نویسنده: حمید ملکی
// چهار شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

معرفی باز موبایل Bulb Boy

اگر در بازی‌های موبایل به دنبال معما هستید قطعا بازی خوش‌ساخت Bulb Boy شما را راضی خواهد کرد.

شخصیت اصلی بازی با نور خود محیط تاریک و پر هیولای بازی را روشن می‌کند اما معماها و اهریمن‌های مخفی در دل سایه‌ها او را فرا می‌خوانند. Bulb Boy توسط استودیوی بازی‌سازی مستقل و کوچک bulbware ساخته شده است. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های فکری و کلیک و اشاره (point-and-click) مانند ماشیناریوم هستید این بازی اندروید و آیفون را فراموش نکنید.

موجودات بازی

در این بازی شما کنترل یک بچه با سری شبیه به لامپ را در اختیار دارید که برای نجات خود و خانواده‌اش از شر موجودات خبیث مجبور به حل معماهای مختلف شده است. به مانند بازی‌های هم سبک، شما در این بازی می‌بایست با کلیک‌های دقیق و استفاده از استراتژی‌های مناسب معماها را حل کنید. شخصیت بازی با جمع‌آوری اشیاء مختلف و استفاده از آن‌ها در زمان و مکان مناسب معماهای بازی را پشت سر می‌گذارد. Bulb Boy به لطف بخش راهنمایش، بازی معمایی دشواری برای دوست‌داران این سبک نخواهد بود. با وارد شدن به منوی بازی و کلیک بر روی علامت سوال، Bulb Boy به خواب رفته و راهنمای ساده‌ای از آنچه باید انجام دهد را در خواب می‌بیند.

راهنمای حل معما

شاید در ابتدای بازی کلیک دقیق روی اشیا و حتی استفاده از آن‌ها برای حل معما‌ها دشوار به نظر بیاید ولی با گذشت زمان به آن عادت خواهید کرد. در بسیاری از مواقع شخصیت اصلی داستان با جدا کردن سرش از بدن (به مانند باز کردن یک لامپ از سرپیچ) و ترکیب آن با ابزار خانه معماها را حل می‌کند. پسر لامپی در مسیر یافتن پدر بزرگ خود و رهایی از شر اهریمن‌ها توانایی‌های خود را افزایش داده و قوی‌تر می‌شود. در روند داستان شاهد فلش‌بک‌هایی از گذشته‌ی شخصیت‌های بازی هستیم. Bulb Boy بازی کوتاهی است که در همین مدت زمان کوتاه، داستان و داشته‌های خود را به رخ شما خواهد کشید.

پسر لامپی

ترکیب گرافیک چشم‌نواز و داستان گیرا از Bulb Boy یک بازی جذاب ساخته است که تجربه آن در گوشی‌های همراه بسیار لذت بخش است. بازی در ابتدا برای رایانه‌های شخصی عرضه شده و هم اکنون نیز برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس است. گرافیک هنری بازی قابل ستایش است و انیمیشن‌ها در آن به بهترین شکل پیاده‌سازی شده‌اند. موسیقی‌های متن نیز به خوبی با فضای بازی در آمیخته شده است و یکی از نکات مثبت بازی به شمار می‌روند.

آیتم‌های بازی

این بازی برای گروه سنی بالاتر از ۱۲ سال رده‌بندی شده و غیر رایگان است. این شاهکار ترسناک و معمایی نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده است و حاصل تلاش یگ گروه دو نفره است. اگر علاقه‌مند به بازی‌های مستقل و معمایی هستید قطعا لحظات خوبی را با Bulb Boy سپری خواهید کرد. برای تهیه نسخه رایانه‌های شخصی می‌توانید از استیم استفاده کنید.

دانلود بازی Perfect Shift


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده