایفا کرد که فیلمی از سینمای مستقل ساخته شده توسط شرکت سأوث لندن بود. شناخته‌شده‌ترین نقش‌آفرینی وی به فیلم Star Wars: The Force Awakens مربوط می‌شود؛ گفتنی است وی در دنباله‌ی فیلم Pacific Rim نیز حضور خواهد داشت. بویگا در فیلم‌های زیادی بازی نکرده است و همین امر وی را در ردیف جدیدترین چهره‌های این لیست قرار می‌دهد. به هر حال با تجربه‌ی نقش‌آفرینی در فیلمی اکشن/علمی-تخیلی، وی می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد نظر برای ریبوتِ ماتریکس باشد. این انتخاب، بویگا را تبدیل به بازیگری با دو نقش بسیار خاص و ماندگار در کارنامه‌اش می‌کند که البته برای خود او نیز خبری فوق‌العاده محسوب می‌شود.       

Dane-DeHaan

۱۰- دِین دی‌هان

Dane DeHaan

دِین دی‌هان ویژگی‌های احساسی منحصر به فردی را داراست که به نظر دیگر بازیگران این لیست فاقد آن هستند. اکنون دی‌هان دید خود را در بازیگری وسعت بخشیده و در حال اثبات این امر است که وی توانایی بر عهده گرفتن نقش در فیلم‌های بزرگ استودیویی را نیز دارد. وی اولین نقش خود را در سال ۲۰۰۰ و در درام جنگیِ کم‌هزینه‌ی Amigo ایفا کرد. طولی نکشید که استعداد وی مورد توجه فیلمسازان قرار گرفت و وی چند باری در تلویزیون و در نقش فرعی برخی فیلم‌ها به ایفای نقش پرداخت. وی را بیش‌تر به دلیل بازی در فیلم‌های Chronicle و The Amazing Spider-Man 2 به خاطر می‌آورند و در این فیلم‌ها بود که شانس نشان دادن استعداد خود را به دست آورد. با بازی در نقش اصلی فیلمِ علمی-تخیلی حماسی Valerian که در سال ۲۰۱۷ اکران می‌شود، این موضوع را ثابت می‌کند که علاوه بر بازی در نقش اصلی، توانایی بازی در نقش‌های مهم اکشن را نیز داراست. دی‌هان نسبت به دیگر افراد معرفی شده در این لیست، بازیگری کم‌تر شناخته‌شده‌ است، ولی ویژگی شخصیتی فوق‌العاده مرموز وی، او را به مناسب‌ترین گزینه برای بازی در ریبوتِ ماتریکس تبدیل کرده است.    

Mary-Elizabeth-Winstead

۱۱- مری الیزابت وینستد

Mary Elizabeth Winstead

در فرهنگ نژادی دنیای ماتریکس، شخص در حلول دوباره می‌تواند زن یا مرد باشد. نقش‌آفرینی‌های مری الیزابت وینستد این روزها روی بورس قرار دارد و وی می‌تواند انتخابی کاملاً مناسب برای ایفای نقش در فیلم ماتریکس به شمار آید. وینستد در ابتدا رقص باله را دنبال می‌کرد. بعد از تصمیم به کنار گذاشتن باله، وی به بازیگری روی آورد و در ابتدای کار حرفه‌ای خود در چند نمایش و مجموعه‌ی تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. وینستد در سال ۱۹۹۹ اولین نقش خود را در فیلم The Long Road Home ایفا کرد؛ فیلمی درام با بودجه‌ا‌ی محدود. تجربه‌ی بازی در ژانرهای مختلف و نقش‌‌آفرینی‌های متفاوت، وی را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی در ریبوتِ ماتریکس کرده است. وینستد را بیش‌تر با بازی در فیلم‌های Sky High ،Scott Pilgrim vs The World ،Death Proof و Cloverfield Lane ۱۰ به یاد می‌آورند. وینستد ثابت کرده است توانایی بازی در نقش اصلی و در هر ژانری را داراست؛ انتخاب وی قطعاً می‌تواند تغییری بزرگ در مجموعه‌های ماتریکس به وجود آورد.  

Kristen-Stewart

۱۲- کریستن استوارت

Kristen-Stewart

کریستن استوارت تبدیل به انتخاب محبوب سینمای مستقل در چند سال اخیر شده است. او با تغییری ۱۸۰ درجه‌ای از نقش بِلا در فیلم Twilight به بازیگری برجسته و با قریحه در فیلم‌های سینمای مستقل تبدیل شده است. استوارت در ابتدا قصد بازیگری نداشت، ولی در همان سنین کودکی استعداد وی در تئاتر محلی کشف شد و بلافاصله به بازی در فیلم‌ها روی آورد. اولین نقش بدون دیالوگ خود را در سال ۱۹۹۹ و با بازی در فیلم Thirteenth Year تلویزیون دیزنی (Disney TV) ایفا کرد. فیلم‌های معروف وی Panic Room ،Twilight saga ،Clouds of Sils Maria American Ultra و فیلم جدید Personal Shopper است که به تازگی روی پرده‌ی سینما قرار گرفته است. بعد از نقش‌آفرینی عالی در فیلم Panic Room، استوارت ثابت کرده است که استعدادی بی‌نظیر در بازیگری دارد و گذشت زمان نیز نشان از این امر دارند که عملکرد وی روز به روز در حال پیشرفت است؛ انتخاب وی برای فیلم ماتریکس نه تنها نام استوارت را دوباره بر سر زبان‌ها می‌اندازد، بلکه به وی این شانس را می‌دهد تا استعداد و تجربه‌ی بازیگری فوق‌العاده‌ای را که در این چند سال و با بازی در فیلم‌های سینمای مستقل به دست آورده است به نمایش بگذارد.   

Tom-Hiddleston

۱۳- تام هیدلستون

Tom Hiddleston

تام هیدلستون احتمالاً یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های این لیست است. هیدلستون در وست‌مینیستر لندن به دنیا آمد و حرفه‌ی بازیگری را از صحنه‌ی نمایش آغاز کرد. بازی در تئاتر تجربه‌ی خوبی برای وی پیش از کوچ کردن به تلویزیون بود. هیدلستون پیش از سفر به آمریکا و بازی در فیلم‌های هالیوودی، در چند سریال تلویزیونی شبکه‌ی بی‌بی‌سی به ایفای نقش پرداخت. وی در سال ۲۰۰۱ اولین نقش خود را در فیلم The Life and Adventure of Nicholas Nickleby که فیلمی تلویزیونی محصول انگلستان بود ایفا کرد. از آثار مشهور وی می‌توان Thor ،Avengers و Midnight in Paris را نام برد. با تجربه‌ای که هیدلستون از بازی در نقش لوکی فیلم Thor به دست آورد، نشان داده است که می‌تواند انتخابی عالی برای نقش پر ریسک دیگری نیز باشد. وی همچنین در فیلم Kong: Skull Island نیز نقشی اکشن را بر عهده داشته است. نام وی را نمی‌توان در کنار بازیگر تراز اولی همچون براد پیت قرار داد، ولی انتخاب وی برای بازی در ریبوتِ ماتریکس با توجه به سابقه‌ی نقش‌آفرینی وی در فیلم‌های اکشن، انتخابی مطمئن محسوب می‌شود.   

Riz-Ahmed

۱۴- ریز احمد

Riz Ahmed

ریز احمد بازیگر زیاد مشهوری به حساب نمی‌آید، ولی برخی از نقش‌هایی که وی ایفا کرده است بسیار عالی و برجسته بوده‌اند. با بازی در چند فیلم استودیویی بزرگ نشان داد علاوه بر توانایی بازی در فیلم‌های سینمای مستقل، از پس نقش‌آفرینی در فیلم‌های بزرگ نیز برمی‌آید. احمد متولد ومبلی لندن است و در آنجا فن بیان و بازیگری را فراگرفت. وی در سال ۲۰۰۸ اولین نقش خود را در فیلم Shifty ایفا کرد. Shifty فیلمی مهیج از سینمای مستقل در مورد یک دلال کوکائین در لندن بود. Four Lions، Nightcrawler، Jason Bourne و Rogue One معروف‌ترین فیلم‌هایی هستند که وی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. معصومیتی که در چهره‌ی احمد وجود دارد وی را می‌تواند به گزینه‌ای ایده‌آل برای ایفای نقش نئویِ (Neo) سردرگمِ دنیای ماتریکس مبدل سازد. در حقیقت همین ناشناخته‌تر بودن احمد شاید کار وی را برای بازی در این فیلم تا حدودی راحت‌تر کند. علاوه بر این، وی سابقه‌ی بازی در فیلم‌های اکشن را نیز دارد و قطعاً تجربه‌ی لازم برای بازی در نقش اصلی را به دست آورده است. 

Michael-B-Jordan

۱۵- مایکل بی جردن

Michael B. Jordan

مایکل بی جردن گزینه مدنظر سازندگان این ریبوت است. تهیه‌کنندگان ریبوتِ ماتریکس معتقدند وی انتخابی عالی برای ایفای نقش نئو است و البته که ما نیز کوچک‌ترین مخالفتی با گفته‌ی آن‌ها نداریم. مایکل بی جردن بازیگری بسیار مستعد است و از طرفی در فیلم‌های زیادی نیز ایفای نقش نکرده است، ولی با این وجود ثابت کرده برای ایفای نقش شخصیت اصلی تجربه‌ی لازم را داراست. جردن کار خود را با مدلینگ آغاز کرد و زیاد به حرفه‌ی بازیگری فکر نمی‌کرد، ولی بعد از نقش‌آفرینی در چند مجموعه‌ی تلویزیونی تصمیم گرفت این حرفه را ادامه دهد. در سال ۲۰۰۱ اولین نقش خود را در فیلم Hardball ایفا کرد؛ فیلمی در ژانر ورزشی و با بودجه‌ا‌ی محدود. وی را با بازی در فیلم‌های Chronicle ،Fantastic Four و Creed به یاد می‌آورند. او همچنین قرار است نقش شخصیتِ شرورِ فیلم Black Panther را در سال ۲۰۱۸ بر عهده داشته باشد که همین امر نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی وی به بازی در فیلم‌های اکشن است. اگرچه شایعات جدید حکایت از بازی جردن در نقش جوانی شخصیت مورفئوس را دارند، ولی نام وی برای ما با نام نئو گره خورده است. 

آیا نامی را در این لیست از قلم انداخته‌ایم؟ بازیگری مدنظرتان است که علاقمند بوده باشید نام وی در این لیست می‌بود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.   


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده