نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

موسسه ESA آمار و ارقام جالبی در مورد صنعت بازی‌ های ویدیویی منتشر کرد

موسسه آماری ESA: نیمی از ۲۰ بازی پرفروش سال ۲۰۱۶ درجه سنی M داشته اند و میانگین سنی گیمرها همچنان ۳۵ است.

امروز و در جدیدترین اخبار بازی، انجمن نرم افزارهای سرگرمی یا همان ESA، گزارش سالانه خود را تحت عنوان «حقایق اساسی در مورد کامپیوتر و صنعت ویدیو گیم» منتشر و موارد جالبی را در مورد وضعیت صنعت در آمریکای شمالی آشکار کرد.

طبق گزارش ESA، تعداد ۶۷ درصد از خانواده‌های آمریکایی هم‌اکنون به یک دستگاه بازی مجهز هستند و ۶۵ درصد از خانواده‌ها، حداقل یک نفر را در خانه دارند که در هفته بیشتر از سه ساعت به تجربه بازی مشغول است. همانطور که حدس زدید، رایانه‌های شخصی با ۹۷ درصد در صدر جدول قرار می‌گیرند و تلفن‌های هوشمند با اختلاف ۸۱ درصدی، رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند. پشت سر تلفن‌های هوشمند کنسول‌های بازی با ۴۸ درصد و واقعیت مجازی با ۱۱ درصد قرار دارند که کسب رتبه چهارم توسط واقعیت مجازی، بیشتر به لطف پشتیبانی واقعیت مجازی موبایل‌ها است. صحبت از واقعیت مجازی شد، ESA با استناد به EEDAR، متوجه شده است که از هر سه گیمر حرفه‌ای، یکی از آن‌ها سال آینده دستگاه واقعیت مجازی خریداری می‌کند.

از دیدگاه جمعیتی، مردان بین ۱۸ تا ۳۵ سال، همچنان با ۳۵ درصد، بزرگترین بخش جمعیت گیمرها را تشکیل می‌دهند. در همین حال، زنان بین ۱۸ تا ۳۵ سال، ۲۱ درصد جمعیت گیمرها را تشکیل می‌دهند. نکته جالب اینکه گزارشات نشان می‌دهد گیمرهای زن بالغ، بخش بزرگتری از جامعه گیمرها را نسبت به پسران ۱۸ سال یا کوچکتر تشکیل می‌دهند.

ادامه گزارشات نشان دهنده فروش برتر خشونت و طرح‌های بزرگسال هستند. دقیقا نیمی از ۲۰ بازی پرفروش برتر سال ۲۰۱۶ (طبق آمار NPD) در آمریکای شمالی، درجه سنی M بازی بزرگسالان را برای افراد بالغ دریافت کرده‌اند. در بخش بازی بزرگسالان آمار ۲۷.۵ درصدی بازی‌ های تیراندازی، ۲۲.۵ درصدی بازی‌ های اکشن و ۱۲.۹ درصدی بازی‌ های نقش آفرینی را شاهد هستیم.

می‌توانید گزارش کامل را از اینجا مطالعه کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده