// چهار شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

عملکرد خوب کارت‌ گرافیک Vega نسبت به GTX 1080 Ti و Titan Xp

مدیر بازاریابی پردازنده‌های AMD، عملکرد کارت‌های گرافیکی وگا را به نسبت انویدیا GTX 1080 Ti و Titan Xp بسیار خوب توصیف کرد.

در جلسه اخیر پرسش و پاسخ (AMA) با سایت Tom's Hardware، دون وُلیگروسکی، مدیر بازاریابی ای‌ام‌دی به مقایسه‌ی کارت‌های گرافیک وگا که به زودی عرضه خواهند شد با انویدیا GTX 1080 Ti و Titan Xp پرداخته‌ است. او در پاسخ، عملکرد وگا را بسیار خوب توصیف کرد. دون ولیگروسکی در رابطه با وگا می‌گوید:

به نظر می‌رسد عملکرد وگا در مقایسه با GeForce GTX 1080 Ti و Titan Xp بسیار خوب است.

در حال حاضر بسیار دشوار است که متوجه شویم منظور او از این جمله چیست، هرچند که به نظر می‌رسد وگا قرار است رقیب 1080 Ti و تایتان ایکس‌پی در بازار باشد و نباید هراسی در تقابل با GTX 1080 داشته باشد.

با توجه با این موضوع که دون ولیگروسکی، مدیر بازاریابی پردازنده‌ها است و در گروه فناوری‌های رادئون سمتی ندارد، مشخص نیست که او چه مقدار اطلاعات در مورد کارت‌های گرافیک سری وگا دارد و یا از چه جزئیاتی در مورد اعداد و ارقام آن باخبر است. این توضیحات نمی‌تواند اطلاعات چندانی را بیان کند حتی اگر منبع، یکی از کارمندان شرکت AMD باشد.

Vega

ای‌ ام‌ دی در ماه‌های اخیر خیلی تلاش کرده‌ است تا مانع افشای اطلاعات در رابطه با Vega شود و هیچ فردی نمی‌داند این کارت‌های گرافیک چه توانایی‌های دارند. با توجه به پیشرفت‌های ای‌ام‌دی در معماری‌های GCN و Polaris، هیچ شکی نیست که این دو نسبت به معماری‌های قبلی عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد، هرچند مشخص نیست که کارت‌های گرافیک جدید AMD در عمل نسبت به کارت‌های انویدیا همچون GTX 1080 Ti و معماری پاسکال چگونه خواهد بود.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده