// چهار شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰

ای‌ ام‌ دی کارت گرافیک Radeon Pro Duo را معرفی کرد

کمپانی AMD از کارت گرافیک جدید Radeon Pro Duo با دو هسته‌ی پردازشی گرافیکی رونمایی کرد.

ای‌ ام‌ دی امروز کارت گرافیک جدید خود را با نام Radeon Pro Duo معرفی کرد که از یک جفت هسته‌ی پردازشی پولاریس ۱۰ بهره می‌برد و مصرف انرژی آن کمتر از ۲۵۰ وات است.

گروه فناوری‌های رادئون به Radeon Pro Duo لقب «نخستین کارت گرافیک دو هسته‌ای جهان، ساخته شده برای حرفه‌ای‌ها» را داده‌اند. هرچند که متأسفانه این عمل باعث شد کارت گرافیک دو هسته‌ای قبلی یعنی Dual Fiji که آمده بود تا توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای را به توسعه‌ی بازی‌های واقعیت‌مجازی تشویق کند، کنار گذاشته شود.

کارت گرافیک Radeon Pro Duo دارای دو مجموعه‌ی ۲۳۰۴ هسته‌ای است که در مجموع ۴۶۰۸ هسته‌ی پردازشی گرافیکی را شامل می‌شود. همچنین ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 DRAM داشته و زمانی که هر دو هسته به کار گرفته شوند، توان پردازشی آن به ۱۱.۴۵ ترافلاپس خواهد رسید. این کارت گرافیک برای سرعت بخشیدن به محاسبات و تولید محتوا ساخته شده‌ است و به کاربران اجازه می‌دهد برای حداکثر بهره‌وری از هر دو هسته در دو نرم‌افزار مجزا استفاده کنند.

Radeon Pro Duo

با Radeon Pro Duo طراحان می‌توانند به طور همزمان از دو پکیج نرم‌افزاری استفاده کنند که هر هسته برای انجام عملیات مورد نظر به یک نرم‌افزار اختصاص داده می‌شود. این امکان وجود دارد که یکی از هسته‌ها کارهای محاسباتی را انجام دهد و دیگری به انجام کارهای گرافیکی و رندرینگ بپردازد. به این ترتیب، چرخه‌ی طراحی کوتاه‌تر شده و کاربر می‌تواند کارهای گرافیکی بیشتری انجام دهد تا در مجموع درآمد بیشتری کسب کند.

نقطه قوت Radeon Pro Duo این است که توانایی انجام مالتی‌تسکینگ دارد. ای‌ام‌دی این امکان را به کاربران داده که به هرکدام از پردازنده‌های مستقل از هم این کارت گرافیک یک وظیفه دهند و در آن‌واحد به نرم‌افزارهای مختلف خود شتاب بخشیده و از آن‌ها استفاده کنند.

مشخص نیست که کارت گرافیک جدید AMD چه جایگاهی را در بازار کسب خواهد کرد. حقیقت این است که طرفداران ای‌ام‌دی صبورانه منتظر عرضه‌ی نسل وگا هستند. نکته‌ی عجیب این است که این کارت گرافیک دو هسته‌ای جزو محصولات بالارده به حساب نمی‌آید و در تمام جنبه‌ها به غیر از مقدار حافظه و مصرف انرژی از نظر عرضه‌کنندگان کارت گرافیک قبلی یعنی Fiji Radeon Pro Duo، یک محصول ضعیف‌تر است.

کارت گرافیک Radeon Pro Duo اواخر ماه می (اوایل خرداد) با قیمت تقریبی ۹۹۹ دلار به بازار خواهد آمد.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده