نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

تاریخ اکران چهار دنباله فیلم Avatar رسما اعلام شد

کمپانی فاکس قرن بیستم سرانجام تاریخ اکران چهار دنباله فیلم آواتار (Avatar) را رسما تایید و اعلام کرد.

در سال ۲۰۰۹ فیلم Avatar به کارگردانی جیمز کامرون، به روی پرده رفت. موفقیت این فیلم باعث شد که کامرون کار ساخت دنباله‌های این فیلم را آغاز کند،‌ اما او برای یک یا دو دنباله فیلم Avatar برنامه‌ریزی نکرده بود، بلکه او کار نوشتن فیلمنامه چهار دنباله این فیلم را از آن زمان آغاز کرده بود. شایعات زیادی در ارتباط با تاریخ انتشار این فیلم منتشر شده است، اما تا به امروز هیچ تاریخ رسمی برای این فیلم تایید نشده و بارها ساخت و اکران آن عقب افتاده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی فاکس قرن بیستم و استودیو لایتستورم اینترتینمنت رسما تاریخ انتشار چهار دنباله فیلم Avatar را اعلام کردند.

فاکس این خبر را با انتشار پستی در صحنه رسمی فیلم Avatar در فیسبوک تایید و اعلام کرد. طبق این بیانیه، فیلم Avatar 2 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)، فیلم Avatar 3 در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، فیلم Avatar 4 در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) و فیلم Avatar 5 در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴)، روی پرده‌های سینما خواهند رفت. در بیانیه این کمپانی اطلاعات بیشتری منتشر نشده است، اما اعلام شد که کار تولید هر چهار دنباله فیلم Avatar به طور همزمان آغاز شده است و بزودی فیلمبرداری این فیلم‌ها آغاز خواهد شد. علاوه بر این، تصویری از اعضای تیم تولید این چهار فیلم نیز منتشر شده است که شما در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

Avatar Crew

پیش از این کامرون تایید کرده بود که فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به موشن کپچر فیلم Avatar 2 و سه دنباله آن، از تابستان سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. پس از آن سیگورنی ویور تایید کرد که فیلمبرداری و تولید این فیلم از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. همچنین کامرون در مصاحبه با تورنتو استار گفت که فیلم Avatar 2 در سال ۲۰۱۸ منتشر نخواهد شد. پیش از این گفته می‌شد این فیلم قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) اکران شود. او گفت:

در سال ۲۰۱۸ قرار نیست این فیلم منتشر شود. ما تاکنون تاریخی برای انتشار این فیلم تایید و اعلام نکرده‌ایم. آنچه که مردم باید درک کنند این است که یک هماهنگی برای انتشار این فیلم‌ها وجود خواهد داشت. بنابراین، تنها ما در حال ساختن فیلم Avatar 2 نیستیم. ما در حال ساختن فیلم Avatar 2، 3، 4 و 5 هستیم. این پروژه یک پروژه حماسی و جاه طلبانه خواهد بود.  بنابراین، من می‌دانم که قصد دارم هشت سال آینده زندگی من چگونه باشد. شما فکر می‌کنید که این چارچوب زمانی برای یک پروژه معقول نیست. ما چهار و نیم سال زمان صرف ساخت یک فیلم از مجموعه Avatar کردیم و اکنون ما در حال ساخت چهار فیلم از این مجموعه هستیم.

تاکنون حضور سام ورتینگتن، زویی سالدانا، استفن لانگ و سیگورنی ویور در چهار دنباله فیلم Avatar تایید شده است. کامرون کارگردانی هر چهار فیلم را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر این، او به همراه ریک جافا، آماندا سیلور، جاش فریدمن و شین سالرنو، کار نوشتن فیلمنامه این چهار فیلم را نیز بر عهده داشته‌ است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده