نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶

کارن گیلان: Doctor Who نیاز به تغییرات بیش‌تری دارد

کارن گیلان خواستار ایجاد تغییرات در مجموعه‌ی فعلی دکتر هو (Doctor Who) شد.

کارن گیلان، بازیگر قدیمی مجموعه‌ی تلویزیونی دکتر هو (Doctor Who)، همچون طرفداران این مجموعه اُمیدوار است شاهد تغییرات اساسی در این مجموعه باشد؛ تغییراتی که نقش دکتر هو را هم دربرمی‌گیرند. فصل دهم مجموعه‌ی دکتر هو هم‌اکنون در حال پخش است و پیتر کاپالدی پیش از تغییر دوباره شخصیت در این مجموعه، برای سومین و آخرین بار نقش ارباب زمان یا همان دکتر هو را ایفا می‌کند. شایعات در مورد انتخاب شخصیت جایگزین وی بیش‌تر شده است و این سؤال که در فصل یازدهم چه کسی هدایت ماشینِ زمانِ تاردیس (Tardis) را بر عهده خواهد گرفت همچنان بی‌پاسخ مانده است.

با جدا شدن استیون موفات، نویسنده دو فصل و نیم از این مجموعه و در مجموع بیش از ۵۷ قسمت ،پس از این فصل، صدای اعتراضِ طرفدارانِ خواهان تغییر بازیگر سفیدپوست نقش دکتر هو نیز بیش از پیش به گوش می‌رسد. جدای از این امر که ایفاگر نقش دکتر هو در فصل یازدهم زن باشد یا مردی غیر سفیدپوست، موضوعی که بیش‌تر ذهن طرفداران و نیز کارن گیلان را به خود مشغول داشته است نیاز این مجموعه به ایجاد تنوع در ادامه‌ی راه است.

سایت اسکرین رنت مصاحبه‌ای با کارن گیلان که دو فصل و نیم نقش امی پوند، دستیار دکتر هو (با بازی مت اسمیت در نقش دکتر هو) را بر عهده داشته، ترتیب داده است. این مصاحبه در خلال خبرهای بسیار زیاد رسانه‌ای پیرامونِ فیلمِ مورد انتظارِ نگهبانان کهکشان ۲ (Guardians of the Galaxy Vol. 2) که وی در آن ادامه‌دهنده‌ی نقش نبیولا در فیلم قبلی است، صورت گرفته است. با احترام به شخص بعدی که نقش دکتر هو را ایفا می‌کند، صحبت‌های کارن گیلان به شرح زیر است.

Karen-Gillan

- اسکرین رنت: آیا شما هم با ایجاد تغییرات در داستان مجموعه و همچنین جنسیت دکتر هو موافقید؟

- کارن گیلان: با هر دو مورد موافقم و اُمیدوارم هر دو تغییر روی دهد. این مجموعه نیاز به برخی اعمال تغییرات در تاردیس دارد. این اتفاق و نیز ایفای نقش یک زن بجای کاراکتر دکتر هو فوق‌العاده خواهد بود. بعضی از مردم همین سؤالات را از من می‌پرسند؛ پاسخ من هم مشخص است، البته که موافق این تغییرات هستم. بدون شک یک زن هم از پس ایفای نقش دکتر هو برخواهد آمد. خیلی از بازیگران زن توانایی انجام این کار را دارند که بی‌صبرانه مشتاق دیدن بازی آن‌ها هستم. 

طی سالیان اخیر بازیگران و شخصیت‌های انسانی بیش‌تری به مجموعه اضافه شده است، به عنوان مثال می‌توان شخصیت بیل پاتز در نقش پرل مکی را نام برد. با این حال وقتی صحبت از انتخاب شخصیت دکتر هو می‌شود، تصمیم‌گیری آسان نیست؛ علی‌الخصوص با وجود متفاوت‌ترین بازیگرِ سفیدپوستی که طی ۵۰ سال اخیر در این مجموعه خلق شده است. وقتی صحبت از اهمیت جنسیت دکتر هو می‌شود، برخی از طرفداران مباحث زیادی حول محور انتخاب سنتی بازیگر مرد برای نقش دکتر هو و انتخاب بازیگر زن در نقش دستیار اول وی مطرح می‌کنند (نظر به اینکه دکتر هو دستیارهای دوم مرد هم داشته است که معروف‌ترین آن‌ها کاپیتان جک هارکنس در اسپین‌آف درخت روشنک (Torchwood) است) و معتقدند توجه به این تفاوت جنسیتی در برنامه‌ی تلویزیونی امری مهم است.

همزمان با این موضوع تعداد افرادی که خواستار ایفای نقش دکتر هو توسط یک زن هستند نیز همه ساله در حال افزایش است؛ خیلی از این افراد هم‌رأی با کارن گیلان، علاوه بر مخالفت با انتخاب بازیگر سفیدپوست، به انتخاب یک بازیگر زن برای ایفای نقش دکتر هو در آینده اُمید دارند. در مجموعه‌ی دکتر هو این موضوع که پس از جان‌بخشی دوباره امکان تغییر جنسیت اربابان زمان وجود دارد به روندی ثابت تبدیل شده است (به شخصیت شرور میسی (Missy) در مجموعه‌ی فعلی بنگرید)، بنابراین خود مجموعه نیز در راستای ایجاد تغییرات گام برمی‌دارد. اینکه نویسنده‌ی جدید مجموعه دکتر هو، کریس چیبنال، این موضوع را در نظر می‌گیرد یا خیر، باید منتظر ماند و دید.     


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده