نویسنده: wood patch
// پنجشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

عامل حمله DDoS به دو سال حبس محکوم شد

شخصی که سرورهای آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو را به طور گسترده‌ای فلج کرده بود، به دو سال حبس در زندان محکوم شد.

طبق جدیدترین گزارش و اخبار بازی، عامل اصلی حملات DDoS (حمله محروم‌سازی از سرویس) به سرورهای پلی‌ استیشن نت‌ ورک و ایکس‌ باکس لایو در تعطیلات سال ۲۰۱۵ میلادی (روزهای پایانی سال ۲۰۱۴) که در آن زمان موجب فلج شدن بخش سرگرمی‌های آنلاین سونی و مایکروسافت و به بار آمدن زیان‌های مالی گسترده شده بود، طبق حکم دادگاه به دو سال حبس در زندان محکوم شده است.

این هکر جوان که در هنگام تدارک دیدن ملزومات این حمله سایبری تنها ۱۶ سال سن داشته است، با فروش آی‌پی آدرس‌های جعلی، مبلغی معادل ۳۸۶ هزار پوند به جیب زده بود! برنامه «Titanium Stresser» که در این حملات توسط نوجوان مذکور مورد استفاده قرار گرفته بود، گفته می‌شود که تنها در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۵ (آذر ۱۳۹۲ - اسفند ۱۳۹۳) در بیش از یک میلیون حمله سایبری، نقش محوری را بر عهده داشته است!

بر اساس گفته‌های دادستان جاناتان پالنی؛ در حملات DDoS انجام گرفته بر روی سرورهای سونی، مایکروسافت، تیم‌اسپیک و بازی Minecraft در تعطیلات سال ۲۰۱۵ میلادی، از بیش از ۶۶۶ هزار آی‌پی آدرس برای رخنه کردن در فایروال‌ها و لایه‌های امنیتی سرورها استفاده شده بود که از میان آن‌ها، ۵۳ هزار آی‌پی متعلق به سرویس‌های اینترنتی بریتانیا بوده است.

علاوه‌بر زیان‌های مالی گسترده‌ای که به موجب این حملات بر بخش مالی سونی و مایکروسافت وارد آمد، تیم توسعه‌دهنده بازی RuneScape نیز با ضرری معادل شش میلیون پوند مواجه شد. 

این حمله عظیم باعث شد تا شرکت‌ها و صاحبین خدمات اینترنتی درمورد امنیت سرورهای خود تجدید نظر کنند و به فکر سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌تری باشند. از آن پس، سیستم‌های بازدارنده از حملات DDoS، بخش بزرگی از وظیفه فراهم‌سازی امنیت سرورهای آنلاین را برعهده دارند. 

 

 


منبع Kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده