نویسنده: حمید ملکی
// سه شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

کورسیر و MSI نسخه مجهز به خنک‌کننده مایع GTX 1080 Ti را عرضه کردند

کارت گرافیک جدید شرکت‌های MSI و کورسیر Hydro GFX GTX 1080 Ti نام دارد و برای کاهش دمای آن از خنک‌کننده مایع استفاده شده است.

مرداد ماه سال گذشته بود که MSI و کورسیر کارت گرافیکی Hydro GFX GTX 1080 را به منظور بهبود شرایط دمایی آن عرضه کردند. حال بار دیگر این دو شرکت دست به دست هم دادند و کارت‌گرافیکی Hydro GFX GTX 1080 Ti را عرضه کرده‌اند. این کارت‌گرافیک نسخه اورکلاک شده‌ی کارت‌های انویدیا است که به سیستم خنک‌کننده مایع درونی مجهز شده است. رادیاتور ۱۲۰ میلی‌متری در کنار یک فن ۱۲ سانتی‌متری با LED سفید وظیفه خنک نگاه داشتن این کارت را برعهده دارند.

msi and corsair hydro gfx

این کارت گرافیک نسبت به نسخه  «Founder Edition» حتی در حالت اوج بار حدودا پنجاه درصد خنک‌تر است. این خنک‌تر بودن دست گیمر را برای اورکلاک بیش از پیش باز می‌گذارد. کروسیر ادعا می‌کند حداکثر فرکانس این کارت کمی بیشتر از ۱۹۰۰ مگاهرتز است (حداکثر فرکانس در نسخه Founder Edition حدودا ۱۸۵۰ مگاهرتز است).

gtx 1070 ti water cooled

Hydro GFX GTX 1080 Ti مانند دیگر کارت‌گرافیک‌های GTX 1080 Ti به ۱۱ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5X مجهز شده است. این کارت با باس حافظه ۳۵۲ بیتی و ۳۵۸۴ هسته کودا به ۲۵۰ وات توان نیاز خواهد داشت. همانطور که گفته شد این اولین همکاری کورسیر و ام‌اس‌آی در ساخت کارت‌‌گرافیک‌های مجهز به خنک‌کننده مایع نیست و پیش از این نیز این دو شرکت  Hydro GFX GTX 1080 را با بهبودهای مشابه عرضه کرده بودند. این کارت گرافیک هم اکنون قیمتی در در حدود ۶۰۰ دلار دارد. Hydro GFX GTX 1080 Ti صد دلار نسبت به نسخه Founder Edition گران‌تر است و با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

 


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده