نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

کارت گرافیک RX 480 با موفقیت به کارت گرافیک RX 580 فلش شده است

یک کاربر موفق شده است کارت گرافیک RX 480 را به RX 580 فلش کند.

در تازه‌ترین اخبار سخت افزار مربوط به کمپانی AMD، یکی از کاربران انجمن TechPowerUp به نام TonybonJoby موفق شده است یک کارت گرافیک RX 480 متعلق به نسل قبلی AMD را با موفقیت به بایوس کارت گرافیک RX 580 فلش کند. برای اینکار، او از کارت گرافیک XFX RX 480 8GB استفاده کرده و برای نصب VBIOS کارت گرافیک Sapphire.RX580.8192.170320.rom که متعلق به کارت NITRO+ Limited Edition است، از ابزار ATIFlash بهره برده است. کارت گرافیک XFX RX 480 8GB از امکان انتخاب میان دو BIOS پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربر مذکور با خیالت راحت یکی از این بایوس‌ها را به RX 580 تبدیل کرده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، به بایوس دیگر سوییچ کند.

RX 580

TonybonJoby می‌گوید که با استفاده از بایوس اصلی کارت گرافیک RX 480، امکان اورکلاک هسته بیشتر از ۱۳۵۰ مگاهرتز وجود نداشته، اما به لطف بایوس Sapphire NITRO+ RX 580، کلاک GPU کارت او به صورت پیش فرض در ۱۴۱۱ مگاهرتز کار می‌کند. او وضعیت کارت گرافیک را با بنچمارک بازی The Witcher 3 و اجرای چندین بنچمارک دیگر بررسی کرده و فعلا نتایج بسیار پایداری را به دست آورده است. نکته مهم اینکه TonybonJoby از ویندوز 8.1 استفاده کرده است و بایستی به صورت دستی درایور کارت گرافیک را از طریق Device manager نصب می‌کرده، چرا که AMD جدیدترین درایورها را تنها برای ویندوز 10 عرضه کرده است.

RX 580

افرادی که قصد امتحان این روش را دارند، می‌توانند به انجمن TechPowerUp برای دریافت راهنمای کامل اینکار مراجعه کنند. در ضمن فقط امکان فلش کردن کارت گرافیک‌های هشت گیگابایتی RX 480 به RX 580 وجود دارد. نکته دیگر اینکه وبسایت زومجی هیچگونه مسئولیتی در قبال بروز هر مشکلی برای کارت گرافیک شما ندارد. برای دانلود بایوس Sapphire RX 580 8GB به اینجا مراجعه و برای دانلود ابزار ATIFlash، اینجا کلیک کنید.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده