نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

فیلم The Predator شین بلک تا آگوست ۲۰۱۸ تأخیر خورد

فیلمِ مورد انتظار غارتگر (The Predator) به کارگردانی شین بلک، باز هم با تأخیر مواجه شد. 

از زمان آغازبه‌کار شِین بلک در هالیوود با نگارش فیلم‌نامه‌ی متمایز فیلم اسلحه‌ی مرگبار (Lethal Weapon)، به کارگردانی ریچارد دانر، نام وی با لغت بلاک‌باستر مترادف شده است. این فیلم پُرسروصدا با بازی مل گیبسون و دنی گلاور، نه‌تنها باعث معروفیت هنر فیلم‌نامه‌نویسی شِین بلک شد - وی همچنین با تیم نگارش دسته‌ی هیولا (The Monster Squad) در سال ۱۹۸۸ همکاری داشت و دنباله‌ی فیلم اسلحه‌ی مرگبار (Lethal Weapons II) محصول سال ۱۹۸۹ را نیز به رشته‌ی تحریر درآورد - بلکه فرصت‌های جدیدی را در زمینه نوشتن برای او فراهم کرد. بعد از ایفای نقشی نه‌چندان معروف در سال ۱۹۸۶، شِین بلک اولین نقش‌آفرینی رسمی خود روی پرده‌ی سینما را در مقابل آرنولد شوارزنگر و در فیلم شکارچیِ فضاییِ کلاسیک یعنی غارتگر (The Predator) محصول ۱۹۸۷، به کارگردانی جان مک‌تیرنان، انجام داد.

اکنون با گذشت سی سال از آن زمان، وی این‌بار به عنوان یکی از نویسندگان و همچنین در مقام کارگردان فیلم جدیدِ مجموعه غارتگر قرار دارد. پیروی فیلم ۱۹۸۷، بلک مجموعه‌ای از بازیگران بسیار خوب را برای این فیلم گردهم آورده است؛ افرادی همچون بوید هالبروک، استرلینگ کی. براون، وون استراهوسکی و ادوارد جیمز اُلمُس.

The-Predator

با اینکه ماه مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶ یا فروردین‌ماه ۹۷) به عنوان تاریخ اولیه اکران فیلم تعیین شده بود، ولی یک سال پیش، تاریخ اکران آن به ماه فوریه (بهمن-اسفند ماه) تغییر یافت. اکنون طبق گفته‌ی سایت Bloody Disgusting، کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) بازهم با تغییر زمان اکران، از روی پرده رفتن این فیلم در ماه آگوست ۲۰۱۸ (مرداد-شهریور ۹۷) خبر می‌دهد. در حالت عادی، تأخیر این‌چنینی نشان از بروز مشکلی در روند ساخت فیلم دارد؛ ولی در این مورد به تأخیر افتادن فیلم می‌تواند خبر خوبی باشد. عموماً بازار سینمایی در دو ماه بعد از فصل تعطیلات سینمایی رو به کساد می‌نهد و باکس آفیس با شروع ماه مارس دوباره روند صعودی می‌گیرد. البته که بهترین زمان برای اکران فیلم‌های بلاک‌باستری همچون غارتگر، فصل تابستان است و نمی‌توان به انتخاب ماه آگوست هم ایرادی وارد کرد.  

قطعاً طرفداران فیلم غارتگر با شنیدن تأخیر خوردن دوباره‌ی این فیلم کمی نااُمید می‌شوند؛ ولی دست آخر می‌توان آن را خبری خوب در مورد کیفیت فیلم دانست. این تأخیر، زمان خیلی بیشتری را در اختیار شِین بلک قرار می‌دهد تا ایرادات احتمالی را برطرف سازد؛ همان‌طور که براون با این گفته در مورد فیلم نسبت به این تأخیر خوش‌بین است:

نسبت به فیلم ابتدایی این مجموعه بسیار متفاوت است؛ ولی همزمان خوی واقعاً شریرانه‌ای را داراست.

 موردی که واقعاً سبب ایجاد تفاوت این فیلم با فیلم ابتدایی غارتگر می‌شود، عدم حضور آرنولد شوارزنگر است که پیشنهاد بازی در این فیلم را رد کرد. ولی طرفدارانِ آشنا با نحوه‌ی کار شِین بلک، نسبت به این موضوع که این فیلمساز دقیقاً می‌داند برای موفقیت این ریبوت چه کاری باید انجام دهد، آگاه هستند. 

با اینکه سابقه وی در پشت دوربین و میزان فروش فیلم‌هایش بالاوپایین داشته است - از فیلم پُرفروشی مثل مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) بگیرید تا فروش متوسط فیلم مردان خوب (The Nice Guys) و نیز فروش دور از انتظار فیلم کیس کیس بنگ بنگ (Kiss Kiss Bang Bang) - ولی بلک ثابت کرده که کارگردانی بااستعداد و بسیار خلاق است. جدای از اینکه بازگشت وی به مجموعه غارتگر خبری فوق‌العاده محسوب می‌شود، در رابطه با کیفیت کار وی کافی است تا فیلم دسته‌‌ی هیولا را در نظر بگیرید که در آن علاوه بر نویسندگی، به کارگردان فیلم، فرد دکر، هم مشورت داده است. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده