نویسنده: حمید ملکی
// شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۶

انویدیا به زودی کارت گرافیکی‌ ارزان قیمت خود را عرضه می‌کند

پس از معرفی و عرضه سری RX 500 کارت‌گرافیکی‌های کمپانی AMD نوبت به انویدیا رسیده است تا کارت‌های گرافیکی ارزان قیمت‌ خود را تقویت کند.

چند روز بیشتر از عرضه کارت‌گرافیکی‌های سری RX 500 کمپانی AMD نمی‌گذرد. سری RX 500 کارت‌گرافیکی‌های AMD برای سلطه بر بازار کارت‌های اقتصادی عرضه شده است. RX 550 اقتصادی‌ترین کارت‌گرافیکی معرفی شده در این سری است که با قیمت پایین خود انتخاب بسیاری از افراد خواهد بود. به نظر می‌رسد انویدیا نیز بیکار ننشسته و به‌ زودی با سری GeForce 10 و کارت‌گرافیکی ارزان GT 1030‌ به جنگ ای‌ام‌دی خواهد رفت. این کارت‌گرافیکی معماری پاسکال یکسانی با دیگر کارت‌های سری ۱۰ خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، GT 1030‌ دارای ۵۱۲ پردازنده سایه‌زن (Shader Processor)  خواهد بود. هنوز مشخص نیست انویدیا از چه هسته‌ای در این کارت استفاده خواهد کرد اما دو گزینه‌ی GP107 و GP108 مطرح هستند. GP107 پیش از این در GTX 1050 استفاده شده ولی GP108 هنوز عرضه نشده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این کارت ماه آینده میلادی در دسترس باشد اما هنوز قیمت آن مشخص نشده است. رقیب مستقیم این کارت عضو تازه نفس AMD یعنی RX 550 خواهد بود. این محصول ارزان قیمت AMD را می‌توان با پرداخت حدودا ۸۰ دلار خریداری کرد. انویدیا همچنین قرار است نسخه سریع‌تری از GT 1030‌ را با نام GT 1040 عرضه کند.

از محصولات اقتصادی این دو شرکت نمی‌توان انتظار اجرای مناسب بازی‌های سنگین را داشت. یکی دیگر از کارت‌گرافیکی‌های ارزان قیمتی که به زودی توسط AMD معرفی خواهد شد RX 540 است؛ این کارت مشخصاتی تقریبا مشابه با برادر بزرگترش RX 550 خواهد داشت. هنوز برای پیش‌بینی نتیجه نبرد ارزان‌قیمت‌های بازار زود است با این حال با مشخص شدن برچسب قیمت GT 1030 تا حدودی پاسخ این سوال روشن خواهد شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده