نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

راهیابی ۵۰۰ بازی مستقل به ویندوز و ایکس باکس وان به‌واسطه طرح ID@Xbox

برنامه ID@Xbox تا کنون امکان راهیابی دستکم ۵۰۰ بازی مستقل را به ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 فراهم کرده است.

آن‌طور که پیدا است، برنامه‌ی ID@Xbox هم برای مایکروسافت و هم برای بازیسازان مستقل، طرح موفقیت‌آمیزی بوده است؛ چرا که بنا به تازه‌ترین اخبار بازی، تعداد آثار مستقلی که به‌واسطه‌ی ID@Xbox روی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر شده‌اند اخیراً از مرز ۵۰۰ عدد عبور کرده است.

طرح ID@Xbox در سال ۲۰۱۴ به‌دست مایکروسافت راه‌اندازی شد؛ با این هدف که به توسعه‌دهندگان مستقل امکان دهد تا بازی‌های‌شان را آسانتر برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کنند. این برنامه، که شامل هر دو نوع پشتیبانی مالی و معنوی می‌شود، تا اینجای کار با تحسین بازیسازان مستقل روبه‌رو شده است.

کریس چارلا (Chris Charla)، مدیر ID@Xbox، می‌گوید:

سه سال و اندی پیش، ما در نمایشگاه گیمزکام روی صحنه رفتیم تا از طرح کاملاً تازه‌ای برای ایکس‌باکس وان رونمایی کنیم. [در آن زمان،] هدف ما این بود که بازیکنان ایکس‌باکس را، از بابت دسترسی داشتن‌شان به بهترین و متنوع‌ترین مجموعه‌ی بازی‌ها، آسوده‌خاطر سازیم؛ آن‌هم به‌واسطه‌ی مطمئن ساختن آن‌ها از اینکه ما به تمام بازیسازها، با هر سر و شکلی، امکان داده‌ایم تا ساخته‌های‌شان را، بدون دخالت ناشرین، برای ایکس‌باکس وان منتشر کنند.

از میان خروجی‌های سرویس ID@Xbox در ماه جاری میلادی، می‌توان به بازی‌های Voodoo Vince: Remastered ،Thimbleweed Park و Cities: Skylines اشاره کرد؛ بازی‌هایی که در کنار همتاهای‌شان، شمار آثار راه‌یافته به ID@Xbox را از ۵۰۰ عدد فراتر برده‌اند. به‌گفته‌ی چارلا:

اخبار امروز از به ثبت رسیدن رکوردی جالب حکایت دارد؛ رکوردی که ابعادش تنها به ما دست‌اندرکاران ID@Xbox و جامعه‌ی بازیسازان مستقل محدود نمی‌شود؛ بلکه تمام کسانی را که به بازی‌های عالی عشق می‌ورزند در بر می‌گیرد. تنها در سال ۲۰۱۶ ده‌ها میلیون تَن از مردم [دستکم] یک بازی ID@Xbox را روی ایکس‌باکس وان یا ویندوز 10 تجربه کرده‌اند. ضمناً این بازیکنان مجموعاً بیش از یک میلیارد ساعت را به بازی‌های ID@Xbox اختصاص داده‌اند.

شما می‌توانید فهرست بازی‌های ID@Xbox روی ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان را در وب‌سایت Major Nelson ملاحظه کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده